Näistä merkeistä ammattisiivooja tunnistaa huonosti siivotut kodit!
Jutussa mainitaan kalkkisaostumat hanoissa ja kylppärissä, eteisen matto vinossa ja murusia lattialla sekä tunkkainen haju.
Tässä kodissa on ongelmana nimenomaan kalkin kertyminen pinnoille ja hanojen suutinpäihin. Missään muussa asunnossa ei ole näin nopeasti kertynyt kalkkia, tuntuu että ihan vastikään liottelin pintoja etikalla. Mietin kanssa, millä saan kalkin pois kylppärin saumoista, kun niihin ei vissiin etikkaa saa laittaa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ammattisiivoaja tunnistaa huonosti siivotun kodin siitä että eteisen matto on vinossa?
Niin siinä iltiksen jutussa sanotaan. Kodin yleisilme on huolittelematon. Itsekin sitä ihmettelin. Mattohan voi mennä vinoon ja kengistä tulla hiekkaa lattialle sekunnissa, vaikka koti olisi supersiisti. Ja tunkkainen haju voi myös johtua ilmanvaihdosta. Ap
no noi nyt kuulostaa ihan peruskodilta. Ikkuna auki ja imuri käteen, niin homma ratkottu eli ei niin huonosti siivottu eli muruset lähti ja ilma raikastui. Nykykämpissä kun ei liian tehokkaaseen ilmanvaihtoon panosteta. Kalkin kertyminen tosiaan riippuu alueesta missä asuu.
Meillä ei ikinä ehditä poistaa kalkkijälkiä mistään huoneesta. Keskitymme siihen bakteereita ja pesuainejäämiä hävittämään pesuun.
Sen takiahan sinne on kutsuttukkin siivoaja että tulisi siistiä
Siivouksen vajavaisuudesta kertoi myös se, että pinnoilla on pölyä. Kenellä sitä ei kerry? Ja jos palkkaa siivoajan, miksi pyyhkisi pölyt ennen siivousta.
"ammattisiivoja"kin on aika suhteellinen käsite, aikanaan alalla olleena tuli monenlaista sutijaa nähty ja jälki ei todellakaan aina ollut priimaa...siksi en tilaa itse siivouspalveluita kotiin, liikaa tietoa, voi osua hyvä tekijä tai sitten ei. Toimistoympäristössä nähty sitäkin että ensin pestään paljain käsin wc-tilat ja seuraavaksi siirrytään kahviotilaan tyhjentämään tiskikonetta..namnam. Tällä ei ole tarkoitus dissata kaikkia siivoojia ja heitä ehdottomasti tarvitaan, mutta laadunvaihtelu on aikamoista.
Siksi se ammattisiivooja on kutsuttu paikalle, että poistaa/putsaa nuo.
Ja mitä ne asiakkaan imurista tietävät, siivoojalla on yleensä oma.
Vierailija kirjoitti:
Ammattisiivoaja tunnistaa huonosti siivotun kodin siitä että eteisen matto on vinossa?
Tämä oli hauska juttu 😂. Taisi olla iltasanomissa.
Mä pidän itseäni sairaalahuoltajana ammattisiivoojana, enkä todellakaan katsele kenenkään kotia sillä silmällä, koska siellä on viimeksi siivottu - saati sitä, onko eteisen mato suorassa. Ei meidän omakaan varmastikaan aina ole. Täällä eletään.
Jos kengät tarttuu lattiaan niin sitten on huono siivo pirtissä. Haastateltu käyny vain niissä, jotka on siivottu jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän itseäni sairaalahuoltajana ammattisiivoojana, enkä todellakaan katsele kenenkään kotia sillä silmällä, koska siellä on viimeksi siivottu - saati sitä, onko eteisen mato suorassa. Ei meidän omakaan varmastikaan aina ole. Täällä eletään.
Viikon typo 😄 matto kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Siivouksen vajavaisuudesta kertoi myös se, että pinnoilla on pölyä. Kenellä sitä ei kerry? Ja jos palkkaa siivoajan, miksi pyyhkisi pölyt ennen siivousta.
Tämäkin oli vähän erikoinen kommentti. Itse kyllä pyyhin pölyjä kotona, mutta sitähän kertyy ihan parissa päivässä lisää. Siivous on loputon projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on matoja eteisen lattialla, niin siivous ainakin on puutteellista!
Vierailija kirjoitti:
Luin sen jutun, eikä siinä kenenkään kotia tai siivoutasoa millään lailla paheksuttu tai kytätty. Kunhan lueteltiin asioita, jotka arjessa jää helposti rempalleen itse kultakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on matoja eteisen lattialla, niin siivous ainakin on puutteellista!
Totta 😄 aiheesta opetettiin aikanaan (kauan sitten) ammattikoulussa niin, että kotona siivotaan niin, että pysyy terveenä ja viihtyy. Matojen kanssa tuskin kukaan enää tekee kumpaakaan.
Tilaisin siivoojan muualta. En kaipaa analyysia kodistani, vaan sen siivoamista. Siitä maksan.
Oletan että tässä puhutaan siitä, miten hyvin asuntoa yleisesti siivotaan. Ei kai vino matto kerro siitä mitään? Voit suoristaa sen joka päivä monta kertaa ja se voi olla silti vinossa siivoojan saapuessa.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Koira lähti eteisestä innoissaan lenkille, ja raapaisi maton vinoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin oli vähän erikoinen kommentti. Itse kyllä pyyhin pölyjä kotona, mutta sitähän kertyy ihan parissa päivässä lisää. Siivous on loputon projekti.
niissäkin on asuntokohtaista eroa, aiemmassa kämpässä riitti että pyyhkäisi pölyt parin viikon välein. Nykyisessä tulee näkyvää pölyä jo muutamassa päivässä, nykyinen vilkkaamman kadun varrella, liekö sillä vaikutusta asiaan. Eli tosiaan jos palkkaisin siivoojan käymään kerran viikossa niin tasan olisi pölyä tarjolla jo seuraavan käynnin yhteydessä :) Artikkelissa ihmetelty varsi-imuri ollut itselleni just hyvä pelastus, sillä saa nopeasti vedetty pölyt lattialta pari kertaa viikossa. Toki kunnonkin johdollinen imuri löytyy tehosiivousta varten.