Tummuuko kaikkien hiukset iän myötä?
Olen ollut lapsena ihan pellavapää ja nykyään hiusteni väri on vaaleanruskea. Miksi?
Kommentit (6)
Toinen vanhempi voi olla "tummempi". Jos on puhtaat pörröhiukset ja valoa, silloin ei näytä ruskealta niin paljon.
Mulla oli lapsena vaaleanruskeat hiukset ja aikuisena tummanruskeat. Oikeastaan ne oli jo lapsuudessa aika tumman ruskeat. Veljeni hiukset taas oli tosi vaaleat pitkälle lapsuuden, nyt aikuisena aika keskiruskea. Pikkusiskoni taas oli lapsesta asti ruskeahiuksinen.
Ei kaikilla hiukset tummu, tietenkään, on kaiken ikäisiä vaaleahiuksisia ihmisiä, eikä se väri ole välttämättä muuttunut lapsuuden jälkeen.
Ei. Osalla pysyy ihan blondina koko iän. Sitten on tällaisia kuin minä, joilla hiukset on ollut lapsena ruskeat, ja on aikuisena ihan saman sävyiset ruskeat.
Mulla on edelleen vaaleat hiukset, mutta olen joku friikki. Joka kerta uudessa parturissa käydään läpi että onpa sulla nätti luonnollinen väri, on kestänyt vaaleana ja onpa tämä hiuslaatu sinulla hento ja ohut, vaikka hiuksia onkin paljon.
Sitten ne taas haalistuu vanhana. Kaikille ei tule harmaata vaihetta.
Mulla on tummunut. Blondista maantienväriseen. Seuraavksi sitten harmaantumine, mitä odotan innolla!