Oletko matkustellut ulkomailla paljon ja asunut lisäksi ulkomailla?
Itse olen perheeni kanssa. Asuttu kolmessa maassa. Hienoa aikaa on ollut.
Kommentit (9)
Anna mä arvaan: miehesi työn vuoksi
olen ja olen. en tule takaisin, mutta matkustelen nykyään vähemmän. muuta sisältöä elämässä.
En ole asunut, mutta matkustellut paljon. Edelleen reissaan, mutta haen matkoilta enemmän rentoa oleilua kuin uusia kokemuksia. Ne reppureissut Aasiassa tai kalliit lomat Karibialla tai autoreissu Nyki-Miami on vaihtunut Kanariaan, Kreikkaan, Turkkiin, Roomaan, Prahaan jne. Olen alkanut nauttia siitä, että voin mennä tuttuun paikkaan lyhyillä lennoilla. Vain olla. Nauttia maisemista, syödä ulkona ja fiilistellä. En olisi vielä 10-15 vuotta sitten uskonut, että voin joka talvi reissata samaan Puerto Ricoon Kanarialle ja vielä usein samaan hotelliin aina helmikuussa. Mutta niinpä menen. Tunne kuin menisi mökille. Tai miksi matkustan Ateenaan toukokuussa, kun juurihan siellä kävin syyskuussa. Koska rakastan sitä sotkuista kaupunkia ja tunnelmaa istuessa kujalla ravintolassa. Tai miksi perhe menee taas kerran Turkin all inclusive -lapsiperhehelvettiin kesäkuussa? Oi, ihanan helppoa.
Kyllä. Enää en jaksa kiinnostua matkustelusta, viihdyn kotona.
Vierailija kirjoitti:
En ole asunut, mutta matkustellut paljon. Edelleen reissaan, mutta haen matkoilta enemmän rentoa oleilua kuin uusia kokemuksia. Ne reppureissut Aasiassa tai kalliit lomat Karibialla tai autoreissu Nyki-Miami on vaihtunut Kanariaan, Kreikkaan, Turkkiin, Roomaan, Prahaan jne. Olen alkanut nauttia siitä, että voin mennä tuttuun paikkaan lyhyillä lennoilla. Vain olla. Nauttia maisemista, syödä ulkona ja fiilistellä. En olisi vielä 10-15 vuotta sitten uskonut, että voin joka talvi reissata samaan Puerto Ricoon Kanarialle ja vielä usein samaan hotelliin aina helmikuussa. Mutta niinpä menen. Tunne kuin menisi mökille. Tai miksi matkustan Ateenaan toukokuussa, kun juurihan siellä kävin syyskuussa. Koska rakastan sitä sotkuista kaupunkia ja tunnelmaa istuessa kujalla ravintolassa. Tai miksi perhe menee taas kerran Turkin all inclusive -lapsiperhehelvettiin kesäkuussa? Oi, ihanan helppoa.
Itse käyn peppureissuilla Thaimaassa, jokavuosi jaksaa vaikka ikää tulee.
En ole matkustellut kovin paljoa, mutta asunut olen suhteellisen paljon. Kolmella eri mantereella toista kymmentä vuotta.
Asunut Englannissa 15 vuotta ja matkustellut paljon.
Matkustellut paljon työn ja huvin vuoksi, tällä hetkellä asun 50/50
Kyllä, jo lapsena asuin ulkomailla ja matkustelin paljon perheen kanssa. Tuolloin 70-80-luvulla se ei ollut niin tavallista kuin nykyisin. Lapseni lukioluokasta lähti kymmenkunta maailmalle jo opiskelemaan ja lähes kaikki hänen kaverinsa ovat jo alle kolmekymppisinä asuneet ja tehneet töitä ulkomailla. Siis myös sellaiset, jotka ovat asuneet Suomessa aiemmin (me lapsuutemme eri maissa asuneet olemme eri tavalla juurettomia, tuo on vain kansainvälisyyttä, että mennään sinne, missä on parhaat mahdollisuudet kehittää uraa).