2900€ palkasta mulle käteen jäi karvan yli 2000€.
Tässä kiitos, että olin pyhiä tehnyt töitä joulun ja vuodenvaihteen aikaan. Ja kyllä mulla on ihan suositusten mukainen veroprosentti. Palkka on ok, mutta tommonen lähemmäs tonni siitä kaikkeen muualle rupeaa jo vähän syömään mieltä.
En oikeasti enää ihmettele jos ihmisiä ei työnteko motivoi.
Kommentit (55)
Minulle kelpaisi ja silti työtä ei saa ees hakemalla. Te - toimisto tarjosi vain noita palkattomia työpajakursseja joista ei mitään hyötyä, niitä ei kehtaa edes mainita cv:ssa. Jos palkka on vähän pitäisi yrittää asua halvalla vuokralla eskm. 500-760e voisi olla hyvä. Jos on kallis asunto tai omakotitalo kuluineen, ei riitä pieni palkka.
Oma veroprosentti lähentelee 40% ja marginaalisellainen on yli 50%.
Oikein kannustavaa tehdä lisää töitä ja ottaa vastuuta kun rahat menevät pummeille ja eläkeläisille. Ennemmin downshiftaan ja teen 4-päiväistä viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
No siitä käteen jäävästä maksat 25,5% alvia ja siitä viedään ennen kuin annetaan sulle käteen 25% eläkemaksua, jota sulle ei saa lain mukaan edes näyttää ja tietysti muita kuluja.
Yhden duunarin veroilla ja veroluonteisilla maksuilla elättää köykäsesti yhden koulutetun naisen julkisella, joka jaksaa kyllä halveksia sitä kouluttamatonta duunaria.
Ajatella että joudut maksamaan terveydenhuollosta, mahdollisten lastesi koulunkäynnistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun olin töissä niin käteen jäi about 1400e. Nyt työttömänä 579e. Eli älkää valittako!
Yhteenlasketut tukeni Helsingissä työttömänä ovat 1320e plus sähkölaskut maksetaan.
Lähes sama paitsi että vähemmän ja kela rankaisee jos tilille jää rahaa loppukuusta. Olisin hankkinut halvemman asunnon ja siihen kela ei suostu. Siellä ei osata laskea, on laskettu vakuus liikaa vaikka vuokra vähempi, eli haluavat maksaa enemmän tukea kalliiseen vuokraan vuosien ajan. Löysin alle tuhannen vuokran ja kielsi muuton. Nyt jatkettava asumista tuhannella eurolla ja haettava kaikki tuet, kela haluaa. Työtä en saa ainoa tarjottu oli ilmainen palkaton työpaja. Koulutukseen myös hain, en päässyt. Noin kela kehottaa asua kalliisti. Itse en haluaisi asunto ei edes ole tuhannen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Laskin tuon verolaskurilla niin ei ihan pidä paikkaansa.
Minäkin laskin, eikä tosiaan pidä paikkaansa. Verolaskurissa kun ei lisäksi myöskään huomioida mitään vähennyksiä, mitä jokaisella todellisuudessa on...
Vierailija kirjoitti:
Oma veroprosentti lähentelee 40% ja marginaalisellainen on yli 50%.
Oikein kannustavaa tehdä lisää töitä ja ottaa vastuuta kun rahat menevät pummeille ja eläkeläisille. Ennemmin downshiftaan ja teen 4-päiväistä viikkoa.
Jos laskee sivukulut mukaan, niin marginaalivero kolkuttelee viittäkymmentä jo alle 40 000 euron vuosituloilla. Kohtahan täällä downshiftaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin tuon verolaskurilla niin ei ihan pidä paikkaansa.
Minäkin laskin, eikä tosiaan pidä paikkaansa. Verolaskurissa kun ei lisäksi myöskään huomioida mitään vähennyksiä, mitä jokaisella todellisuudessa on...
Koskeeko tämä nyt siis aloitusta? Kertokaa sitten mikä on pielessä? Jos ei voi pitää paikkaansa. Mielelläni teen asian eteen jotain, että jäisi vähän enemmän käteen kuussa.
Just katsoin tilinauhan ja 4660 brutosta jää käteen 2890e. Veroprosentti 27,5
Sh
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2800 euroa brutto, käteen jää 2220 netto. Pk-seutu. Mätkyjä ei ole tullut. Mielestäni ihan jees.
Miten sulla jää noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2800 euroa brutto, käteen jää 2220 netto. Pk-seutu. Mätkyjä ei ole tullut. Mielestäni ihan jees.
Miten sulla jää noin paljon?
Tuo on pk-seudun kunnallisveroprosenteilla tuosta palkasta normaali käteen jäävä summa, jos ei ole suurempia vähennyksiä.
Karvan yli, no, joo. 2250 jää käteen 2900 euron kuukausipalkasta
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…
Tuolla on käytetty keskimääräistä kunnallisveroprosenttia (7,54) ja kirkollisveroprosenttia (1,38)
Ei siin mitään, irtisano ihtes ja jää elämään työttömänä. Korvaukset on niin runsaat. että kohta thai prinsessat ja Playboy leikkikaverit sinua piirittää. Rumimmille joudut antamaan kenkää. Tään fucking faktaa. Mun elämää.
Miset usko?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on käytetty keskimääräistä kunnallisveroprosenttia (7,54) ja kirkollisveroprosenttia (1,38)
Meidän kunnassa on kunnallisvero lähemmäs kymmenen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tienaan keskimäärin 3500€ ja käteen jää keskimäärin 2500€. Kova kunnallisvero%, ei kirkollisveroa. Pari alaikäistä lasta. Pitkästä työmatkasta saan palautuksia, mutta menee siinä auton kuluihinkin leijonanosa nettotuloista. Ei mahdollista muuttaa lähemmäs työtä ellen ota avioeroa. Että on todella reilua, pakko varmaan alkaa tekemään lyhyempää työaikaa niin jää aikaa muuhunkin. Verotus tippuu ja valtio ryöstää vähemmän.
Yhteenlasketut tukeni Helsingissä työttömänä ovat 1320e plus sähkölaskut maksetaan.