Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ulkoisista seikoista muka näkee, että ihmisellä on maksuhäiriöimerkintöjä ja hän on ulosotossa?

Vierailija
15.02.2025 |

Ei sitä kyllä mun mielestä näe yhtään mistään vaan jos joku oikeasti noin kuvittelee niin kyse on kyllä omista ennakkoluuloista. Palstalla kun jotkut neropatit ilmeisesti trollaa tällä, että kyllä sen näkee ulkoisista seikoista, jos joku on ulosotossa. :D 

Olisi kiva tietää mitkä on ne seikat mistä sen muka näkee. :D Tämä on varmaan vähän sama kuin jotkut luulee, että ulkoisesta olemuksesta näkee sen onko ihmisellä varallisuutta. No ei sitäkään välttämättä näe vaan varakas voi olla ulkoisesti hyvinkin vaatimaton, ajaa vanhalla autolla, jne. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sen joskus nähdäkin, jos ei ihmisellä ole juuri mitään jäljellä elämässään, ei varaa uusia vaatteitaan yms., minkä voi sitten nähdä ulkoisestikin. Eri asia, että mistä sen sitten tietää, mistä syystä ei ole varaa uusia mitään. Syitä kun voi olla muitakin kuin ulosotto.

Oman kokemukseni mukaan ulosotossa olevat ihmiset kuitenkin ovat kuten kuka tahansa uu. Ei erota päältä, eikä mistään, että on ulosotossa. Oma naapuri, tuttu ja sukulainen ovat olleet tällaisia. Ei näy kyllä mitenkään ulkonäöstä tilanne.

Vierailija
22/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottokirjeitä jaetaan eniten yrityksille, toiseksi eniten huonojen lähiöiden asukkaille ja kolmanneksi eniten vauraille omakotitaloalueille. Ero on hyvin pieni kahden viimeksi mainitun osalta. 

Osa elää selvästi yli varojensa asuessaan liian kalliissa osoitteessa, toinen ryhmä jättää laskut maksamatta perintäyhtiöiden laskujen perusteella ja yrityksillä näyttäisi olevan vaikeuksia selviytyä vuokran- ja palkanmaksusta.

yt. postinjakaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa isot logot ja kaikki vaatteet eri merkkiä sekä viime kauden malleja. Muutoinkin kaikki ylikalliita omaan tulotasoon nähden, on muutoinkin sellainen kaikki heti mulle nyt tyyppi.

Mikä juttu tuo "viime kauden malli" on? Kun ostaa kerralla hyvää ja kestävää, ei tarvitse olla joka vuosi vaihtamassa takkia.

Tätä mäkin ihmettelen. Jos mä ostaisin jonkun merkkivaatteen, niin en mä sitä pois heittäisi uuden malliston tullessa. Vaatteet käytetään loppuun tai laitetaan kierrätykseen.

Ap

Kommentti oli luultavasti vastaus aloituksen kysymykseen maksuhäiriöisen ulkoisesta olemuksesta.

Vierailija
24/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa isot logot ja kaikki vaatteet eri merkkiä sekä viime kauden malleja. Muutoinkin kaikki ylikalliita omaan tulotasoon nähden, on muutoinkin sellainen kaikki heti mulle nyt tyyppi.

Mikä juttu tuo "viime kauden malli" on? Kun ostaa kerralla hyvää ja kestävää, ei tarvitse olla joka vuosi vaihtamassa takkia.

Tätä mäkin ihmettelen. Jos mä ostaisin jonkun merkkivaatteen, niin en mä sitä pois heittäisi uuden malliston tullessa. Vaatteet käytetään loppuun tai laitetaan kierrätykseen.

Ap

Kommentti oli luultavasti vastaus aloituksen kysymykseen maksuhäiriöisen ulkoisesta olemuksesta.

Kommentti oli VITSI!

Vierailija
25/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oli toki. Jotenkin silti huvittaa ja ihmetyttää tuo viime kauden mallit.

Ap

Vierailija
26/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No semmosella ei oo edes pankkikorttia vaan vaimo maksaa kaiken.

Ja se näkyy ulospäin olemuksesta?

Vierailija
27/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ketjun aloittaja olen siis ulosotossa eikä sitä kyllä musta ulospäin näe. Asun omakotitalossa, olen vakituisessa työssä, pukeudun ihan tavallisesti, käyn uimassa ja salilla, luen, teen käsitöitä, elän ihan tavallista elämää. Olen ihan tavallinen yhden aikuisen lapsen äiti. Toki auto on vanha, mutta tarvitsen niin vähän autoa, että ei ole tullut vaihdettua kun vanha kerran pelittää.

Velkaa mulla on ulosotossa n. 10 000€ ja laskin, että mun tuloilla saan sen maksettua pois n. puolessatoista vuodessa. Ei siis mikään paha rasti vaikka niukasti saakin elää. Etsin kyllä toista työtä mitä voisin tehdä päivätyön ohessa, että saisin nopeammin maksettua pois ja saisin enemmän rahaa itselle käyttöön ulosoton aikana.

Ap

Eihän työttömyyskään näy päälle päin jos on osannut käyttää rahojaan järkevästi. Hyvät vaatteet ja kengät kestävät monta vuotta eikä kaikki kodin laitteita tarvitse uusia kahden vuoden välein. Ruuan tekeminen itse kotona tulee halvemmaksi sen sijaan että kävisi pääsääntöisesti syömässä ravintolassa. Jos ei ole autoa, niin siinäkin säästä paljon rahaa kaikkeen muuhun ja kaupungin sisälle ne matkat voida tehdä jalan, polkupyörällä tai bussilla.

Vierailija
28/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan mielenkiinnosta: kuinka olet saanut pitää omakotitalosi, vaikka olet ulosotossa?

Vierailija
29/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakko on hyvin laiha.

Vierailija
30/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ketjun aloittaja olen siis ulosotossa eikä sitä kyllä musta ulospäin näe. Asun omakotitalossa, olen vakituisessa työssä, pukeudun ihan tavallisesti, käyn uimassa ja salilla, luen, teen käsitöitä, elän ihan tavallista elämää. Olen ihan tavallinen yhden aikuisen lapsen äiti. Toki auto on vanha, mutta tarvitsen niin vähän autoa, että ei ole tullut vaihdettua kun vanha kerran pelittää.

Velkaa mulla on ulosotossa n. 10 000€ ja laskin, että mun tuloilla saan sen maksettua pois n. puolessatoista vuodessa. Ei siis mikään paha rasti vaikka niukasti saakin elää. Etsin kyllä toista työtä mitä voisin tehdä päivätyön ohessa, että saisin nopeammin maksettua pois ja saisin enemmän rahaa itselle käyttöön ulosoton aikana.

Ap

Eihän työttömyyskään näy päälle päin jos on osannut käyttää rahojaan järkevästi. Hyvät vaatteet ja kengät kestävät mont

No mulle auto on tarpeen vaikka en sillä paljon ajele. Asun pienellä paikkakunnalla.

Ap

Vierailija
31/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan mielenkiinnosta: kuinka olet saanut pitää omakotitalosi, vaikka olet ulosotossa?

Miksi en saisi pitää? Ei asuntoa aleta ensimmäisenä ulosmittaamaan. Varsinkin kun palkalla pystyn kohtuullisessa ajassa maksamaan velkani ulosottoon. Lisäksi täällä tuppukylässä vie aikansa ennen kuin taloa saa myytyä ja kyllä pankki sanoisi sanansa siinä kohtaa jos ulosotto alkaisi myymään taloa pilkkahintaan koska talosta kuitenkin velkaa. Ei mitään järkeä alkaa n.10 000 euron velkojen vuoksi myymään pilkkahintaan taloa josta sitten jäisi mulle vielä velkaa kymmeniä tuhansia. 

Ap

Vierailija
32/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lompakko on hyvin laiha.

Heh heh. Nykyään ei monella edes ole käteistä pahemmin. Mun lompakko on iso ja paksu, mutta harvemmin siellä rahaa enää on nykyään koska maksan kortilla.

Ap

Vierailija
33/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ostettu viimeisen päälle hienoa. Harvat oikeasti varakkaat käyttäytyy niin.

Kerskakulutus ja luotolla eläminen näkyy kaikenlaisena statussymbolina kun tehdään ainakin omassa mielessä sitä luokkavierailua. Nyrkkisääntönä mitä hienommat releet tai auto sitä varmemmin osarilla ja velkaa jäätävä määrä.

Vierailija
34/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu maksuhäiriöalueella, kulkee julkisilla, pukeutuu maksuhäiriövaatteisiin, kampaajaan/parturiin ei ole varaa, litkii maksuhäiriöolutta puistossa ja kumppanistakin paistaa maksuhäiriö.

Vierailija
35/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos on tatuointeja. Varma merkki.

Vierailija
36/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit ovat hieman vinksallaan. Kun puuttuu toinen aisa. Kengät ovat lantallaan. Ja pitäisi lankata. 

Vierailija
37/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos näyttää Jethro Rostedilta, Sedu Koskiselta tai Stefan Thermanilta niin on ulosotossa.

Vierailija
38/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No semmosella ei oo edes pankkikorttia vaan vaimo maksaa kaiken.

Ei pidä paikkaansa etenkään vanhusten kohdalla. Ne ei vaan halua pankkikorttia, vaikka kuinka sanottu, että se olisi kätevä. Papparainen haluaa käyttää käteistä.

Vierailija
39/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu maksuhäiriöalueella, kulkee julkisilla, pukeutuu maksuhäiriövaatteisiin, kampaajaan/parturiin ei ole varaa, litkii maksuhäiriöolutta puistossa ja kumppanistakin paistaa maksuhäiriö.

Mikä on maksuhäiriöalue? Mä asun pienellä paikkakunnalla eikä täällä kyllä mitään tuollaisia alueita ole. 

Taidat olla kyllä trolli joka veti maksuhäiriö-sanan vähän joka sanan eteen. 

Ap

Vierailija
40/45 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on maksuhäiriöalue? Mä asun pienellä paikkakunnalla eikä täällä kyllä mitään tuollaisia alueita ole. 

Taidat olla kyllä trolli joka veti maksuhäiriö-sanan vähän joka sanan eteen. 

Ap

Tietäisit mikäli asuisit pk-seudulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi