Pitkittynyt influenssa, long covid ym, mulla ollut oireita jo 4 vuotta, muita?
Yhdestä influenssasta en tavallaan parantunut koskaan. Järkyttävä väsymys, huimaus, toistuvat flunssaoireet, lämpöily ja päänsärky jäi päälle. Pitää tarkasti miettiä, mitä pystyy päivän aikana tekemään, eikä uni enää palauta. Elämä on muuttunut paljon enkä enää usko, että palaudun ennalleni.
Lääkärissä aikani ravasin ja pari kertaa olin sairaalassakin kun oireet menivät niin pahoiksi, etten pystynyt ilman pyörätuolia liikkumaan moneen päivään ja tulehdusarvot olivat pilvissä, mutta muhun on suhtauduttu oudosti, jopa naureskellen, kuin olisin vaan järkeni menettänyt, luulosairas siis. Yksityisellä sanottiin, että mun kuumemittari on vain rikki ym. skeidaa.
Nyt on pari viikkoa ollut päällä taas joku tauti. Hengittäminen on vaikeaa, ajoittaista vapinaa, voimattomuutta niin, ettei välillä pysy edes hammasharja kädessä, voimakasta huimausta, sydänoireita ja mahakipua. Todella vaikeaa suoriutua arjesta kun jo lyhyt jalkeilla olo laittaa pyörryttämään niin, että on pakko istahtaa siihen paikkaan vaikka lattialle. Olen alkanut pelätä, että mitäs jos tämäkin jää pysyväksi, eli tilanne vain huononee entisestään.
Huomenna olen taas menossa lääkärin pakeille, mutta eipä ole odotukset katossa aiempien kokemusteni perusteella. Onko muilla ollut samanlaisia oireita?
Kommentit (36)
Haju ja makuaisti meni lähes kokonaan eikä vieläkään palautunut ennalleen. Taudista 3v.
Mahavaivoja ja väsymystä tuli myöskin. Kestänyt yli vuoden, verikokeet normaalit.
Mulla kävi myös huonosti koronan jälkeen. Neljä vuotta meni parantua. Oon ottanut lisäravinteina mm l-karnitiinia, rautaa, q10, hoitanut suolistoa luuliemellä. On punavaloa. Teen hengitysharjoituksia, vähän joogaa, meditaatiota 2 tuntia päivässä. Käyn säännöllisesti energiahoidossa. On alkanut talttua, toivoa on.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin silloin ihmettelin, enkä osaa edes sanoa, onko suvussani reumaa, lähisuvussa vain ei ole.
Äidillä on, muilla ei. Että se siitä lääkärin "tietämyksestä".
Menit tyhmyyksissäsi kuten kunnon lampaan kuuluukin, ottamaan monta annosta tutkittua ja turvallista rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa redditin ketjussa minkä joku linkitti on super paljon hyödyllistä tietoa! Itselleni tuli myös koronasta aika pahoja oireita erityisesti verisuoniin, jotka siis heikentyivät ihan hetkessä vaikka elin todella terveellisesti ja sain monet verikoetulokset paremmiksi, kolesterolikin laski reilusti samoin kuin paino. Silti vaan tuli pahoja verisuonikipuja ja laskimoiden vajaatoiminta, samoin kuin trombosyytit meni koholle. Nyt sitten näyttää siltä että virus on jotenkin vahingoittanut verisuonia, ja on kyllä mielenkiintoista vaikka tietysti surullistakin lukea miten paljon muillakin on tullut koronasta terveysongelmia. Vaikea syyttää rokotteita joita en ottanut tai jotain lockdowneja kun en muuttanut käytöstäni mitenkään.
Kiinalaiset salasivat koronatutkimustuloksia. Ensimmäinen versio viruksesta sai veren hyytymään suonissa. Nykyinen versio aiheuttaa tuhoa myös hermostossa.
Johns Hopkins University:
Tutkimus:
"Venäjän trollit levittävät somessa rokotekriittisyyttä ja valheita turvallisista rokotteista heikentääkseen lännessä uskoa instituutioihin."
https://pure.johnshopkins.edu/en/publications/weaponized-health-communi…
METAtutkimus 2024: Koronarokotteet ovat turvallisia! 🙂
Tutkimus 284 tieteellisestä vertaisarvioidusta julkaisusta
Metatutkimus eli kokoomatutkimus eli koontitutkimus tarkoittaa aiempien tutkimusten pohjalta tehtyä synteesiä.
Lähde:
Beladiya J, Kumar A, Vasava Y, Parmar K, Patel D, Patel S, Dholakia S, Sheth D, Boddu SHS, Patel C. Safety and efficacy of COVID-19 vaccines: A systematic review and meta-analysis of controlled and randomized clinical trials. Rev Med Virol. 2024 Jan;34(1):e2507. doi: 10.1002/rmv.2507. PMID: 38282394.
tai https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38282394/
Tulos:
All the approved vaccines were found safe and efficacious but mRNA-based vaccines were found to be more efficacious against SARS-CoV-2 than other platforms.
ELI
Koronarokotteet ovat turvallisia!
Rokotevastaisuus on venäjän propagandaa 🤢, lähde:
YLE:
https://yle.fi/a/74-20012427
"Kreml on ottanut myös käyttöön pandemian aikana syntyneet koronadenialismin, jossa lietsotaan ihmisiä olemaan luottamatta lääketieteeseen, mediaan ja ylipäätään oikeastaan mihinkään järjestäytyneen yhteiskunnan osaan. Suomessakin Puttea kannattavat ja myötäilevät vastamediat ovat täynnä toinen toistaan äärimmäisempiä väitteitä koronasta."
Valheita turvallisista rokotteista
Venäjän propagandaa
Vierailija kirjoitti:
Valheita turvallisista rokotteista
Venäjän propagandaa
Ei ole, vaan lampaiden tyhmyyttä.
Koronarokotteet ovat turvallisia ja maailmassa on annettu yli 13 miljardia koronarokotusta!
Lähde, EU:
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/questions-answers/questions-and-…
Rokotevastaisuus on venäjän propagandaa
https://yle.fi/a/74-20012427
Ihmiset saivat hyvin erilaisia oireita. Tuntui että virus on jotenkin ohjelmoitu etsimään kehosta se heikko kohta. Minulla oli hermosärkyä kun sairastuin koronaan ja tauti iski suoraan hermostoon. Tuttavalleni oli astma ja hänellä se iski keuhkoihin. Toisella tuttavalleni oli verisairaus, hänellä tauti iski vereen. Kaikki saimme long covidin eli tauti kesti kauemmin kuin vuoden ja edelleen palailee ajoittain kun virusta on enemmän liikkeellä. Meillä kaikilla tila on pysyvä. Parannusta ei ole.
No onhan tuo yleisesti tiedossa ja siksi rokotusta yritetään saada jokaiselle.
Tuossa redditin ketjussa minkä joku linkitti on super paljon hyödyllistä tietoa! Itselleni tuli myös koronasta aika pahoja oireita erityisesti verisuoniin, jotka siis heikentyivät ihan hetkessä vaikka elin todella terveellisesti ja sain monet verikoetulokset paremmiksi, kolesterolikin laski reilusti samoin kuin paino. Silti vaan tuli pahoja verisuonikipuja ja laskimoiden vajaatoiminta, samoin kuin trombosyytit meni koholle. Nyt sitten näyttää siltä että virus on jotenkin vahingoittanut verisuonia, ja on kyllä mielenkiintoista vaikka tietysti surullistakin lukea miten paljon muillakin on tullut koronasta terveysongelmia. Vaikea syyttää rokotteita joita en ottanut tai jotain lockdowneja kun en muuttanut käytöstäni mitenkään.