Nyt aivan kaikki pienimmätkin rahansäästövinkit jakoon!
Mikään vinkki ei ole todennäköisesti liian pieni tai turha. Kaikki jo tietää ruokatarjousten seuraamisen ja kilohintojen tarkastelun, mutta jos jollekin tulee mieleen jotain niin saa laittaa jakoon. Jospa joku täällä saisi uuden idean.
Valitettavasti tilanne on monilla se, että säästökohteita on vaan löydyttävä ja mikäs sen parempi tapa niitä löytää on tällainen keskustelupalsta.
Omia:
- Yksittäispakatut jugurtit, proteiinirahkat- ja vanukkaat sun muut tällaiset nostavat nopeasti ruokaostosten hintaa. Jugurtti tölkistä ja päälle vaikka granolaa. Hintaero voi nopeasti olla jopa 50snt.
- Koirankakkapussien keräily kaupungin tarjoamista telineistä, lisäksi leipäpussien hyödyntäminen kakkapusseina. Säästö muutaman sentin, mutta säästöä kuitenkin kun ei halua kuitenkaan jättää koirankakkoja levittämään tauteja ja mielipahaa.
- Meillä töissä saa juoda ilmaiseksi kahvia ja teetä. Iltapäiväkahvit hoituu arkisin siis töissä.
Kommentit (85)
Kilpailuta puhelinliittymät säännöllisin väliajoin! Äitini liittymä (ihan perus) on Elisalla kuukaudessa 26 € ja netissä näytti olleen halvempi. Kun kysyin tästä, niin se halvempi hinta on UUSILLE asiakkaille. Tämä sai nyt aikaan sen, että pian hän on vanha asiakas. Nimittäin vaihdamme liittymän Telialle, samanlainen liittymä siellä 16 €. Suoraan sanottuna vituttaa toi Elisan touhu! Haastavaa on kilpailuttaminen muistisairaan äitini puolesta, mutta jotain rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostan Temusta sellaiset kodintarvikkeet, mitä ei saa Lidlistä, joskus nekin mitä Lidlistä saa. Temun tilaus tulee postimaksutta jakelufirman pakettiautomaattiin. Ei tule matkakuluja kivijalkakauppoihin, jotka eivät ole kävelymatkan päässä toisin kuin tuo Lidl, joka on lähikauppani. Teen temutilauksen aikuisten lasteni kanssa yhdessä, sillä aina en saisi yksin Temun minimitilausta (25 euroa) yksin täyteen.
Olen ostanut Temusta mm. pölynimurin pusseja, koko perheen kännykkäkuoret ja panssarilasit (ja sukulaisillekin pientä palkkiota vastaan), verhotarvikkeita, roskapusseja, kaksipuolista teippiä, ihmesieniä (siivoustarvike), vetoketjun korjaustarvikkeita, USB-johtoja, ladattavan pyöränvalon, parturinsakset, selkärepun, muutaman vyön, kutistesukkaa, kuumailmapuhaltimen, nahkaisen vyölaukun, uudet pehmusteet kaksiin kuulokkeisiin, airfryeriin leivinpaperivuokia, sähköhammasharjan vaihtopäitä, digilämpömittarin, langattoman hiiren, telkkarin
Varmaan kiva imuroida kaikki ne kemikaalit elimistöösi oikein yhdessä lastesi kanssa. Jeesus että ihmiset ovat TYHMIÄ. Anna kun arvaan, jonotat ilmaisia ämpäreitäkin sateessa ja loskassa tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskittänyt kaikki ruokaostot Lidliin ja käytän Lidl+ -sovellusta. Saan mukavasti bonusta.
Tämä vinkki toimii vain niille, jotka alentuvat syömäään saksalaista prosessoitua paskaa.
Kun joutuu tinkimään menoista, voi tinkiä myös laadusta. Itse tosin en osta Lidlistä valmisruokia, sillä meillä tehdään ruuat itse. Ostan hedelmiä, vihanneksia, kuivattuja herneitä, linssejä, kuivaleipää, oivariinia, oltermanni-juustoja, kananmunia, pähkinöitä, kuivahiivaa, öljyä, jauhoja, maustamatonta jugurttia tölkissä, maitoa, teetä, vessapaperia. Esimerkiksi bataatista saa airfryerissä oivallisia "ranskiksia". Toisinaan paistan pizzauunissa ison erän pizzoja, joihin teen tietysti pohjan itse. Pizzajauhon joudun ostamaan Prismasta, kun sitä ei Lidlissä myydä.
Vierailija kirjoitti:
Ei osta ollenkaan jogurttia. Selvää säästöä. Halvinta maitoa, siitä saa jo kalsiumia. Mulla jää myslit kauppaan,halvinkin tuote ei ole enää mulle mikään halpa. Pärjään ilman. Osta neulaa ja lankaa,korjaa vaatteet äläkä osta uusia. Ja vaikka joku tuote olis -50%, ei siihen kannata välttämättä tarttua. Toinen merkki normaalihinnalla saattaa olla silti halvempi. Älä tartu rahan ollessa tiukissa osta kolme pakettia pyykinpesuainetta kympillä,ostat yhden 4e tuotteen. Sillä pärjää siihen asti kun seuraavan kerran tulee rahaa, eikä pesuaineeseen menny kymppiä vaan 4e.
Nää prosentit ovat täyttä huijausta. Jos tuotteesta on vara antaa alennusta, kate on kuitenkin vielä sama oli tuotteen alkuperäinen kate oli jotain 80- 90 prossaa. Nettohinnat ratkaisee minulla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kiva imuroida kaikki ne kemikaalit elimistöösi oikein yhdessä lastesi kanssa. Jeesus että ihmiset ovat TYHMIÄ. Anna kun arvaan, jonotat ilmaisia ämpäreitäkin sateessa ja loskassa tuntikausia.
