Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: kuinka sairaana viet lapsen hoitoon?

Vierailija
06.03.2007 |

Tänäänkin hoitoon tuotiin lapsi, jolla nenä valuu koko ajan, nukkuu huonosti, silmät vetistävät ja lapsi on nuutuneen oloinen, mutta ei kuumetta. Itse jättäisin tuossa tilassa olevan lapsen kotihoitoon ilman sitä kuumettakin :( En itsekään menis töihin noin kipeänä. Kuume kun ei ole aina se mittari. Meillä oli vielä ulkoilupäivä ja lapsirukka oli totaalisen poikki.....

t. hoitotäti päikkäristä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joka räkätaudin takia pitäs jäädä hoitamaan lapsia kotiin niin palkkapussi olis aika lailla ohuempi! Eikä sitä sairaslomaakaan usein anneta jos ei ole edes lämpöä.

Vierailija
2/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä päivähoitoon tulevan lapsen pitäisi jaksaa päivän jutut ulkoiluineen. Näåin ei sairaan lapen kanssa monesti ole.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos lapsi ei jaksa olla tolpillaan niin ei hoitoon. Mutta nokka vuotaa, se ei ole vaarallista. Räässäkin on eroja. Kirkas räkä ei lääkärin mukaan haittaa, keltanen ja tahmanen on merkki pöpöistä.

Kroppa ilmottaa kuumeella että keho taistelee pöpöjä vastaan.

Kaikki tarttuva ollaan poissa.

Lapset kestää kummasti kuumettakin enempi kuin aikuiset: mulle riittää 38 viemään voimat. Lapseni taas hyppii normaalisti seinille vaikka kuumetta 39 ja rapeat.. -Siis kun kerran aapee kirjotti että pienempikin riittää hänellä saikkuun. Lapseni siis toki kotona sairastaa jos nousee lämpö, mutta kummasti virtaa riittää. Joskus aamulla saattaa olla hankala huomata lapsen kuumetta kun herätään aikasin ja vajaassa tunnissa ollaan hoidossa, aamulla lapset kun on petistä noustessa mukavan lämpösiä.

Vierailija
4/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vie jos nuhan takia väsynyt jne. Menkää itse pomppimaan kipeänä tuonne pakkaseen! jos pelkkä nuha/ yskä eikä muita oireita, niin vien.

Vierailija
5/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nuha haittaa nukkumista, silloin ollaan kotona koska epäilen lapsen jaksamista.

Kuume ei ole meillä mittari vaan lapsen jaksaminen.

Vierailija
6/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 5v. on 8pv/kk päiväkodissa ja kyllähän se vähän kirpaisee kun joutuu kuitenkin sen liki kympin päivästä maksamaan vaikkei lapsi sinne sovittuina päivinä pääsekään.

Vierailija
7/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuodaan välillä uskomattoman huonokuntoisia lapsia hoitoon.

Olemme joutuneet käännyttämään ovelta takaisin kotiin.

Joskus vanhemmat sanovat ihan suoraan,että on lämpöä tai kuumetta.

Työ kuulemma niin tärkeätä,että on pakko mennä.

Joskus vanhemmat sanovat,että ei saa viedä ulos kun on niin räkänen. Kyllä vaan viedään jos päiväkotiin tuodaan.

Päiväkoti ei ole sairaan lapsen paikka.

Ja kuume ei ole aina se raja, kaikille ei edes kuume nouse mutta lapsikin tarvitsee lepoa jos on kovinkin nuhainen ja flunssainen.

Tokkopa vanhemmatkaan jaksavat flunssaisena touhuta ja riehua koko päivää.

Vierailija
8/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on vaikka flunssainen ja vaikuttaa väsyneeltä, en vie hoitoon, vaikka kuumetta ei olisi. Pahempi tauti vaan tulee, jos joutuu kipeänä olemaan tarhassa. Meillä mummo voi yleensä ottaa sellaisen vähän kipeän lapsen hoitoon. Jos on kunnolla kipeä, jää jompi kumpi vanhemmista kotiin hoitamaan.

Vierailija
9/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten pitäisi olla koko talvi kotona.

Vierailija
10/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin sanoa, että lapsi on niin nuutunut, että jään kotiin vaikkei hänellä ole kuumetta.

Entisissä työpaikoissa ei olisi onnistunut ja todistuksia ei tuosta vain tipu pelkän nuhan perusteella, mikä hoitotädinkin kannattaisi muistaa!

Vierailija
11/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta: ei sieltä töistä tosta vaan olla pois. Meillä ainakin on kauhea pudotuspeli käynnissä ja sen tuntee nahoissaan, jos " turhia" kotona lomailee. Siis asenne lasten sairauksia kohtaan on tosi kamala, kun omakaan kuume ei ole syy olla pois. Edellisessä työpaikassa ei vaadittu mitään todistuksia yms., nyt vaaditaan tunninkin poissaolosta, jopa lääkäriltä lappu, jos käy keskellä päivää lääkärissä. Ja olen ylempi toimihenkilö, kannan työstäni kokonaisvastuuta.

Vierailija
12/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt en puhukan ihan tavallisesta räkätaudista! Eli jos lapsi on selvästi sairaan oloinen, nuhainen ja yskäinen ja nukkuu päikkärissäkin huonosti niin hänen paikkansa on kotona lepäämässä. Levätkää itse kunnon flunssassa 20 lapsen lapsiryhmässä ja vielä puolet päivät ulkona mäessä riehuen! Tosin ei nämä kipeät jaksa sitten kyllä sitä mäkeä laskea van kitisevät hoitajan jaloissa.....

Vierailija
13/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en usko, että olisi vanhempia, jotka nimenomaan haluavat omasta halustaan viedä lapsensa sairaana hoitoon.

Vierailija
14/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla kolme kertaa kalenterivuoden aikana hoitamassa sairasta lasta. Kyllä kuume on siis meillä rajana. Nuhaisena ja yskäisenä lapsi menee hoitoon.

Työnantajat ei hyvällä katso, jos joka röhän takia äippä jää kotiin.

Vierailija
15/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua risoo! Lapsi lääkäriin ja sitten hoito sen mukasesti!

Jos lapsi ei jaksa olla niin se on saikun paikka.

Mutta ei voi pirulauta mummoja hälyyttää hoitajiksi.

Vierailija
16/16 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta ei voi pirulauta mummoja hälyyttää hoitajiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän