Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varaudutte ensi viikolla kun ruokakaupat ovat lakossa?

Vierailija
12.02.2025 |

Itse menen lauantaina ostamaa koko viikon sapuskat.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kaukana Suomesta lakkouutisia lukien, ei vaikuta henkilökohtaiseen elämään mitenkään. Ihmetellä kuitenkin täytyy menoa siellä päin. Eihän tuollaisia laajoja lakkoja ole 2020 -luvulla enää muualla kuin Suomessa ja Ranskassa. 

Vissiin kaikkialla muualla maailmassa on työolosuhteet siis kohdallaan😅

Työoloissa olisi täällä toki parantamisen varaa -mutta ainakin  töitä löytyy kaikille halukkaille. Suomessa on vissiin vähän huono tilanne sen suhteen. Ei taida lakkoilu ja massiiviset palkankorotusvaateet asiaa muuttaa ainakaan paremmaksi.

Vierailija
42/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vaikuttaa mitenkään. Jyväskylässä ja ympäristökunnissa on niin paljon kauppoja, että varmasti ruokaa saa joka päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppalakko voi aiheuttaa hetkellisiä häiriöitä, mutta siihen voi varautua etukäteen muutamalla keinolla:

Osta perusruokatarvikkeita ajoissa Kuivatuotteet (riisi, pasta, kaurahiutaleet, säilykkeet) ja pakastetuotteet säilyvät hyvin ja riittävät pidemmäksi aikaa.

Suunnittele ateriat Mieti valmiiksi helppoja ruokia, jotka voi tehdä siitä, mitä jo on kaapissa.

Hyödynnä paikallisia vaihtoehtoja Pienet kaupat, torit, suoramyyntitilat ja verkkokaupat saattavat olla toiminnassa.

Vältä paniikkiostamista Jos kaikki hamstraavat, hyllyt tyhjenevät nopeammin. Osta vain sen verran, mitä oikeasti tarvitset.

Tarkista lakon laajuus Kaikki kaupat eivät välttämättä ole kokonaan kiinni, ja osa voi toimia rajoitetusti.

Oletko jo ehtinyt miettiä, miten aiot varautua?

ChatGPT 

Vierailija
44/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat eivät mene kiinni. Vain pieni osa kaupan alan henkilökunnasta kuuluu Palvelualan ammattiliittoon PAMiin. PAMin jäsenet voivat halutessaan mennä lakkoon. 

Jos kaupan alan työntekijä on YTK:n tai jonkun muun työttömyyskassan jäsen tai ei ole jäsen missään, niin hän ei lakkoile, vaan tekee töitä!

Jos ei ole jäsen missään, niin kororukset kelpaavt kuitenkin. 

Vierailija
45/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu miten Foodora ja Wolt ovat varautuneet?

Ja paikat, joiden safkoja kuskaavat?

Itsellä käy tarvittaessa muuli kaks kertaa päivässä.

Nam!

Vierailija
46/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikösne ole vaan yhden päivän kiinni?

Joo mut kato kun just sinä päivänä on pakko saada kaksi kärryllistä ruokaa ettei kuole nälkään.

Älä rupee mulle opettamaan koska käyn kaupassa ja mitä ostan kauppiaan asia on huolehtia että saan tarvitsemani,kauppiaan on syytä ottaa sellaisia töihin joille työ maittaa.

Vierailija
47/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensi viikolla yksin kotona,perhe lähtee lomalle. Ei varmaan tarttis ollenkaan käydä kaupassa. Pärjään hyvin. Ehkä kahvimaitoa vois hakea. Kaapit on pullollaan ja itselleni riittää kokata vaikka vaan makaroonia ja tonnikalaa. Mä itse pärjään vähällä,mut normaalisti kokkaan kunnolla lapsille. Marjoja on pakkasessa. Vispipuurollakin vois mennä pari päivää.

Vierailija
48/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kaapeissa jonkin verran kotivaraa. Säilykkeitä täydensin tänään, niillä mitä oli alessa esim tonnikala. Maitoa ostan viikonloppuna.

Vierailija
49/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Kyllä siellä jotain ruokaa kuitenkin on myynnissä, ei kaikki lopu. Korkeintaan muutan suunnitelmiani jos jotain ei ole saatavilla.

Vierailija
50/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou hätä,lähipitseria pyörii,niillä eväillä pärjää kyllä ei ne lakkoile.

Vierailija
51/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko kaikki  sinkkuja kun kovin vähäisiltä vaikuttaa elintarviketarpeenne? 

Vierailija
52/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 suuta (joskus 7) ruokittavana, joten pari kassia kotivaraa riittää vain päiväksi. 

Jos kaupat kiinni,  ostaisin siis päivää ennen isot kasat. Niin ostan kyllä mutkin monesti, koska en haluaisi ihan joka päivä ruokaostoksille mennä. 

Se koska mene isoille ostoksille riippuu ensinnäkin  saanko autokyydin ja rahatilanteesta. 

Vierailija
53/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen tänään kauppaan ja ostan ruokaa niin paljon, että pärjään pääsiäiseen. Wc ja talouspaperia on jo talo puolillaan.

Vierailija
54/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hiukka ristiriitaista kun työläiset, joille kelpaa oikein hyvin tähänastiset lakkoilulla hankitut edut ja helpotukset, ovat tiukkana lakkoilua vastaan.

Tulee hakematta mieleen että kuinka tyhmä sitä voi olla?

Vierailija
55/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nou hätä,lähipitseria pyörii,niillä eväillä pärjää kyllä ei ne lakkoile.

Entä onko pizzerioita lähellä?

Vierailija
56/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat eivät mene kiinni. Vain pieni osa kaupan alan henkilökunnasta kuuluu Palvelualan ammattiliittoon PAMiin. PAMin jäsenet voivat halutessaan mennä lakkoon. 

Jos kaupan alan työntekijä on YTK:n tai jonkun muun työttömyyskassan jäsen tai ei ole jäsen missään, niin hän ei lakkoile, vaan tekee töitä!

Eikö se yleensä mene niin, että lakon alaista työtä ei saa tehdä, kassajäsenyydestä riippumatta? En ole työelämässä, niin en asiaa niin hyvin tunne.

Vierailija
57/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkin maitoa haen kahvimaidoksi, kaiken muun saan etnisistä kaupoista.

Vessapaperitkinko? 

Vierailija
58/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko kaikki  sinkkuja kun kovin vähäisiltä vaikuttaa elintarviketarpeenne? 

En voi muiden puolesta puhua, mutta joo, olen sinkku.

Vierailija
59/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purkin maitoa haen kahvimaidoksi, kaiken muun saan etnisistä kaupoista.

Vessapaperitkinko? 

Vessapaperit tilataan Saksasta. Ainakin meillä.

Vierailija
60/69 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kaapeissa jonkin verran kotivaraa. Säilykkeitä täydensin tänään, niillä mitä oli alessa esim tonnikala. Maitoa ostan viikonloppuna.

Tonnikalaa alessa? Eipä ole meilläpäin näkynyt. Jollet tarjouksessa tarkoittanut, sekin kyllä harvinaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi