Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matala verenpaine - paljonko salmiakkia/lakritsia avuksi?

Vierailija
15.02.2025 |

Väsymykselle on etsitty syitä jo vuosia. Tuttu ehdotti että voisin kokeilla puhdistamatonta suolaa ja se auttoi jo samana päivänä! Tuttu sitten käski lainaamaan verenpainemittarin jostain, ja mittailemaan kotona. Ja matalaahan se näytti. Muutkin oireet, kuten huimaus, hengenahdistus ja näköoireet on olleet riesana jo pitkään, mutta ei ole lääkärissä syytä löytynyt. Lääkärissä mitattuna verenpaine on ollut ihanteellinen, kotona sitten matala.

Kuulemma tähän vaivaan ei ole lääkitystä, mutta salmiakki ja lakritsi voisivat auttaa. Mutta mitenkä paljon niitä kannattaisi syödä? Kuulemma nämä olisivat parempi vaihtoehto kuin tuo suola. Olen ajoittain kärsinyt aivan valtavasta lakritsinhimosta, mutta vältellyt niitä sitten sitäkin tarkemmin... Näköjään se kroppa tiesi mitä kaipasi. 

Kuulisin mielelläni myös suosituksia eri salmiakki/lakritsivalmisteista.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa säännöllinen lenkkeily. Jatkuva krooninen palelukin on treenipäivinä vähäisempää. Salmiakeista valitsen apteekkin Haganol salmiakin. Myydään pienissä rasioissa. Sitä saa apteekista. 

Vierailija
2/2 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttaa säännöllinen lenkkeily. Jatkuva krooninen palelukin on treenipäivinä vähäisempää. Salmiakeista valitsen apteekkin Haganol salmiakin. Myydään pienissä rasioissa. Sitä saa apteekista. 

Kiitos vastauksesta. Aiemmin itsekin kävin vähintään tunnin kävelyn joka päivä ja silloin olo oli parempi. Nyt on ollut pitkä tauko loukkaantumisen vuoksi ja ongelmat pahentuneet selvästi. Liikuntaan palaaminen on ollut käsittämättömän vaikeaa. Kiitos vinkistä, taidan käydä apteekista katsomassa alkuun!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla