Valtion enemmistöomistama Fortum jakaa osakkeenomistajille jättipotin
Aktian salkunhoitaja Paavo Ahonen sanoo, että yhtiön osinkopäätöstä odotettiin jännityksellä. Valtion enemmistöomistama Fortum kertoikin tällä viikolla aikovansa jakaa osinkoa enemmän kuin koskaan aiemmin yhtiön historiassa, kaikkiaan 1,26 miljardia euroa. Mukana 0,50 euron lisäosinko.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vati päät täällä kerskuu fortumilla ja osingoilla.. joo, tuokaa näille mitallit 🤣🤣🤣
Täällä minulla on salkku täynnä nvidiaa. Voi voi oon varmaan täysi idiootti kun se ei edes maksa osinkoa.
Tjaa, Nancy Pelosi myi Nvidian osakkeensa juuri ennen kurssin romahdusta. En kyllä tiedä miksi. Luulisi, että ne osakkeet sieltä nousisi vielä? Jos sillä oli pikkurahan puutetta.
Olkaa vaan retardìt hiljaa, mulle tulee myötähäpeä kun suomalaiset puhuu sijottamisesta. Ällö olo tulee🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstallakin on tätä sähkölaskuista valittajaa, Uniperi sitä Fortum tätä... Mitä jos valituksen sijaan ostaisitte osakkeita ja maksattaisitte sähkölaskunne osingoilla?
Onpas todella hyvä idea ostaa osinko-osakkeita, jotka pudettelevat 30% vuodessa, jotta saisi sen 5% osinkoa. Mistä näitä palstan "sijoitusneroja" oikein sikiää
no ostaa osinko-osakkeita, joista saa 5% osinkoa ja arvokin nousee 50%.
Sellasia olekkaan tonttu. Yleensä osakkeenmaksajat on jo ns "mature companies", joilla ei paljoa kasvua enää ole luvassa
Esim. minä olen ostanut Koneen osakkeita 20 euron kappalehinnalla. Nyt niiden hinta on noin 50 eur/kpl. Osinko 1,80 euroa tänä vuonna on tosin nykyisestä hinnasta vain 3,6 %, mutta minun aikoinaan maksamastani hinnasta 9 %.
Osakesijoittaminen ei ole hätähousujen hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstallakin on tätä sähkölaskuista valittajaa, Uniperi sitä Fortum tätä... Mitä jos valituksen sijaan ostaisitte osakkeita ja maksattaisitte sähkölaskunne osingoilla?
Osakekauppa on lottoamista, et voi tietää etukäteen, miten osakkeille tulee käymään. Ennemmin nyt on uutisoitu kuinka huonosti Fortumilla on mennyt.
Jotkut tietenkin tietää, miten osakkeille tulee käymään, ja pystyvät ostamaan ja myymään oikeaan aikaan. Sisäpiirit tietää.
Osakekauppa on kaikkea muuta kuin lottoamista.
No, se olikin hyvä selitys, miksi ei ole:)
Olisitko vuona 2020 osannut ennustaa, että vuonna 2025 puhutaan miten huonosti Nesteellä menee. Marinin hallituksen aikanahan joitain Nesteen laitoksia siirrettiin Belgiaan. Kuka olisi uskonut? Ei se sitten tietenkään ole lottoamista, jos tiedät kuviot etukäteen, mutta tavikset ei kyllä tiedä, eivätkä sitä tietoa pysty mistään kaivamaan. Jos osaat lukea uutisia maailmalta, voit oppia ennakoimaan jotain. Ja shortata esim. lentoyhtiöiden osakkeita juuri oikeaan aikaan Myönnän, etten tiedä mitä tuo shorttaus tarkoittaa, mutta sillä pystyy tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas todella hyvä idea ostaa osinko-osakkeita, jotka pudettelevat 30% vuodessa, jotta saisi sen 5% osinkoa. Mistä näitä palstan "sijoitusneroja" oikein sikiää
Ei osakkeita ole pakko ostaa silloin, kun niiden hinnat ovat huipussaan. Minä ostin omat Fortumin osakkeeni jo monta vuotta sitten 14 euron kappalehintaan. Joka vuosi on tullut mukava osinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vati päät täällä kerskuu fortumilla ja osingoilla.. joo, tuokaa näille mitallit 🤣🤣🤣
Täällä minulla on salkku täynnä nvidiaa. Voi voi oon varmaan täysi idiootti kun se ei edes maksa osinkoa.
Tjaa, Nancy Pelosi myi Nvidian osakkeensa juuri ennen kurssin romahdusta. En kyllä tiedä miksi. Luulisi, että ne osakkeet sieltä nousisi vielä? Jos sillä oli pikkurahan puutetta.
Olkaa vaan retardìt hiljaa, mulle tulee myötähäpeä kun suomalaiset puhuu sijottamisesta. Ällö olo tulee🤮🤮
Yrjöile ihan rauhassa, 'sijoitusguru"-
Et taida tietää itse mitään, kun et osaa puhua neutraalisti. Kaikki oikeat rahamieheet ovat hyvin kylmähermoisia, eitävktä kiihdy niiden tyhmempien kirjoittteluista jollain vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ollenkaan tiedä mistä puhut. Möi mutta osti optioita, joten lopputulos oli että sijoitti siihen enemmän.
Timeline of Nancy Pelosi Nvidia Disclosed Stock Transactions
January 14, 2025: Pelosi disclosed purchasing 50 call options for Nvidia at a strike price of $80, with an expiration date of January 16, 2026, valued between $250,001 and $500,000.
December 31, 2024: Pelosi reported selling 10,000 Nvidia shares valued between $1 million and $5 million.
December 20, 2024: Pelosi disclosed exercising 500 call options purchased on November 22, 2023, acquiring 50,000 shares at a strike price of $12 with an expiration date of December 20, 2024, valued between $500,001 and $1 million.
July 26, 2024: Pelosi disclosed a purchase of 10,000 shares of Nvidia worth between $1 million and $5 million.
June 26, 2024: Pelosi disclosed a purchase of 10,000 shares of Nvidia worth between $1 million and $5 million
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää itse mitään, kun et osaa puhua neutraalisti. Kaikki oikeat rahamieheet ovat hyvin kylmähermoisia, eitävktä kiihdy niiden tyhmempien kirjoittteluista jollain vauva
Voi kuulee itsellä on jo vuosien kokemus kaikista mahdollisista sijoitusinstrumentesta, ja todellakin kiihdyn. On loukkaus pörssiä kohtaan, että tavallisille pulliaisille annettiin lupa ostaa osakkeita. Onneksi "retail investor" menettää vielä 9/10 todennäköisyydellä rahaa, niin oppivathan olemaan
Onneksi Fortum sai myytyä sähköverkot Carunalle miljardikaupalla, rahoilla ostettiin sitten Uniper ja sijoitettiin vielä osa Venäjällekin. Malliesimerkki suomalaisen valtionyhtiön bisnesälystä. Mistä muuten Fortumilla onkin nyt rahaa maksaa osinkoja, kun sähkönmyynti ei Rauramon mukaan tuota tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakekauppa on lottoamista, et voi tietää etukäteen, miten osakkeille tulee käymään. Ennemmin nyt on uutisoitu kuinka huonosti Fortumilla on mennyt.
Jotkut tietenkin tietää, miten osakkeille tulee käymään, ja pystyvät ostamaan ja myymään oikeaan aikaan. Sisäpiirit tietää.
