Kesällä 18 v täyttävä nuori haki kaikkia avoimia paikkoja
Tuloksena 1 haastattelu ja loput: emme etene rekrytoinnissa kanssasi.
Hienoa kannustaa nuoria työntekoon.
Kommentit (33)
Kannattaa perustaa oma firma. Suomen verotusmallilla se kannattaa olla jokaisella kansalaisella muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono hakemus ehkä. Mä opetin omille nuorilleni, miten hakemus laaditaan, ja kertaakaan eivät jääneet täysin huomiotta. Aina jostain myös tärppäsi. Tekivät siis töitä sitten kaupassa, ravintolassa, siivousfirmassa ja tehtaan kokoonpanossa.
Mikä on tämä hakemuksen salaisuus millä aina tärppää?
ÄIdin tarjous työnantajalle ja muille vähänkin päättäville elimille.
Ja siis nimenomaan niille elimille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono hakemus ehkä. Mä opetin omille nuorilleni, miten hakemus laaditaan, ja kertaakaan eivät jääneet täysin huomiotta. Aina jostain myös tärppäsi. Tekivät siis töitä sitten kaupassa, ravintolassa, siivousfirmassa ja tehtaan kokoonpanossa.
Avainsana hakemuksessa lienee jonkun paikallisen kermaperseen sukunimi! =D
Jos kävelee Helsingissä Mannerheimin tien päästä päähän ja kysyy jokaisesta yrityksestä sen varrella töitä, niin kyllä löytyy. Näin joku suuri ajattelija joskus lausui.
Täällä maalla on todella kova työvoimapula kesäisin. Käytännössä jokainen järkevä (ja vähemmänkin järkevä) teini ja nuori pääsee kesäksi töihin, jos vaan haluaa.
Nuoret istuvat aarrearkun päällä joten rahaa saa kun moraali vähän höltyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. meillä ei niin minkäänlaisia suhteita mihinkään ja poika pääsi oman alansa kesätyöpaikkaan jonne tuli valituksi ainoana yli sadan hakijan joukosta.
Valhe. Kutsuttiin kaikki työnhakijat haastatteluun ja samalla tutustumaan tilaan muutenkin. Viime kesänä oli neljä suomalaista töissä, loput Ukrainasta ja Puolasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. meillä ei niin minkäänlaisia suhteita mihinkään ja poika pääsi oman alansa kesätyöpaikkaan jonne tuli valituksi ainoana yli sadan hakijan joukosta.
Oliskohan se Jonne ny kuitenkaan ihan omilla avuillaan päässyt.... Sinä vaan uskottelet niin.
Vierailija kirjoitti:
Siitä se vasta haloo nousisi, jos selviäisi jonkun suosineen nuoria työnhaussa. Hakijoita on kaikenikäisiä jopa kesätyöpaikkoihin eikä ikä voi olla syy valita tai olla valitsematta joku tyyppi. Eihän tuo työntekoon kannusta, mutta antaa tuntumaa siitä, millaista elämä on. Töitä ei ole kaikille halukkaille.
Itse pääsin viime kesänä kesätöihin 39-vuotiaana naisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on supliikki tyhjänpuhuja. Nämä saa aina töitä. Ne työtaidot ja motivaatio voi sitten olla ihan jotain muuta ja siitä hiljaisesta ja rauhallisesta olisi saanut ahkeramman ja taitavamman työntekijän.
ÄIdin tarjous työnantajalle ja muille vähänkin päättäville elimille.