Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tulin sairaalan, kun siellä saa ruuat ja rahat on loppu"

Vierailija
13.02.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011017133.html

Täytyy muistaa, että hoitoa tarvitaan joka tapauksessa ja ihmisiä ei saa jättää hoitamatta. Ensiarvoisen tärkeää onkin, missä häntä hoidetaan! Erikoissairaanhoito on kaikista kalleinta hoitoa ja se pitäisi varata oikeasti sitä tarvitseville. Perusterveydenhoito olisi se paikka, johon pitäisi priorisoida nyt. Moralisointi on helppoa: miksei lopeta ryyppäämistä ja tupakanpolttoa. Ne voivat kuitenkin olla ainoa asia, jota jaksaa tehdä enää. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu ei kerro, millä rahalla rahaton mies maksaa sairaalayöt. Menevät joko sossuun tai ulosottoon ehkä. 

Vierailija
2/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty on. Ihmiset jotka maksavat vähiten veroja ja huolehtivat vähiten terveydestään, käyttävät eniten kalliita terveyspalveluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäuskottavalta. Eihän sairaalaan oteta sisään kovin helposti ja aulassa odottaville tulee vain lasku, ei sinne mitään ruokia tarjoilla.

Vierailija
4/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähty on. Ihmiset jotka maksavat vähiten veroja ja huolehtivat vähiten terveydestään, käyttävät eniten kalliita terveyspalveluja. 

"mies ei ole pystynyt työhön sairauksiensa vuoksi" 

Usein sairaudet tulee ensin ja köyhyys sen jälkeen. 

Vierailija
5/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii-in, yllättäen köyhät on sairaampia kuin varakkaammat. 

Vierailija
6/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vankila talvella on hyvä. Siellä saa kuuden tonnin ylöspidon jja asua lämpimässä. On turvallista, ei nälkää, terv hoitokin toimii ja vaatteet on. 

Vierailija
7/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten käyttää kyllä yli 70-vuotiaat, ja se tulee meille kaikille eteen. Ja tämä ihan kelan tilastoista. Muutama alkoholisti ei siinä kasassa vaikuta yhtään mitään.Yleensä he ovat selvänä ujoja ja nöyriä.

Vierailija
8/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on kyllä.älytön. 

Sairaanhoitaja ei osaa työtään.

Vierailija
9/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa epäuskottavalta. Eihän sairaalaan oteta sisään kovin helposti ja aulassa odottaville tulee vain lasku, ei sinne mitään ruokia tarjoilla.

Itse asiassa aika helposti otetaan jos on tietyt perussairaudet. Tai jos on jo riittävän iäkäs. Mun naapuri soitti aikanaan aina ambulanssin kun yksinäisyys iltaisin ahdisti, lopulta sitten pääsi hoivakotiin. Hän valitti sydänoireita ja pääsi aina vähintään yhdeksi yöksi sairaalaan. 

Vierailija
10/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Juopot käyttävät tosi vähän terveyspalveluja. Syy miksi veroja vähiten maksavat käyttävät eniten terveyspalveluja on se että he ovat niin sairata ettei heistä ole töihin. Sitä varten minä ainakin maksan veroja oikein mielelläni että kaikki saisivat hoitoa. Nyt vain hallitus työntää verorahoja rikkaiden taskuun, sitä en siedä.

Vierailija
11/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen kateuden huippu: Kadehditaan köyhien huonoa terveyttä. 

Minulle tuli vakava sairaus ja ex-mies oli kateellinen kun minun ei "tarvinnut" mennä töihin pitkään aikaan. 

Vierailija
12/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska puhetta hoitajalta. Päivystyksessä ei saa ruokaa ja osastolle ei oteta noin vaan. 

Vierailija
13/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Eihän osastolle oteta nykyisin, vaikka olisit kuolemassa. Ja kuka hitto nyt menisi sairaalaan niiden ruokien takia? Ei ne niin hyviä ole.

Ja lähteenä oli tässä joku Sirpa,54, jolla tuntui olevan asenneongelma kaikkia potilaita kohtaan.

Vierailija
14/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeksi klikkiotsikko jonkun Sirpa,54:n muisteloiden pohjalta. 

Sirpan asenne tuntui olevan varsin kalsea persukokkaremainen potilaita kohtaan, ja olikohan pientä mielenterveysonelmaakin havaittavissa?

Vierailija
15/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen kateuden huippu: Kadehditaan köyhien huonoa terveyttä. 

Minulle tuli vakava sairaus ja ex-mies oli kateellinen kun minun ei "tarvinnut" mennä töihin pitkään aikaan. 

Mun mieheni on vakavien sairauksien ja epäonnistuneen leikkauksen jälkeen pudonnut työelämästä kolmekymppisenä ja ollut nelikymppisestä pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä. Ihan uskomattomia tyyppejä on tullut vastaan, eipä olla enää tekemisissä.

Vierailija
16/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Siitäpä vaan kokeilemaan, kuinka helposti pääsee päivystyksestä osastolle pelkkien selkäkipujen takia viikonlopuksi ihanien lihapatojen ääreen täysihoitoon. 

Saattaapi tulla pettymys, kun viikonloppu meni jonottaessa siellä päivystyksessä. 

Kovasti kuulostaa väritetyltä koko juttu. Ja vain yhden Sirpan suusta. Nimi muutettu.

Ja ihan vinkkinä:

Sairaalassa ei ole erityisen kivaa, eikä sinne kukaan halua, jos ei ole oikeasti sairas.

Vierailija
17/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vankila talvella on hyvä. Siellä saa kuuden tonnin ylöspidon jja asua lämpimässä. On turvallista, ei nälkää, terv hoitokin toimii ja vaatteet on. 

Kuka mitäkin hyvänä pitää???

Vierailija
18/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks ruokajono olis ollu yksinkertasempi ratkaisu

Vierailija
19/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa, 54 kertoo juttuja ja kansa uskoo.

Vierailija
20/25 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa aika helposti otetaan jos on tietyt perussairaudet. Tai jos on jo riittävän iäkäs. Mun naapuri soitti aikanaan aina ambulanssin kun yksinäisyys iltaisin ahdisti, lopulta sitten pääsi hoivakotiin. Hän valitti sydänoireita ja pääsi aina vähintään yhdeksi yöksi sairaalaan.

Pääsi sairaalaan? Ja pääsi lopulta hoivakotiin?

Onpas hänellä ollutkin onnea matkassa?

Päälle sydänsairauksia, yksinäisyyttä ja ahdistusta? Todella onnekas on hän ollut elämässä. 

Ehdottomasti kannattaa kadehtia naapuria. Melkoinen Hannu Hanhi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan