Mitä osaa Yhdysvalloista ette halua liittää
Suomeen? Jos leikitään ajatuksella että pian syntyy Suur-Suomi.
Minkä osan tai kaupungin sen sijaan haluaisitte liittää Suomeen. Perustelut.
Itse välttelisin: vanhoillisia osavaltioita, kuten
Arkansas, Kansas, Alabama,
Ohio, Nebraska, Georgia, Utah
Haluaisin Hawajin, Minnesotan, Portlandin ja Kalifornian. Kaupungeista New Yorkin ja Seattlen.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Miksi emme joitakin osia liittäisi, kun sellainen näkyy nyt olevan tapana?
Kyllä mulle kelpaisi länsirannikon merenrantakaupungit. Mitään autiomaita en huoli.
Emme ole ruotsalaisia, emme halua olla venäläisiä, emmekä tulla amerikkalaisiksi. Pysykäämme sitten suomalaisina.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole ruotsalaisia, emme halua olla venäläisiä, emmekä tulla amerikkalaisiksi. Pysykäämme sitten suomalaisina.
No mutta kyllä mun mielestä voitaisiin ihan hyvin vallata joku Hawaji. Tai Puerto Rico. On suomalaisillakin oikeus valloittaa 😇
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitus muuttua toiseksi vaan kolonisoida. Make Finland Great At Least
Alueet joissa monilla suomalaisjuuria.
Vierailija kirjoitti:
Alueet joissa monilla suomalaisjuuria.
Minnesota? Missouri? Vai missä suomalaisia on?
Suomalaisena ottaisin Yooper Peninsulan, mutta jättäisin loput Michiganista magateille.
Etelästä ottaisin yksittäisiä kaupunkeja: Nashvillen, New Orleansin ja Austinin. Muut osat kyseisistä osavaltioista suosiolla magateille. New Mexicon voisi ottaa, samoin Nevadan, koska onhan Vegas kaikessa korniudessaan ainutlaatuinen paikka. Mitäs vielä? Koillisrannikon osavaltiot ovat kyllä aina kiehtoneet. Koko länsirannikko tietysti.
Itse tykkään intiaaneista, surffaamisesta, museoista ja punatiilisistä 1800-luvun rakennuksista.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisena ottaisin Yooper Peninsulan, mutta jättäisin loput Michiganista magateille.
Etelästä ottaisin yksittäisiä kaupunkeja: Nashvillen, New Orleansin ja Austinin. Muut osat kyseisistä osavaltioista suosiolla magateille. New Mexicon voisi ottaa, samoin Nevadan, koska onhan Vegas kaikessa korniudessaan ainutlaatuinen paikka. Mitäs vielä? Koillisrannikon osavaltiot ovat kyllä aina kiehtoneet. Koko länsirannikko tietysti.
Länsirannikon räppi on parempaa kuin itärannikon. New Orleans vaikuttaa mielenkiintoiselta. Suorat lennot sinne olisi jees.
Vierailija kirjoitti:
Mitä New Mexicossa on?
Vierailija kirjoitti:
Luin ensin että magoteille 🙈🙊🙉
Massachusetts olisi ihana. Maan ykkösenä koulutuksen ja terveydenhuollon laadussa. Vaalien aikaan Harris sai siellä eniten ääniä. Sopivan pieni osavaltio myös.
Muut voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitus muuttua toiseksi vaan kolonisoida. Make Finland Great At Least
EIköhän meidän taidoilla ja osaamisella juuri ja juuri selvitä nykysuomen kokoisesta alueesta. Emme ole valloittajakansaa.
Haluamme elää rauhassa emmekä tarvitse muuta.
Ehkä ei sieltä itse mantereelta, mutta joku heidän kaukaisista trooppisista saarista voisi olla ihan kiva saada. Vaikka Guam, Palau tai Samoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kelpaisi länsirannikon merenrantakaupungit. Mitään autiomaita en huoli.
Minä voisin ottaa Martha's Vineyardin. Siellä on komioita taloja hienoilla paikoilla. Saaren Suomeen liittämisen jälkeen voin alkaa yhden sellaisen talon talonvaltaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten saisi suomalaiset vihdoin valittaa säästä ihan kunnolla! Ensin kuukausia kestävää kuivuutta, sitten metsäpaloja, kun mistä tahansa pikku kipinästä syttyy kunnon roihut kuivaan maastoon. Palojen jälkeen kunnon rankkasateet, ja kun maasta on palanut kaikki kasvillisuus ja rakennukset, niin valtavat likaiset mutavyöryt pitkin jokia ja rannikkoa. Kun kaikki on raivattu, rakennetaan uudelleen, ja toivotaan, ettei ihan joka vuosi toistuisi, vaan ehkä vain joka toinen tai kolmas vuosi. Väliaikoina on pelkona tietysti kunnon maanjäristys.
Vierailija kirjoitti:
Massachusetts olisi ihana. Maan ykkösenä koulutuksen ja terveydenhuollon laadussa. Vaalien aikaan Harris sai siellä eniten ääniä. Sopivan pieni osavaltio myös.
Muut voi unohtaa.
Ei välttämättä ole meriitti, että Harris sai eniten ääniä. Harris on Yhdysvalloissa vähän sama asia kuin mitä Sanni Grahn-laasonen tai Tanja Karpela on suomessa: hymyilevä kiltti tyttö, joka tekee niin kuin isot pojat taustalla sanoo. Harris olisi ollut nukkehallitsija. Toki hän olisi ollut Euroopan kannalta ymmärrettävästi parempi vaihtoehto. Mutta moni amerikkalainen kuitenkin äänesti Trumpia, joka sentään on rehellinen siinä, että sanoo, mitä ajattelee: Amerikan parasta.
Ehdottamasti Texas kannattaisi liittää öljyn takia.
Kaliforniaa ei, sen taloushan on ollut kuralla jo ikuisuuden.