HSL liputta maksu 100€
Jos lippu unohtuu ostaa tms. onko 100€ sakko mielestänne kohtuullinen? Minusta se on aivan liian suuri työttömille, eläkeläisille, pienipalkkaisille jne.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla samoin kuin esim. Tukholmassa; et pääse metroon, junaan tai bussiin ilman lippua kun se pitää aina näyttää koneelle tai kuskille.
Tukholmassa ei tarvitse junaan mennessä näyttää lippua mihinkään, sen kuin kävelee junaan. Näin on ainakin suurimmassa osassa asemista. Metron puomien yli pääsee hyvin loikkaamaan.
10 min lippu aika -90% ja hinta -29 %
Ne ei koskaan tarkista espoon runkolinjoja mikä on aika outoo sit itketään että liput nousee.
Sen on pakko tuntua, ettei joku laske pummilla matkustamisen edullisemmaksi kun jää niin harvoin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla samoin kuin esim. Tukholmassa; et pääse metroon, junaan tai bussiin ilman lippua kun se pitää aina näyttää koneelle tai kuskille.
Pitäisi olla niinkuin Tallinnassa: ilmainen joukkoliikenne.
Karkottaisi työmatkalaiset henkilöautoihin kun kaikki epämääräiset ihmiset alkaisivat siellä nukkumaan ja viettämään aikaa. Kannattaa pitää edes muodollinen maksu, ettei homma karkaa käsistä.
Maksu voisi olla kohtuullinen, jos lipun saisi ostaa paikan päältä ja käteinenkin kävisi. Mulle on käynyt useammankin kerran niin että äppi ei ole toiminut enkä ole saanut lippua ostettua tarpeeksi ajoissa, vaikken jättänyt lipun ostoa viime tippaan.
Turha valittaa, että sovellus ei toimi. Matkakortti on vielä olemassa ja sitä voi käyttää älypuhelimen sovelluksen sijaan. En itse omista edes älypuhelinta ja ihan matkakorttia käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksuton ei ole sama kuin ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Turha valittaa, että sovellus ei toimi. Matkakortti on vielä olemassa ja sitä voi käyttää älypuhelimen sovelluksen sijaan. En itse omista edes älypuhelinta ja ihan matkakorttia käytän.
Vali vali ja uli uli. En maksa 5 euroa mistään muoviläpyskästä joka täytyy muistaa ottaa mukaan aina kun menen Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Lompsa on muutenkin kortteja pullollaan, ja se matkakortti täytyy käydä lataamassa erikseen paikassa x aina kun siihen tahtoo laittaa lisää saldoa. Kyllä HSL on tehnyt elämän hankalaksi, kun haltijakohtaisia matkakorttejakaan ei myydä enää lainkaan.
Kuten sanoin, olisi hyvä jos lipun voisi ostaa suoraan kulkuvälineestä ja käteinenkin kävisi. Silloin matkustaminen olisi sujuvaa myös Helsingissä vieraileville ulkopaikkakuntalaisille, lapsille, vanhuksille ja muille.
Vierailija kirjoitti:
Olen kulkenut 20 vuotta pummilla stadissa, 2 sakkoa tullut, olen säästänyt kymmeniä tuhansia euroja.
Sinua ja muita kaltaisiasi on kiittäminen siitä, että lippujen hinnat nousevat koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kulkenut 20 vuotta pummilla stadissa, 2 sakkoa tullut, olen säästänyt kymmeniä tuhansia euroja.
Sinua ja muita kaltaisiasi on kiittäminen siitä, että lippujen hinnat nousevat koko ajan.
Matkustajamäärät romahtivat koronan myötä, kun jengi jäi etätöihin. Ei olla vieläkään koronaa edeltävissä lukemissa, etätyöt on nyt pysyvä osa työelämää. Tämä on pääasiallinen syy hintojen nousuun. Pummilla matkustaminen on mielestäni vähentynyt vuosien myötä. Vuosituhannen alussa sai pikkurahalla ostettua leimattuja lippuja, joiden avulla sai sakot kumottua. Eipä ollut paljoa motivaatiota maksaa lipuista. Tuskin olin ainoa. Silti hinnat olivat suhteellisesti halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Kortinlukulaitteetkaan ei aina toimi. Silloin tosin pääsee ilmaiseksi bussiin.
Olisi mukava nähdä, kuinka hintojen nousu on vaikuttanut matkustajamääriin. Pummilla matkustaminen on edelleen saman hintaista: ilmaista.
Tässä sakotuksessa on kaksi ongelmaa;
Ensimmäinen on kohtuuttomuus. Ihmisille tapahtuu puhtaita vahinkoja. Näitä kohtaan sakottaminen on kohtuutonta.
Toinen on välinpitämättömyys. Tietty porukkaa matkustaa liputta aina, eikä heitä kiinnosta onko sakko kympin vai 500. Yhdentekevä asia.
Suosittelen kokonaisuudessaan auton hankkimista, niin ei tarvitse miettiä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Liputta matkustamisen sakkomaksu on nostettava niin korkealle ettei liputta matkustaminen kannata. Tahallaan liputta matkustavat ovat varkaita jotka varastavat meiltä kaikilta muilta kaupunkilaisilta. Jos lippu unohtuu ostaa kerran kymmenessä vuodessa ja jää siitä kiinni niin sitten maksaa eikä inise.
Ainoa huono puoli tässä on että ne pummilla jatkuvasti matkustavat harvemmin maksavat omaa elämistään muutenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Liputta matkustamisen sakkomaksu on nostettava niin korkealle ettei liputta matkustaminen kannata. Tahallaan liputta matkustavat ovat varkaita jotka varastavat meiltä kaikilta muilta kaupunkilaisilta. Jos lippu unohtuu ostaa kerran kymmenessä vuodessa ja jää siitä kiinni niin sitten maksaa eikä inise.
Olen aina miettinyt, että ovatko kaltaisesi ihmiset yksinkertaisesti tyhmiä vai elätkö vain umpiossa, jossa kaikki ovat kaltaisiasi ns. kunnollisia ihmisiä?
Suurin osa liputta matkustavista ovat sellaisessa tilanteessa, että heitä ei kiinnosta. Toki on näitä, jota menevät pysäkin tai pari, eivätkä siksi osta lippua, ja jos saavat maksun, niin oppivat sitten, mutta tämä on lopulta pieni porukka.
Vierailija kirjoitti:
Nog kunde man köpa en biljett om kusken skulle sälja sådana. Kollektivtrafik är för bökig överallt, varför man genomgående väljer taxi om man inte har bilen med sig.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Någon betalar alltid. I dessa fall är det väl närmast de som inte ens använder eländet.