Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko juoda makulonkeroita, kun en saa juoda/syödä grapea?

Vierailija
16.02.2025 |

Minulla on kolesteroli lääkitys ja kuten otsikossa kerroin niin grape on kiellettyjen listalla. Perinteinen harmaa lonkero ei varmaan sitten käy mutta entä appelsiini ym.? Onko kellään tietoa? En ole just nyt juomassa mutta joskus olisi kiva maistaa, jos tämän lääkkeen kanssa saa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ymmärsin heti mitä hedelmää aloittaja tarkoittaa mutta oikeaa vastausta en sitä vastoin tiedä, kun en itse mitään lääkkeitä tarvitse.

Viinirypäle on suomeksi viinirypäle, ei grape. Kun tuo hedelmä tuli aikoinaan kauppoihin, se oli silloin grape.

Vierailija
22/25 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greippi tuhoaa elimistöstä tietyn entsyymin, joka normaalisti hajottaa lääkeaineista ison osan ennen kuin ne ovat ehtineet kunnolla imeytyä. Entsyymin puuttuessa monien lääkkeiden pitoisuudet elimistössä voivat nousta vaarallisen korkeiksi.

Onko lonkerossa oikeasti greippiä?

Lonkero tai long drink on suomalaislähtöinen alkoholipitoinen juomasekoitus, joka valmistetaan yleensä ginistä ja greippijuomasta.

Jättäisin väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata myös kauppojen mehut, mitä ne sisältää.

Vierailija
24/25 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Greippi tuhoaa elimistöstä tietyn entsyymin, joka normaalisti hajottaa lääkeaineista ison osan ennen kuin ne ovat ehtineet kunnolla imeytyä. Entsyymin puuttuessa monien lääkkeiden pitoisuudet elimistössä voivat nousta vaarallisen korkeiksi.

Onko lonkerossa oikeasti greippiä?

Lonkero tai long drink on suomalaislähtöinen alkoholipitoinen juomasekoitus, joka valmistetaan yleensä ginistä ja greippijuomasta.

Jättäisin väliin.

Kiitos, tässä on hyvää tietoa.

Vierailija
25/25 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin lääkkeiden kanssa lonkeroa juotuani mulle ainakin on tullut totaalinen black out, oon sekoillut ja esim sammunut baarissa biljardipöydän alle ja ollut konttauskunnossa.

Oon kysynyt sekä Alkosta että Sinebrychoffilta sisältääkö lonkero oikeaa greippiä. Vastaus on että sisältää greippiesanssia. Joo osaan tän lukea, mutta sisältääkö se esanssi oikeaa greippiä??? Ei he osaa sanoa.

Varmempi olla ilman tai tosiaan juoda vain yksi tai kaksi ja katsoa mikä olo.

Myös exällä veti joskus joku lääke ristivaikutuksen lonkeron kanssa, tuli huono olo ja ilmeisesti jonkinlainen mieto antabusreaktio. Enemmistä määristä lähti jalat alta, tosin oli tuju lääkityskin.

Ota ainakin varovasti jos on pakko. Itse varoisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän