Naapuri melkein aina kotona ja valot päällä, mutta sieltä ei koskaan kuulu mitään eikä avaa ovea
Välillä ihmettelen, että makaako tämä vaan sängyssä päivät pitkät räplien puhelinta. Olen koittanut muutaman kerran soittaa ovikelloa, jotta voisin jutella vähän taloyhtiön osakasjutuista, mutta ei avaa ovea koskaan, vaikka olisi valot päällä.
Olen joskus jopa nähnyt kun hän laahustaa rapussa samaan aikaan kotiin, ja mennyt heti perään soittamaan ovikelloa, mutta ei avaa.
Alan olee iha loppu. En tiedä mitä tehdä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Pistä lappua postiluukusta. Itsekään en avaa ovea yllätysvieraille. Osa syy on se, että olen kotona usein hyvin vähissä vaatteissa ja menee niin paljon aikaa pukeutumiseen, että vieras on jo lähtenyt siinä vaiheessa, kun pääsen ovea avaamaan. Toinen syy on, että minulla on kyky sulkea ympäristön äänet mielestäni, joten en välttämättä edes kuule ovikellon ääntä, jos en erikseen osaa odottaa, että joku on tulossa. Minulle siis pääsee vieraisille vain sopimalla ajan etukäteen. Täiden jälkeen usein otan päiväunet enkä silloin nouse myöskään ovelle (+vähäinen vaatetus). Voin myös olla kuulokkeet päässä ja keskittyä täysin kuuntelmiseen, mutta en taaskan ovikellon äänen.
Tällaisia syitä ihmisillä on paljon mikseivät päästä vieraita kotiin.
Itsellä on vielä syynä sekin, että olen juuri muuttanut uuteen asuntoon enkä tunne naapureitani niin hyvin, että tuntuisi hyvältä ajatuks
Eikö työnantajasi hanki sinulle kavereita ja kumppania puolestasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä lappua postiluukusta. Itsekään en avaa ovea yllätysvieraille. Osa syy on se, että olen kotona usein hyvin vähissä vaatteissa ja menee niin paljon aikaa pukeutumiseen, että vieras on jo lähtenyt siinä vaiheessa, kun pääsen ovea avaamaan. Toinen syy on, että minulla on kyky sulkea ympäristön äänet mielestäni, joten en välttämättä edes kuule ovikellon ääntä, jos en erikseen osaa odottaa, että joku on tulossa. Minulle siis pääsee vieraisille vain sopimalla ajan etukäteen. Täiden jälkeen usein otan päiväunet enkä silloin nouse myöskään ovelle (+vähäinen vaatetus). Voin myös olla kuulokkeet päässä ja keskittyä täysin kuuntelmiseen, mutta en taaskan ovikellon äänen.
Tällaisia syitä ihmisillä on paljon mikseivät päästä vieraita kotiin.
Itsellä on vielä syynä sekin, että olen juuri muuttanut uuteen asuntoon enkä tunne naapu
hä?
Naapuri on samassa talossa asuva henkilö.
Mutta hän on kuitenkin (vento)vieras.
Hän ei ole ystävä, kaveri eikä luottohenkilö.
Tervehtiminen rapussa tai pihalla on toki
kohteliasta, sivistynyttä ja huomaavaista.
Sen minäkin teen hymyillen.
Mutta kahvittelu tai kaveeraaminen
lähemmin naapurin kanssa oman asuntoni
puolella: ei kiitos. Rapussa ja pihalla kyllä,
mutta ei asunnossani sisällä. Tunkeilevaksi
äityvä naapuri rimputtamassa kelloa ilman
kyläkutsua on ajatuksenakin puistattavan
vastenmielinen, jopa ahdistusta herättävä.
Näin ajattelee introvertti erityisherkkä.
Onko tärkeääkin asiaa kun ovikelloa soittelet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri hänen kanssaan pitää jutuille päästä, kun ilmiselvästi haluaa olla omissa oloissaan?
Ihana mystinen sigmamies on herättänyt tätinaapurin mielenkiinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri hänen kanssaan pitää jutuille päästä, kun ilmiselvästi haluaa olla omissa oloissaan?
Ihana mystinen sigmamies on herättänyt tätinaapurin mielenkiinnon.
Minulla ei mitään (romanttista)
kiinnostusta
kehenkään naapuriini IRL.
En koskaan tapaile
työkavereita enkä naapureita.
Kerran tähän hairahduin,
hyvin kauan sitten.
Mutta vain kerran.
Työpaikkaromanssia
mahdollisena seuraa
mustis/kateus-juoruilut ja kyräilyt
sekä valtapelit/kostoretket.
Ei hyvä. Ammatillinen
asiallisuus ennen kaikkea!
Kannabiksen kasvattamo, huumekauppa.
*Sigmamiehet ovat erittäin harvassa.
Alfamiehiä on siellä täällä,
mutta sigmoja.. noup.
Sigmanaiset ovat myös
harvinaisia dimangeja!
Sigman tunnistaa mm.
hänen kyvystään kyetä
arvostamaan ja kannustamaan
sisartaan ilman pienintäkään
kateuden/kilpailun häivää.
Hän ei puhu toisen naisen
kuppikoosta tai elopainosta
halveeraten. Nainen on sigmalle
arvokas.
Anna naapurisi olla rauhassa äläkä häiriköi siellä oven takana. Sinunlaisille pitäisi hommata häätö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei halua olla missään tekemisissä kanssasi. Varmaan huomannut että kyttäät.
En kyttää, kiinnitän vain huomiota ympäristööni. Vaikea ymmärtää, miksi hän näin ajattelisi. Olen siis ihan rehellisillä asioilla koittanut pyytää häneltä neuvoa, mielipidettä ja apua erityisiin osakkaiden asioihin, mutta ei vaan avaa ovea. En tiedä, että onko masentunut tai jotain. Hitaasti ainakin kävelee, ääniä ei kuulu koskaan, vaikka äänieristys ei ole tässä talossa kovin hyvä.
Nuo neuvot, mielipiteet ja apu kuluvat taloyhtiön hallituksen ja isännöitsijän vastuulle, ei niitä tarvitse kysellä satunnaisilta naapureilta.
Älkää nyt ruokkiko näin väsynyttä trollia. 0/5, ei jatkoon.
Ei kai yksin elävästä ihmisestä ääniä kuulu 😅 ja vieraille en avaa ovea, paitsi poikkeustilanteissa
Voisin olla tuo henkilö! Ei kiinnosta tavata naapureita vuorotyön vuoksi unirutmi sekaison joten saatan valvoa valot päällä kono yön. Anna naapurisi olla rauhassa!
Ehkä kuuntelee valtio-opin kirjoja äänikirjoina läpät korvilla aamusta yöhon ja pyrkii politiikkaan?