Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähiesimies käskee kaikkia tuomaan töihin 5€, jotta saadaan ostettua lahja toiselle pomolle

Vierailija
11.02.2025 |

Olen tuon summan maksanut mutta kuuntelin tänään kuinka lähiesimies höykkyytti muita alaisiaan, että keskiviikkona raha PITÄÄ olla. Meillä on töissä nuoria, jotka eivät edes käytä käteistä, ja joilla taloudellinen tilanne on varmasti pätkätöiden ja elinkustannusten nousun myötä tiukka.

Jotenkin vielä ymmärtäisin jos lähiesimies olisi sanonut että hei, yhdellä pomoista on nyt isot juhlat ja ajattelin kysyä löytyykö halukkuutta ostaa jotain kimpassa? Tuokaa rahaa jos haluatte osallistua niin käyn sitten keskiviikkona ostamassa kukat ja lahjan. 

Mutta ei. Käskymuodossa tuli ilmoitus, rahat täytyy tuoda keskiviikkoon mennessä. 

Eikö kuulosta teistäkin hiukan erikoiselta, eihän missään oikeasti enää ole noin hölmöjä esimiehiä, että edes kehtaisivat antaa kenenkään olettaa että odottaa viittä euroa pomon lahjaan keskiviikoksi ja nimikirjoitus listaan kun on maksanut.

Neuvoin erästä nuorta laittamaan tylysti jaan nimen listaan ja unohtamaan sen rahan.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin pomolle pskaisesti päin naamaa.

Vierailija
22/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, pyytäisin pomoa toistamaan käskyn siten, että äänitän sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastakaa oikeuteen. 

Vierailija
24/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sotkisin pskalla pomon auton.

Vierailija
25/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerättiin eräälle 60v. täyttäneelle lahjaa ja kysyttiin rahaa...kysyin onko muillekkin tasavuosia täyttäneille kerätty...ei ollut, joten en osallistunut.

Sama Stockalla, toisille kerätään, toisille ei.

Vierailija
26/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja miksihän joku alapeukuttaa tätäkin...? Oletko itse se nilkki pikkupomo joka näitä 'keräyksiä' järjestää?

Vierailija
27/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haluaisitko itse lahjan työkavereilta mennessäsi naimisiin/saadessasi lapsen/täyttäessäsi pyöreitä?

En, koska siitä tulisi velvollisuus viedä jotain tarjottavaa töihin. Joka tapauksessa tuollaiset ovat vapaaehtoisia niin töissä kuin muuallakin.

Vierailija
28/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap oikein erottunut edukseen. Miksi olit munaton ja itse osallistuit tuohon?

Vierailija
29/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät ole kovin sosiaalisesti välkkyjä aina esimiesasemassakaan.. valitettavasti.

Ei, kyllä tämä haiskahtaa ehdottomasti joltain sairaalalta tai päiväkodilta.

Vierailija
30/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja miksihän joku alapeukuttaa tätäkin...? Oletko itse se nilkki pikkupomo joka näitä 'keräyksiä' järjestää?

Varmaan siksi että ei kukaan uskoisi sinun niin tekevän. Aika harva kehtaisi.

Vierailija
31/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin kamalan suuren numeron siitä, kuinka ei nyt ole rahaa yhtään kun auton korjaus vei satasia ja pino laskuja odottaa maksamista ja lapsille pitäisi vielä ostaa ruokaakin.

Katsoisin kehtaisiko pomo ehdottaa että hän lainaa summan nyt tämän kerran.

Vierailija
32/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on paskaa, älkää menkö sinne.

Vierailija
33/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä pomo. Keräysten pitää olla vapaaehtoisia. Sanoisin ettei ole rahaa, piti maksaa vuokra tms. Pyytäisin 5 euron palkankorotuksen samalla.

Vierailija
34/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on paskaa, älkää menkö sinne.

Paitsi pomoksi. Ja sitten ei kun keräys pystyyn niin saa kaverin kanssa bileet.

Vierailija
35/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvi osallistua lahjoihin. 

itse en osallistu yhteenkään vauvakeräykseen, koska se on aika toisarvoistava. Miksi niitä naisten saamia vauvoja hehkutetaan työpaikoilla ja kerään kolehti, muttajos joku mies sanoo tulevansa isäksi, ei mitään reaktiota. 

pois kaikki tuollaiset keräykset. Vapaa-ehtoisuus on näennäistä, koska moni ei kehtaa jättää lahjoittamatta. 

Vierailija
36/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näitä lahjakeräyksiä siis ihan koko ajan. Iso työpaikka, en edes tunne niitä joille kerätään. Raivostuttavaa.

En koskaan osallistu mihinkään. Ei ole käteistä, sorry. Ja ei, en itse halua turhia lahjoja.

Vierailija
37/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa käskee..Esimies ei voi määrätä muista kuin työasioista. 

Vierailija
38/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla kerättiin tosi kalliit häälahjarahat kaikilta. Ainoo vaan että vain osa porukoista pääsi juhlimaan ja syömään ja juomaan. Ei-kutsutut maksoivat saman hinnan. Törkeetä, kyllä työntekjjät valitti ja osa irtisanoitui mutta näköjään vain päälliköt saa nauttia "eduista"-.

Vierailija
39/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikallani oli vuosia sitten samankaltainen tilanne kun uusi lähiesimies halusi että keräämme pomollemme joululahjaa varten rahaa. Luottamusmies kävi juttelemassa asiasta tämän kanssa ja unohtui rahan kiristäminen sillä siltä se lähinnä tuntui. Työnantaja antoi meille duunareille lahjat ennen joulua ja pomot saivat omansa myös. Eivät meidän omiamme vaille. Lähiesimies halusi uutena vain mielistella ylempäänsä. 

Vierailija
40/71 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlainen keräys, osallistumismaksu 2 e. Oli vitosen seteli taskussa joten annoin sen sanoen "Tasaraha." Sepäs ei lähiesimiehelle käynyt, koska se ei käy että jotkut antavat enemmän kuin toiset. Piti oikein jäädä palkattomaan ylityöhön saadakseen sen kolme euroa takaisin - syynä, ettei keittiössä saa käsitellä rahaa, mutta kun ne osallistumismaksutkin kerättiin työaikana...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi