Onko täällä ihmisiä, jotka ei oo oikein perineet mitään? Ei rahaa, kiinteistöjä jne?
Kommentit (40)
Puolisoni sai äitinsä jäljiltä läntin metsää ja isänsä jäljiltä kymppitonnin. Heitä oli useita sisaruksia jakamassa.
Itselle tuli äidiltä140000 ja isältä 30000, siihen verrattuna nuo puolison perimät ei ole juuri mitään.
Oma koti oli velaton palkkatuloilla jo ennen perintöjä.
Mä en oo perinyt mitään. Perin äitini asunnosta puolet, kun isä kuoli. Äitini asuu siinä, en voinut myydä sitä, enkä saa pennin latia vuokraa tms.
Perintövero oli kuitenkin maksettava välittömästi. 8000 euroa. Kyllä kannattaa olla kateellinen muille. Jos sulle sattuis omalle kohdalle, saattaisit itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Puolisko on saanut pienehkön perinnön. Ihan itse on työssä käymällä ostettu se, mitä meillä nyt on.
Se pienehkö perintö auttaisi esimerkiksi oman asunnon käsirahassa eli tätähän EI kysytty.
En ole perinyt mitään enkä tule perimään. Oma asunto on.
Vierailija kirjoitti:
Olen 68v ja en oo perinnyt kuin kasan kirjeitä ja postikortteja. Asun vuokralla yksin. Ei oo rikasta puolisoa.
Meinaatko, että omassa asunnossa voi asua vaan ne, joilla on rikas puoliso?
Olen aina kieltäytynyt perinnöistä ja teen sen jatkossakin.
Eipä suurin osa perinnöistä ole miljoonia. Se mielikuva syntyy kun joku perii miljoonan sen tietää kaikki. Pikku summia ei näy lehdissa eikä huudella baarissa. Saattaa myös usein tulla vasta 60 80 vuotiaana eikä enää vaikuta elämään samalla tavalla kuin 20v saatuna. Pieni perintö ei juuri vaikuta varallisuuteen vaan kyllä rahat on ajan saatossa tienattava itse.
En ole perinyt mitään enkä tule perimään. Bioisä pelkkä siittäjä, joka vekslaa varmaan omaisuutensa hyvin omille avioliitosta syntyneille lapsilleen, niin minäkin muuten tekisin, ja mutsiin katkassut välit 20 vuotta sitten ja sisaruksia löytyy tästäkin sarjasta joten nada. Aina pärjännyt omillani ei ole edes ukkoa .
Usein käy myös niin kun toinen vanhempi kuolee pääset vain maksamaan veroja eikä ole mitään myytävää tai rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen miettinyt samaa. Itse en ole saamassa lainkaan perintöä, mutta kaikki keski-ikäiset tuttavani kyllä. Osalle tulee jopa satoja tuhansia euroja. Onkohan muita kaltaisiani? Mulla on kyllä korkeakoulututkinto ja omistusasunto, joten omille lapsille jää sitten jotakin pientä.
Sama täällä! En ole perinyt mitään enkä tule perimäänkään. Isä vielä elossa, mutta hän ei omista edes asuntoa.
Itse olen kouluttautunut, lopulta saanut myös ostettua asunnon ja nyt nelikymppisenä aloin myös sijoittamaan. Ainakin omille lapsille pystynen jotain jättämään.
En ole perinyt vielä mitään ja luultavasti tulen perimään vain kasan arvotonta roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä suurin osa perinnöistä ole miljoonia. Se mielikuva syntyy kun joku perii miljoonan sen tietää kaikki. Pikku summia ei näy lehdissa eikä huudella baarissa. Saattaa myös usein tulla vasta 60 80 vuotiaana eikä enää vaikuta elämään samalla tavalla kuin 20v saatuna. Pieni perintö ei juuri vaikuta varallisuuteen vaan kyllä rahat on ajan saatossa tienattava itse.
Kyllähän se tuossakin iässä ihan mukavasti vaikuttaa: ei tarvitse olla koko työikäänsä huolissaan eläkkeellä pärjäämisestään.
Vierailija kirjoitti:
En ole perinyt vielä mitään ja luultavasti tulen perimään vain kasan arvotonta roinaa.
Lisäyksenä, siitä roinasta myös luultavasti koituu pelkkiä kuluja ja päänvaivaa mulle!
Isästäni ei ole vielä aika jättänyt, mutta kyllähän vanhan omakotitalon perimisestä muuttotappioalueella tulee olemaan vain riesaa ja kuluja.
Kun aikanaan läksin kotoa opiskelemaan, sain mukaani säkillisen perunoita ja muutaman huonekasvin. Perunat on syöty, kasvit kukoistavat edelleen noin 35 vuotta myöhemmin. Kaikki muu on omalla työllä hankittu, asuntolainastakin loppusuora menossa.
Ei ole mikään menestystarina, mutta olen nyt kuitenkin onnistunut pysyttelemään pinnalla elämän käänteissä. Ehdottomasti tärkeimpänä perintönä pidänkin kotoa opittua ahkeruutta ja säästäväisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 68v ja en oo perinnyt kuin kasan kirjeitä ja postikortteja. Asun vuokralla yksin. Ei oo rikasta puolisoa.
Meinaatko, että omassa asunnossa voi asua vaan ne, joilla on rikas puoliso?
Taisi olla nainen.
Nimim. Hetero-olettama
Useimmiten perinnöt ovat kiinteää ei kovin arvokasta tai jopa arvotonta ettei kannata kadehtia kaikkien saavan riihikuivaa tililleen suuria summia.
Ei mitään isoa summaa, nykyrahaksi muutettuna n 60 000e. Oli parempi että isäni äidin kuoltua käytti rahoja omiin tarpeisiinsa.
Nuo rahat meni okt tonttiin v 97 ja elämiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se tuossakin iässä ihan mukavasti vaikuttaa: ei tarvitse olla koko työikäänsä huolissaan eläkkeellä pärjäämisestään.
Siinä on itsellä 30-70v aikaa tienata eikä varmaan tule 65v yllätyksenä ettei rahaa tilille tipahda?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tyhjennetään anopin asuntoa - korujen ja tavaran myynnistä on saatu reilu tonni mikä menee Kierrätyskeskuksen ja jätelavan kuluihin ja vuokranantajan remppaveloituksiin... eikä taida edes riittää! 99% silkkaa roskaa
Suomalaisten keskimääräinen perintö on jotain 14 000 euroa, sillä ei kovin kauan eläisi ylellisyydessä.
Harva mitään perii ennen keski-ikää.