Onkohan sukulaisellani muistisairaus?
Puhuu moneen kertaan samat asiat. Välillä on kertonut minulle uutena asiana sellaisia juttuja, jotka minä olen aiemmin kertonut hänelle. Esim. Kerron, että Normalista saa edullisesti hammastahnaa. Seuraavan kerran, kun olemme puheissa, niin hän sanoo "Mirva puhui, että Normalista saa edullisesti hammastahnaa" vaikka minä olen kertonut hänelle sen, ei Mirva.
Kommentit (7)
Tutulta kuulostaa. Muisti menee, tai höperöityy muuten. Lääkäriin pitää mennä, eri asia lähteekö. Mutta koeta sinä olla ystävällinen, ei kannata laskea virheitä vaan kärsivällisesti kuunnella samat jutut ja hyväksyä että kaikki yksityiskohdat ei aina täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa. Muisti menee, tai höperöityy muuten. Lääkäriin pitää mennä, eri asia lähteekö. Mutta koeta sinä olla ystävällinen, ei kannata laskea virheitä vaan kärsivällisesti kuunnella samat jutut ja hyväksyä että kaikki yksityiskohdat ei aina täsmää.
On vaan niin hämmentävää kuunnella kymmenettä kertaa samaa juttua ja esittää yllättynyttä.
Ap
Joillakin on tapana toistaa asioita, jos ei ole muuta sanottavaa tai ei tiedä mitä seuraavaksi sanoisi. Tai jos epäilee ettei se jää toisen mieleen. Varsinkin jos on 60v tai nuorehko. Se kausi voi mennä ohi. Mutta se voi olla tapa muistaa että kerrataan tai kohteliaisuus syynä. Kysy onko huomannut että toistelee asioita moneen kertaan jos kehtaat. Ellei ole joku muu vika että toistelee tai drinkki otettu viikonloppuna.
Osalla muisti ei ole paheneva vaikka toistelee tai ei ole varsinainen muistisairaus. Mutta kiusallista se voi olla. Ravintoaineiden saanti?
Apua