Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää eilen että ystäväni vie suoraan kaikki minun antamani lastenvaatteet myyntiin kirpparille

Vierailija
07.03.2007 |

Ystävälläni on vuotta nuorempi tyttö kun meillä ja olen antanut hänelle paljon tyttömme vaatteita ja aina kun olen antanut niin olen sanonut että ottakaa jos tulee käyttöön, että mieluummin annan vaatteet tarvitseville kuin myyn koska käyttöarvo on suurempi kuin myyntiarvo.

No, ystäväni on aina ruhtinaallisesti tyytyväisenä vaatteita ottanut ja viimeviikolla itse kysyi olisiko meillä vaatetta kun tyttö on kasvanut.

Eilen juteltiin puhelimessa ja ystävä kertoi että olivat ottaneet kirpparipöydän ja vievät sinne tavaraa, eipä siinä mitään mutta kun kertoili miten edelliset myynnit ovat menneet niin sanoi tämmöisen lauseen: " Sain taas siskolta ja teiltä niin paljon hyviä vaatteita kun myyn ne niin saan ostettua itselle ja tytölle tosi ihania uusia vaatteita. Käyn vielä kiertelemässä muitakin kavereita ja sukulaisia jos antaisivat jotain?"

Siis täh? Tarkensin vielä varovasti kysellen että laittaako hän suoraan saamansa vaatteet myyntiin ja hän myönsi. Sanoin hänelle sitten että annoin vaatteet käyttöön ja luulin niiden myös siihen tarkoitukseen menevän. Kerroin että en antanut niitä siksi, että voisi suoraan myydä ne ja jos hänellä ei kerran ole niille käyttöä niin voi tuoda vaatteet takaisin että voin antaa ne jollekin joka tarvitsee tai sitten myydä itse, mutta myytäväksi minä en niitä ajatellut antaa.

Mua siis häiritsee se, että tyyppi ottaa vaatetta käyttöön mutta sen sijaan että käyttäisi vaatteita niin vie ne suoraan myyntiin. Ei mua haittaisi jos vaatteet ensin käytettäisiin ja sitten myytäisiin mutta tästä tuli suoraan sanottuna kusetettu olo.

Päätin etten enää anna heille mitään, myyn itse tai annan tarvitseville, niille jotka oikeasti tarvitsevat.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin tyttöni vaatteet hyvälle ystävälle ja sovimme, että hän palauttaa ne kun siskoni odottaa myös vauvaa. No soittelin pari päivää sitten ja kyselin vaatteiden perään. Tämä " hyvä" ystäväni oli antanut ne vaatteensa miehensä sukulaiselle ja sano, ettei niitä sieltä saa enään takaisin. Sillon suututti..nyt jo naurattaa kuinka jotku voi olla törkeitä!!

Vierailija
22/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että annanko lastemme vanhoja vaatteita ja lastentarvikkeita (turvakaukaloita, rattaita ym.) heille käyttöön. Miehen avovaimo on vähän sellainen, että kun ovat saaneet vanhemmiltani jotain, niin ovat myyneet eteenpäin ja ostaneet itselleen sitten mieluisemman version.

No, tämä ketju on vain tukenut ajatuksiani. Myyn tavarat itse kirpparilla ja ostan vauvalahjaksi mieluummin jotain uutta tavaraa tai annan rahana, niin saavat suoraan ostaa jotain mikä heitä miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan noin kummallisia ihmisiä. (Vähän samantapainen on, kun ex-poikakaverini pyysi minua aina kuljettamaan hänet rautatieasemalta asunnolleen. Kerran paljastui syykin. Hän sanoi, että siksi, että säästää bussimaksun. Oli näet kerran kiukkuinen kun en päässyt ja sanoi vihaisena , että nyt joutuu maksamaan bussimaksun. Bensani maksoi huomattavasti enemmän, kun asui ihan toisella suunnalla. Yritän aina muistella tätä exääni, kun kohtaan tuommoisia kummallisia toisista hyötyjiä kuin nyt ap on kohdannut.)

Vierailija
24/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lasten vaatteita ja tarvikkeita useammaltakin ihmiseltä jotka antaneet vaatteet tyyliin ota käyttöön jos on tarvetta ja vie uffille jos ei. Mitään ei ole tarvinnut viedä vaan paremmat käyttöön ja huonommat mummolaan rönttövaatteiksi ja sitä kautta sitten lopulta lumpuksi kun on loppuun kuluneet. Inhottavaa kun ihmiset käyttävät toisten anteliaisuutta hyväkseen. Itse kun odotin esikoista ei meillä ollut sukulaisilla tai ystävillä lapsia joten ei saatu mistään mitään ja kun kaiken osti itse opiskelijan vähillä rahoilla niin jopa alkoi arvostamaan sitä kun jotain joltain sai. Nyt kun neljäs tulossa on arvostus annettua tavaraa kohtaan vain kasvanut. Ja olen myös oppinut sanomaan ei jos en jotain oikeesti tarvitse.

Vierailija
25/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tilanne, että tila alkaa loppua, ja " joudun" tekemään kirppiskeikan. Aikaisemmin olen antanut tavaroita ja vaatteita tutuille lainaan, nyt lapsilukumme on täysi eikä tuttavaperheissäkään enää ole tarvetta laina/lahjoitusvaatteille (kaikilla 1-3 lasta jo). Mutta tässäpä on nyt yksi ongelma: voinko myydä halvalla tutuilta OSTAMANI vaatteet kirppiksellä eteenpäin vai en? Entäpä lahjaksi saadut, mutta nyt jo pieneksi jääneet vaatteet? Lainavaatteet olen yrittänyt pitää erillään niin, etteivät ne vahingossa päätyisi kiertoon tai myyntiin. Vahinkoja voi niissäkin silti käydä ja minut voidaan siis sitten leimata kurjaksi ja kieroksi hyväksikäyttäjäksi :(

Yhden asian siis itsekin olen oppinut: en koskaan enää lainaa keltään vaatteita. Enkä myöskään lainaa kenellekään sellaisia vaatteita, jotka ehdottomasti haluan takaisinkin ehjinä ja hyväkuntoisina... Vaikka kuinka hyvää huolta niistä pitäisi, aina voi sattua kömmähdyksiä (onneksi itse toistaiseksi olen niiltä välttynyt). Tossa ap:n jutussa on sentään jotain hyvääkin: kaveri ei tee sitä selän takana vaan kehtasi myöntää... Mutta tietenkään ap:n ei enää kannata sinne vaatteita viedä, jos niille ei ole muuta käyttöä kuin rahallinen hyöty. Ellette sovi, että laitatte puoliksi saadut tulot? :)

Vierailija
26/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitan meiltä kaikki pieniksi jääneet lastenvaatteet ja -tarvikkeet eräälle nuorelle opiskelijaäidille.

Olen hänelle varta vasten joka kerta sanonut, että itse en halua niistä jälkeenpäin kuulla, valitkoon itse ne mitä haluaa käyttää ja sitten viedä loput kirppikselle tai lahjoittaa eteenpäin.

Joitakin tavaroita olen ainoastaan lainannut - ja saanut kaikki huippukunnossa takaisin niiden käytyä hänelle tarpeettomiksi.

Vierailija
27/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin tuon jo tein-iässä, kun lainasin muka hyvälle kaverille farkkuja ja hän oli lyhentänyt housut itselleen sopiviksi! Kääk!

Olen tarkka vaatteiden huollossa jotta ne kestävät pitkään hyvänä. Tätä odotan myös siltä jolle vaatteita lainaan. Odotan saavani ne oikein pestyinä ja silitettyinä ja viikattuina takaisin. En myöskään halua, että valkeat vaatteet pilataan porkkanasoseelle tms., kun se ei lähde puhtaaksi ja on mielestäni silloin roskiskamaa.

Vierailija
28/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin kyllä suoraan mitä ajattelen. Ja vähentäisin tuttavuuttakin varmaan. minua ällöttäää hyväksikäyttäjät. ja vielä tyhät sellaiset.

Vierailija
29/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on niin tuhannen lumppuja, etten niitä kehtaa lapsilleni päälle laittaa.

Olen yrittänyt kohteaallisesti kieltäytyä niitä vastaanottamasta, mutta kun miehen sisko ja äiti sitten suuttuvat ja pitävät minua nirsona.

Nyt ne vaatteet lojuu tuolla kaapissa, kunnes kehtaan ne palauttaa, kun ovat muka jääneet pieneksi. Jos ne olisi omia vaatteita, niin en kehtaisi sellaisia rytkyjä edes laittaa kiertoon.

Vierailija
30/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lainasin kiitollisena kavereiden tytön pieneksi jääneitä vauvavaatteita. En halunnut käyttää poikien vanhoja vaatteita, mutta kaikkien vaatteiden uutena ostaminen tuntui typerältä, varsinkin kun tämä lapsi on meidän viimeinen. Ostimme ja saimme lahjaksi tietysti lisäksi omiakin vaatteita tytöllemme. Pidin tosi tarkkaa huolta lainavaatteista ja palautin ne hyvässä kunnossa.

Toki eri asia on liikkuva lapsi, joka kuluttaa jo eri tavalla ja vaatteisiin saattaa tulla väkisinkin käyttöjälkiä, kulumaa yms. Tämä kannattaa muistaa vaatteita lainatessa.

Vierailija
31/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin kyllä kahdesti onko hän todellinen ystäväsi...

Vierailija
32/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Annoin ystävälleni vauvan vaatteita ja sanoin, että ne menee sen jälkeen toiselle kaverille. Kun taannoin pyysin niitä sitten, niin ei muistanut muka juuri mitään vaatteita mitä olin antanut. Ja nyt ne on hänellä kirpparilla myynnissä. Törkeää!

sano tälle " ystävällesi" , että tulet tunnistamaan vaatteet heille, että sinä kyllä muistat oman lapsesi vaatteet. Katso, mitä sanoo. Jos on myynyt luvatta eteenpäin, määritä summa, jolla itse olisit voinut myydä ko. vaatteet ja pyydä se summa tuolta tyypiltä.

Vierailija
33/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tunnukset voi olla yhtään kätevämmin kuin jollain hemmetin A4-lapulla vrt Sampo, jolla tunnukset pienessä LOMPAKKOON MAHTUVASSA kortissa!!!! Tosi ärsyä!

Vierailija
34/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Opin tuon jo tein-iässä, kun lainasin muka hyvälle kaverille farkkuja ja hän oli lyhentänyt housut itselleen sopiviksi! Kääk!

Olen tarkka vaatteiden huollossa jotta ne kestävät pitkään hyvänä. Tätä odotan myös siltä jolle vaatteita lainaan. Odotan saavani ne oikein pestyinä ja silitettyinä ja viikattuina takaisin. En myöskään halua, että valkeat vaatteet pilataan porkkanasoseelle tms., kun se ei lähde puhtaaksi ja on mielestäni silloin roskiskamaa.

Mutta annoin KÄYTTÖÖN, en suoraan myytäväksi. Kyllä mä voin itsekin ne myydä jos kerta ei käyttöä muilla ole. Se mua tässä ärsyttää että ottaa muka käyttöön mutta myykin sitten suoraan. Kun olen tarjonnut vaatetta niin olen sanonut että OTA MITÄ TULEE KÄYTETTYÄ en OTA MITÄ HALUAT MYYDÄ JA MISTÄ LUULET HYVÄT RAHAT SAAVASI.

Kyllä mä ymmärrän että lastenvaatteet käy pieneksi eikä niitä ole mahdollista säilytellä enkä mä olettanutkaan että hän niitä säilyttelisi tai palauttelisi mutta musta on todella törkeää vielä oikein pyytää vaatetta kun on ennenkin saanut ja sitten paukauttaa että myy ne suoraan jotta saa ostettua uutta kivaa tilalle.

ap

Vierailija
35/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit että mua oikeasti harmittaa tää juttu. En olisi ikinä uskonut että näin tekee, mutta toisaalta varmaan omaa tyhmyyttä kun en tajunnut aikaisemmin mitä tavaroille tapahtuu...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä