Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä 30-vuotias voi saada rahallista tukea opiskeluun

Vierailija
15.02.2025 |

Aikuiskoulutus tukea ei ole. Töistä on oikeus opintovapaaseen, mutta mistä rahat?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans.

Et ole vielä kovin vanha vaan ihan ikärajan yläpäässä, parhaiten siellä tienaa noin 20 vuotiaana mutta 30 vuotias on jo iäkäs eli ei enää niin kaunis. 

Vierailija
22/26 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kryptoilla treidaus. Vaatii jonkin verran alkupääomaa ja rutkasti perehtymistä ja riskinsietokykyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa unohtaa ne opinnot, jos ei edes raha-asioita osaa selvittää ilman vauvapalstan apua. 

Vierailija
24/26 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin maisteriopinnot töiden ohessa ja kävi niin, ettei määräaikaista työsopimustani jatkettu. Hain työkkäristä puoltoa omaehtoiseen opiskeluun työttömyystuella ja se evättiin.

Opintojen päätoimisuutta arvioitaessa tultiin kuitenkin lopputulokseen, että opintoni olivat sivutoimisia, koska olin suorittanut opintoja täysipäiväisen työn ohessa yli lain vaatiman 6 kk minimiajan. Joten sain nostaa (ansiosidonnaista) työttömyystukea ja opiskella samalla, kun olin työttömänä työnhakijana. Tuo oli oikeastaan parempi kuin omaehtoinen opiskelu, sillä sivutoimisessa opiskelussa ei ole mitään kahden vuoden aikarajaa.

Toisen AMK-tutkintoni olen puolestaan suorittanut osa-aikatyön ohella, niin että välillä jäin kokonaan opintovapaalle ja elin opintotuella ja säästöilläni. Opintolainaa minun ei tarvinnut nostaa. Jos opintotukikuukaudet ja säästöt on käytetty, kannattaa selvittää olisiko oikeutettu toimeentulotukeen.

Vierailija
25/26 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikset opiskele töiden ohessa.

Mies menisi laivalle töihin/harjoittelut on siellä. Ei oikein onnistu töiden sovittaminen siihen alaan. 8kk koulutus jonka jälkeen saisi oikeuden tehdä uusia töitä, mutta jollain se 8kk tarttis elää 🤷

Vierailija
26/26 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on työpaikka niin eipähän sitä mitään saa. Ei saa sitä tutkintostipediäkään enää. 

Opiskelet sit töiden ohessa tai otat loparit jolloin saattaa saada opiskella työttömyysrahalla. 

Aika pitkä karenssi edessä jos itse irtisanoutuu, joten tuskin kannattaa tässä tapauksessa jos rahat muutenkin vähissä?

Ei tule nykyään kuin 6 viikon karenssi. Senkin voi käyttää jossain höpöpalvelussa tai kurssilla, jos haluaa siltäkin ajalta rahaa. 

Ei se höpö höpö poista sitä karenssia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme