Paras lääke akneen?
Kärsin keskivaikeasta aknesta ja kaikki ilman reseptiä saatavat voiteet ym. käynyt läpi ilman apua.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
"Mitä järkeä on syödä e-pillereitä, jos ei ole mitään ehkäisyn tarvetta???"
Ymmärrän, että tätä voi kouluttamattoman, tynnyrissä kasvaneen olla vaikea ymmärtää, mutta e-pillerit parantavat aknen. E-pillereitä voi ja saa syödä, vaikka ei olisi ehkäisytarvetta.
Itsekin sain aknen kuriin e-pillereillä. Eikä minulla silloin ollut vielä poikaystävää. Kukapa kärpässieninaamaista olisi katsellutkaan. 🙄
Nyt olikin kyse Roaccutan-kuurista ja siihen liittyvästä "pakkoehkäisystä".
Akne johtuu eri ihmisillä eri syistä, joten hankala sanoa parasta lääkettä. Pitäisi löytää ne tekijät aknen takana. Onko hormonihäiriö? Onko liian rasvainen ja sokeripitoinen ruokavalio? Onko ihonhoitorutiinit hukassa? Onko alkoholin ja/tai huumeidenkäyttöä? Onko bakteerikannat iholla huonot? Jne.jne.
Olen kärsinyt aknesta koko aikuisikäni. Kokeillut Roaccutanit (iho kuivui kamalaan kuntoon, akne jäi), E-pillerit (ei mitään apua, mutta hormonitoiminta meni vuosiksi ihan sekaisin), apteekin aineet, kosmetologin hoidot, kemikaliotuotteet, erilaiset ruokavaliot, paastot jne. Lopulta totesin että antaapa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tätä voi kouluttamattoman, tynnyrissä kasvaneen olla vaikea ymmärtää, mutta e-pillerit parantavat aknen. E-pillereitä voi ja saa syödä, vaikka ei olisi ehkäisytarvetta.
Itsekin sain aknen kuriin e-pillereillä. Eikä minulla silloin ollut vielä poikaystävää. Kukapa kärpässieninaamaista olisi katsellutkaan. 🙄
Nyt olikin kyse Roaccutan-kuurista ja siihen liittyvästä "pakkoehkäisystä".
Kirjoitan tämän isolla, jos se auttaisi ymmärtämään. TUKIHOITONA
Vierailija kirjoitti:
Akne johtuu eri ihmisillä eri syistä, joten hankala sanoa parasta lääkettä. Pitäisi löytää ne tekijät aknen takana. Onko hormonihäiriö? Onko liian rasvainen ja sokeripitoinen ruokavalio? Onko ihonhoitorutiinit hukassa? Onko alkoholin ja/tai huumeidenkäyttöä? Onko bakteerikannat iholla huonot? Jne.jne.
Olen kärsinyt aknesta koko aikuisikäni. Kokeillut Roaccutanit (iho kuivui kamalaan kuntoon, akne jäi), E-pillerit (ei mitään apua, mutta hormonitoiminta meni vuosiksi ihan sekaisin), apteekin aineet, kosmetologin hoidot, kemikaliotuotteet, erilaiset ruokavaliot, paastot jne. Lopulta totesin että antaapa olla.
Kokeilitko tuota, että et tunge kemikaaleja saippuaa kasvoillesi ja peset vain vedellä ylimääräisen rasvan ja kaiken lian pois? Älä käytä edes päivä- tai kosteusvoidetta. Meikkivoiteista puhumattakaan.
Vesi on pask*n, ei kun aknen lääke. Ulkoisesti ja sisäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Akne syntyy kun ihoa ylihoidetaan vääränlaisilla saippuioilla ja kasvovesillä, jotka kuivattavat ihon pintakerroksen eikä talirauhasten tuottama tali pääse ulos. 🥲
Monilla akne on osittain itseaiheutettua. Vääränlaista, haitallista ohjeistusta on netti pullollaan. Lääkäriin vaan. Väärä hoitokierre on saatava loppumaan.
Kuten sinun huono ohjeistuksesi, et tiedä aknesta mitään. PELLE