Tiedättekö miksi niin monella köyhällä perheellä on hyvin siistiä?
.
Kommentit (23)
Pienipalkkainen on ihan yhtä ahtaalla rahallisesti kuin työtön. Ainakin yh. Töissä käydään vain työssä käymisen ilosta: työttömänä ja muilla tuilla saisi saman kasaan kuin nyt töissä ja tuilta pudonneena.
Mutta siistiä on, kun ei ole ylimääräistä tavaraa ympäriinsä. Ostetaan se mitä tarvitaan.
köyhät ja matalammin koulutetut siivoavat ahkerammin, ja heille on tärkeää, että koti on hyvin siisti, joskus jopa pakkomielteeksi asti.
Luulen, että he jatkuvalla siivoamisella yirttävät todistaa jotain muille ja itselleenkin, että kun kodissa paikat on järjestyksessä, niin elämäkin on järjestyksessä. Pienikin sotkuisuus kodissa saa heidät helposti pois tolaltaa, ja heistä tuntuu, että asiat pään sisälläkin olisivat hieman sekaisin.
Näin minä olen havainnut, tiettyjen tuttavieni ja sukulaisteni osalta.
Ei ole varaa ostaa paljon tavaraa, ja vanhatkin (lelut ym.) myydään pois kun niitä ei tarvita. Jos on työtön, on aikaa myös siivota. Ellei sitten ole masennusta tms.
Onkohan ap käynyt joka ainoan köyhän ja rikkaan asuinnossa ja tehnyt tästä oman tilastonsa.
Onkohan ap käynyt joka ainoan köyhän ja rikkaan asuinnossa ja tehnyt tästä oman tilastonsa. Miten hemmetissä voit yleistää tuon asian...ei mene järkeen.
Jos kierrät jokaisen suomen köyhän ja rikkaan, villi veikkaus, asia on juuri päinvastoin kuin luulet, harvemmin olen törmännyt rikkaaseen jonka huusholli olisi kuin myrskyn jäljiltä...mutta ihan miten vaan, kai tästäkin jonkinlaisen keskustelun saa aikaiseksi = )!
Jos kierrät jokaisen suomen köyhän ja rikkaan, villi veikkaus, asia on juuri päinvastoin kuin luulet, harvemmin olen törmännyt rikkaaseen jonka huusholli olisi kuin myrskyn jäljiltä...mutta ihan miten vaan, kai tästäkin jonkinlaisen keskustelun saa aikaiseksi = )!
että siisteys on ainoa alue, millä köyhä pääsee pätemään, kun ei ole älyä, koulutusta, työpaikkaa, rahaa jne.
me ollaan varmaan köyhä perhe, ja meillä pyritään tiettyyn siisteyteen, en kyllä ole ajatellut mitään yksittäistä syytä siihen. no ehkä meidän vanhaa ja uutta sekoitteleva, romuromanttiseen vivahtava sisustustyyli vaatii sen siisteyden ettei vaikuta ihan kahelilta. mulla on myös pyrkimys puhtauteen, ja puhdistaminen on helpompaa kun on siistiä.
itseasiassa moni muukin asia on tavallaan arjessa helpompaa kun kodissa on siistiä.
VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita että ei olisi älyä! Siunatkoon.
että siisteys on ainoa alue, millä köyhä pääsee pätemään, kun ei ole älyä, koulutusta, työpaikkaa, rahaa jne.
me ollaan varmaan köyhä perhe, ja meillä pyritään tiettyyn siisteyteen, en kyllä ole ajatellut mitään yksittäistä syytä siihen. no ehkä meidän vanhaa ja uutta sekoitteleva, romuromanttiseen vivahtava sisustustyyli vaatii sen siisteyden ettei vaikuta ihan kahelilta. mulla on myös pyrkimys puhtauteen, ja puhdistaminen on helpompaa kun on siistiä.
itseasiassa moni muukin asia on tavallaan arjessa helpompaa kun kodissa on siistiä.
Mutta sinähän tietenkin olet.
Onkohan ap käynyt joka ainoan köyhän ja rikkaan asuinnossa ja tehnyt tästä oman tilastonsa. Miten hemmetissä voit yleistää tuon asian...ei mene järkeen.
