Kotiäitinä rupsahtaa...
En ehdi pestä hiuksia tai poistaa ihokarvoja. Suihkussa käyn joka toinen päivä kiirreellä. mies matkatöissä ja itse hajoan... Oli pakko purkautua hetkeksi.
Kommentit (15)
Vierailija:
ainakaan minun kohdallani. 22v olen ollut kotiäiti ja näytän helposti 10v itseäni nuoremmalta. Paikat kiinteät ja rypytön iho. Aamuisin otat lapset suihkuun leikkimään ja pienin vaikka turvaistuimeen ovensuuhun. Meikkaus onnistuu hyvin kun piirrät isolle paperille oman pään ja lapset " meikkaavat" piirrustusta ja sinä itseäsi. Käytä mielikuvitusta niin arki helpompaa!
Ovat oppineet jo ihan alusta asti, että äidinkin täytyy käydä suihkussa ja laittautua. Leikkivät sen ajan omia juttujaan tai vauvana seurasivat sitteristä vieressä.
Olen 39v ja lapset 22,18,17,10 ja 8v.
Ei kai siinä vanhenekaan, kun ei mitään tee.
Itse olen aina ehtinyt ja päässyt. Vaikka silloin kun lapset nukkuvat, tai Pikku Kakkosen aikaan, jos ei muuten.
Jos annat itsesi rupsahtaa!!!!!!!!!!!!!1
Kun pahin intensiivisyys hellittää, niin voit sinäkin kohta jaella täällä ohjeita siitä kuinka talous on tip-top kunnossa, ja silti sinulla bikinirajat ja manikyyri kunnossa, lapset tietysti kotihoidossa koko ajan.
Silloin kun tuo hektinen vaihe on päällä pari kuukautta, niin tuntuu että " aina" on näin, mutta kausittaistahan se on.
Eli mä olen paljon " rupsahtaneempi" sunnuntaisin kuin maanantaisin. Jos olen vain kotona enkä lähde töihin, kauppaan, kylään tai muualle, niin kuljen oloasussa ilman meikkiä. Töihin kun lähden niin puen hieman paremmin ja laitan hiukset ja pikkuisen meikkiä.
Tällä nyt ei sitten ole mitään tekemistä sen kanssa onko kotiäiti vai " uraäiti" . Eli se miltä näytän sunnuntaina ilman meikkiä verkkarit jalassa on ihan sama olin sitten viikot töissä tai lasten kanssa kotona. Pointti on se että kotiäidit monesti viettävät niitä sunnutaipäiviä monta viikossa :)
Ja en minä ainakaan ymmärrä miksi mun pitäisi laittaa suorat housut ja naamaan meikkiä jos olen omalla hiekkalaatikolla lasten kanssa? Mutta taas toisaalta kyllä mä johonkin lähtiessä laitoin kotiäitinäkin hieman meikkiä ja paremmat vaatteet. Että en mä ainakaan voi sanoa kun olen vaikka ravintolassa syömässä tyttöporukalla että kuka meistä on kotiäiti ja kuka käy töissä, kaikki on tosi tyylikkään näköisiä siellä ravintolassa. Jopa mun sinkku-ystäväni näyttää rupsahtaneelta sunnuntaipäivisin :)
mutta teen myös töitä ja opiskelen.
Mutta en ole kököttänyt kotona siitä asti, kun tulin sukukypsäksi ja vääntänyt mukeloja liukuhihnalta... Ja jatkanut kotona kököttämistä vuosikymmenet. Ei siinä aivoja tartte.
10
Mulla on tosiaan rankka vaihe menossa. Neljä lasta, kolme alle kouluikäistä ja elämä yhtä hulinaa. miten oikein ajauduin tähän, vauvakuume iski aina liian kovaa. nyt tulen hillitsemään itseni. Olen ennen ollut itsestäni huolta pitävä ja siksi tämä rupsahdus ärsyttää kovasti. Suihkuun ehdin tai oikeastaan jaksan joka toinen päivä. en tiedä olenko sitten laiska, mutta päivä vai vilahtaa aina ohi. Kauppaostokset, kylvetykset, ruuan laitto...
ap
Mulla ainakin on enemmän aikaa laittaa itseäni. Töissä käydessäni aamuisin oli aina niin hirveä hoppu, että silloin ei kerennyt pahemmin itseään peilailla.
Itse asiassa ainakin minä koin, että kotona ollessa ihokin voi HYVIN, kun ei joka päivä meikkaa ja kämää sitä ylipäänsä samalla intensiteetillä kuin töissä käydessä. Säännöllinen ulkoilukin tekee iholle terää, samoin muutoinkin säännöllisempi elämäntyyli (teen vuorotyötä, ja kahvin kittaaminen ja stressi näkyvät).
myös lasten yövalvomisella on aika kuluttava vaikutus.
Nyt kun olen kotiäitivuosien jälkeen työelämässä olen huomannut miten rupsahtanutta sakkia täällä on, kaikilla silmäpussit, harmaankalpea naama jne... Minä olen sittenkin tainnut päästä helpommalla kun välillä huilasin kotona, olen nimittäin aika stressaavalla ja hektisellä alalla.
ainakaan minun kohdallani. 22v olen ollut kotiäiti ja näytän helposti 10v itseäni nuoremmalta. Paikat kiinteät ja rypytön iho. Aamuisin otat lapset suihkuun leikkimään ja pienin vaikka turvaistuimeen ovensuuhun. Meikkaus onnistuu hyvin kun piirrät isolle paperille oman pään ja lapset " meikkaavat" piirrustusta ja sinä itseäsi. Käytä mielikuvitusta niin arki helpompaa!