Aivan. Esimerkiksi kaikki Muskin aivopierut, jotka heiluttaa Teslan osaketta miten sattuu, on ihan ennakoitavissa, kun vaan on tarpeeksi kova naputtamaan hiirellä?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää itse mitään, kun et osaa puhua neutraalisti. Kaikki oikeat rahamieheet ovat hyvin kylmähermoisia, eitävktä kii
Voi kuulee itsellä on jo vuosien kokemus kaikista mahdollisista sijoitusinstrumentesta, ja todellakin kiihdyn. On loukkaus pörssiä kohtaan, että tavallisille pulliaisille annettiin lupa ostaa osakkeita. Onneksi "retail investor" menettää vielä 9/10 todennäköisyydellä rahaa, niin oppivathan olemaan
Vai loukkaus pörssiä kohtaan :D Siinä tosin olet oikeassa, että pörssi on ensisijaisesti vain keino saada keskiluokalta rahat pois.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko vuona 2020 osannut ennustaa, että vuonna 2025 puhutaan miten huonosti Nesteellä menee. Marinin hallituksen aikanahan joitain Nesteen laitoksia
Olisin.
Varoitin Nesteen tilanteesta vuonna 21 joukkoa sijoittajia, jotka pitivät minua hulluna. Kutakuinkin kaikki ne riskit mitä silloin näin ovata toteutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Puhut pelkkää paskaa.
Takulla ei ole vuosien KOKEMUS KAIKISTA mahdollisista sijoitusinstrumenteistä. Kerros miten sinulla voisi olla VUOSIEN kokemus esimerkiksi cryptocurrency etf:Stä. (niitä on ollut VUODEN)
ja todellakaan tavallinen sijoittaja ei menetä 90% todennäköisyydellä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ollenkaan tiedä mistä puhut. Möi mutta osti optioita, joten lopputulos oli että sijoitti siihen enemmän.
Timeline of Nancy Pelosi Nvidia Disclosed Stock Transactions
January 14, 2025: Pelosi disclosed purchasing 50 call options for Nvidia at a strike price of $80, with an expiration date of January 16, 2026, valued between $250,001 and $500,000.
December 31, 2024: Pelosi reported selling 10,0
Ok, kiitos tiedosta. Itse luin vain tuon jostain, että myi hyvissä ajoin. Ja lisäsin kyllä, etten ymmärrä miksi myi. Ja vastaus alkaa taas, et tiedä yhtään mistä puhut... Aika ikävä asia, kun ei tässä maailmassa muutenkaan voi kaikki kaikkea tietää, mutta hyvää jatkoa sinulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää itse mitään, kun et osaa puhua neutraalisti. Kaikki oikeat rahamieheet ovat hyvin kylmähermoisia, eitävktä kii
Sanonpahan vaan, että onpa tyhmää elvistellä omilla omistuksillaan ja kertoa vielä, mihin on sijoittanut. Nvidiassa on kaikki pahimmat ja moraalittomimmat teknologiayritykset, ja se saattaa rajata sellaisen porukan ulkopuolelle, joiden mielestä teknologiajättien toiminta on moraalitonta eikä kestä päivänvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko vuona 2020 osannut ennustaa, että vuonna 2025 puhutaan miten huonosti Nesteellä menee. Mari
Kysyin vuodesta 2020 en 2021. Ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin vuodesta 2020 en 2021. Ihan eri asia.
Ei ne riskit vuodessa olleet syntyneet. Olivat olleet jo vuonna 2020.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobel palkittu taloustieteilijä Eugene F Fama sanoo, että bitcoin on arvoton 10 vuoden päästä.
Miten arvioisit, voiko tähän mieheen luottaa vai huijaako hän?
Lähde:
Yahoo Finance, Nobel Prize-winning economist: Bitcoin will be worth nothing in 10 years
Siihen on voinut kuka tahansa sijoittaa rahojaan halutessaan. Ei sitten verorahoist kaikkea makseta.
Eilen tulikin ilmoitus että korottavat sähkön perusmaksua yli eurolla vaikka sovitun hinnan piti olla voimassa vuoden ajan, U F'ckin LIARS!!!