Jos kierrät jokaisen suomen köyhän ja rikkaan, villi veikkaus, asia on juuri päinvastoin kuin luulet, harvemmin olen törmännyt rikkaaseen jonka huusholli olisi kuin myrskyn jäljiltä...
ihminen pystyy hankkimaan itselleen koulutuksen, ja sitä kautta ehkä tienatakin.
VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita että ei olisi älyä! Siunatkoon.
joka vaikuttaa ihmisen toimintaan. Sikäli mikäli älyllä tässä tarkoitetaan ns. kognitiivista älykkyyttä. On otettava tunne-elämän ja elinympäristön vaikutus huomioon.
ihmiset huolehtivat kotinsa siisteydestä ja järjestyksestä muutenkin elämässä. Kuka nyt likaisessa kodissa haluaa elää? Joku siivoton possu(ko)?.
opiskelevat perheet ovat köyhiä. Ja korkeakouluopiskelijoilla tämä köyhyys voi jatkua vuosiakin. Opiskelun ja työnteon pystyy vielä jotenkin yhdistämään niin, että voi tehdä töitä siinä määrin, ettei ole ihan köyhyysrajan alla, mutta opiskelua, (miltei) täyttä työpäivää ja perhettä ei enää kovin helposti yhdistetäkään. Köyhyys ei ainakaan näissä opiskelijaperheissä liity tyhmyyteen, kouluttamattomuuteen tai siihen, ettei työntekoon riittäisi henkilökohtaisia resursseja.
Meidän perhe eli monta vuotta rutiköyhänä. Nyt on yksi väitellyt kovapalkkainen tohtori ja yksi yliopistolla ihan mukavalla palkkauksella työskentelevä FM taloudessa. Ei olla enää köyhiä, ja tuskin kukaan tituleeraisi tyhmiksi & kouluttamattomiksi. Siistiä meillä oli aikoinaan pienessä opiskelijakämpässä kierrätyshuonekalujen keskellä ja samoin nyt designimmassa ja väljemmässä ympäristössä. Mielenkiinnolla odotan, millaisen korrelaation ap on löytänyt pienituloisuuden ja siisteystottumusten välillä...
Korkeakouluopinnoissa menee nopeallakin tahdilla 4 vuotta, ja silloin on ihminen/perhe useinmiten aika pienituloinen...
joskus ne villakoirat nurkissa pyörivät, ainakin itse tunnustan. Mihinkään ihan siivottomaan kuntoon ei toki kotia päästetä, mutta perhe/lapset ja työ menevät meillä kyllä kodin ehdottoman siisteyden edelle tällä hetkellä.
Kun työ vie jo hyvän siivun päivää, vietän lopun rauhassa ilman mitään suurempia siivoustressejä. Toki pidetään koti järjestyksessä, mutta se ei ole elämän pääsisältö.
mitään - näin jää aikaa siivoamiselle. Koska ovat myös tyhmiä, niin luulevat, että siisteys on joku ihmisen kunnollisuuden mittari. Luulevat myös, että siisti koti on vieraiden mielestä viihtyisämpi, vaikka musta tiptop siisti koti on just kauhea, koska viestii, että siellä asuu henkisesti köyhiä ihmisiä.
mitään - näin jää aikaa siivoamiselle. Koska ovat myös tyhmiä, niin luulevat, että siisteys on joku ihmisen kunnollisuuden mittari. Luulevat myös, että siisti koti on vieraiden mielestä viihtyisämpi, vaikka musta tiptop siisti koti on just kauhea, koska viestii, että siellä asuu henkisesti köyhiä ihmisiä.
Olen köyhä ja matalasti koulutettu. Onneksi sekaisesta kodistani voi päätellä muuta!
köyhät ja matalammin koulutetut siivoavat ahkerammin, ja heille on tärkeää, että koti on hyvin siisti, joskus jopa pakkomielteeksi asti.
... No sitten me ollaan tosi rikkaita ja korkeasti koulutettuja! Voi Pyhä Sylvi, mitä logiikkaa!!!! Kyllähän siistejä ja sotkuisia ihmisiä löytyy joka sosiaaliluokasta...
Eivät jätä tavaroita hujan hajan eikä lintsaa viikkosiivouksesta?
Vai johtuiskos sittenkin Saturnuksen ja Kuun asennoista tähtitaivaalla?