Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua peloteltiin, kun lapseni eivät olleet ikinä kesätöissä

Vierailija
15.02.2025 |

Etteivät saa ikinä töitä, kun ei ole kokemusta työelämästä jne.ja tekee huonon vaikutuksen, kun ei ole ollut kesätöissä. 

No, he opiskelivat, pääsivät alansa hommiin ja se siitä. Ovat olleet työelämässä vuosia. Ei niihin hakemuksiin mitään kesätöitä laiteta. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kesätöitä ei nuorille ole kovin paljon tarjolla, kun koulutusta vaaditaan niin monella alalla.

Vierailija
2/6 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjällä cv:llä ei saa töitä. Kesätyö on yleensä välttämätön cv:n täyte vajaa parikymppiselle ja ehkä vanhemmallekin.

Vierailija
4/6 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mullekin aina duunariperheiden kaverit ja vanhempansa väittivät etten koskaan saa töitä, kun en ollut kesätöissä. Menin yliopistoon ja sain heti oman alani harkkapaikkoja, projektitöitä ja vakituisen työpaikan niiden myötä. Sain lomailla nuoruuteni kesät ja arvostan sitä nyt.

Vierailija
5/6 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt koskaan nuorena kesätöihin. Ensimmäinen työpaikka oli joku niitä hm.. työllistämistöitä? Lukion jälkeen. Varmaan kaikki oli jo mua nuorempana kesätöissä, epäilen. 

Vierailija
6/6 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Lapseni eivät olleet kesätöissä lukio/amisaikana (10 v sitten). Molemmat ovat saaneet alansa töitä opiskelun jälkeen. 

Toinen amiksen työssäoppimispaikkaan. Toinen ihan hakemalla ( oli kyllä opiskeluaikana kesätöissä, mutta ei lukio aikaan)