Aika väsynyttä argumentointia. Ne Temun pölypussit tehdään samassa paikassa kuin kivijalkaliikkeessä myytävät pussit.
Värjäätkö tukkaasi? Meikkaatko? Käytätkö muuta kosmetiikkaa? Käytätkö aurinkorasvaa? Juotko alkoholia? Poltatko tupakkaa? Syötkö makeisia? - minä en mitään näistä. Vältyn näiden myrkkykuormalta. En muuten lämmittele mitään einesruokiakaan mikroaaltouunissa. Niistä pakkauksistahan irtoaa muovista myrkkyä lämmitettäessä, vaikka eivät ole Temun tuotteita. En syö lainkaan einesruokia.
En jonota ämpäreitä, mutta Powerin avajaisissa jonotin tuhansien muiden kanssa ja ostin tarjoustietokoneen itselleni ja aikuiselle tyttärelleni.
Vierailija kirjoitti:
Syö puuroa, älä osta jugurttia. Tee kaikki ruoat itse, ei eineksiä. Tee kasvisruokia.
Ja osta aina ulkomaalaisia elintarvikkeita, kukkarosi kiittää
Paras säästövinkki: Käy ruokakaupassa korkeintaan kerran viikossa, mielellään harvemmin. Tee ostoslistaa etukäteen. Jos energiaa riittää ja on monta lähikauppaa, kaikista voi käydä vain poimimassa parhaat tarjoukset listan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerää pesuvatiin/kippoon vedet, kun esim valutat vettä saadaksesi kuuma/kylmää vettä. Sitä voi hyötykäyttää astioiden huuhtelussa, kukkien kastelussa, vessan vetämisessä. Yllättävän paljon kertyy vettä noin. Säästät vesilaskussa.
Kerää näkemäsi tölkit/pullot.
Eikö suihkussakin kannattaisi ottaa pesuvesi talteen? Ei ehkä pahimpia shampoovaahtoja kannata käyttää asioiden huuhteluun, mutta kaipa se suihkuvesi kävisi ainakin vessan huuhteluun?
Jos pitäis keittiökompostia sisällä, niin hohkaisko se lämpöä ja säästäis lämmityskustannuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskittänyt kaikki ruokaostot Lidliin ja käytän Lidl+ -sovellusta. Saan mukavasti bonusta.
Tämä vinkki toimii vain niille, jotka alentuvat syömäään saksalaista prosessoitua paskaa.
😂 heillä on paljon parempaa ruoka kuin suomessa. Koska en osta kuin vaan pakon edessä suomalsista ruokaa niin säästän. Eikä tämä tähän lopu 🤣. Maksettavat verot suomeen ovat laskussa kun ulkomailta suora ostaminen on aina etusijalla 😄
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on vähän kuin työtön jolla on moottoripyörä, kyselisi että missä on paras leipäjono.
Ei siinä mitään, sallittuahan sekin on.
No se koirako tässä nyt se ongelma on?!
En vertaisi elävää olentoa materiaan.
Ja toiseksi, on vastuuntuntoista hoitaa ja pitää lemmikki jonka on ottanut.
Ehkä juuri siksi on syytä säästää. Jotta saa pidetty perheensä hyvinvoivana.
Jos vatsa kestää papuja, kannattaa käydä etnisissä ruokakaupoissa ja ostaa isoja pusseja kuivattuja papuja.
Vaihda suihkuun bideesuihkun pää joka suihkuttaa vettä vain silloin kun siitä painaa. Meillä vesi lasku puolittui ja se oli isoin säästö (2 teiniä talossa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö puuroa, älä osta jugurttia. Tee kaikki ruoat itse, ei eineksiä. Tee kasvisruokia.
Jugurttia on helppo tehdä itse. Ostaa -60% maitoa. Rasvatonta ei voi suositella ko. tarkoitukseen. En ole kokeillut vaikka toimisikin.
Rasvaton menee sellaseksi hyytelöksi missä neste erottuu. Kun sekottaa on rasvaton piimämäistä mutta sitkeämpää. Ei maistu miltään. Tulee räkä mieleen.
Olen ostanut muiden pyykinpesuaineiden lisäksi tosi halpaa pesuainetta. Tällä tosi halvalla pesen siivousrättejä ja muuta sellaista, jonka ei tarvitse välttämättä tulla niin tahrattoman puhtaaksi. Ja mikä ettei sitä voisi käyttää muuhunkin pyykinpesuun ainakin joskus. En tiedä onko se edes mitenkään huonoa, olen vain ostanut sitä sen takia, että säästyy vähän rahaa kun ei pese kaikkea pyykkiä kalliimmalla pesuaineella.
Youtube on täynnä videoita, että miten selviää ruokaostoksista 100 dollarilla kuussa.
Peru ja lopeta kaikki ei välttämättömät tilaukset.
Ja ennen kaikkea teet vain aivan välttämättömimmät ostokset.
Jos olette käsienpesuaddiktoituneita, käyttäkää palasaippuaa. Säästyy rahaa (ja kädet on myös paljon paremmassa kunnossa).
Älä tee mitään, älä harrasta mitään, älä käy missään. Syö minimaalisesti ja halvinta.
YouTuben treenit ovat ilmaisia. Joka päivälle uusi treeni. 👍🏻
Tämä ketju on vähän kuin työtön jolla on moottoripyörä, kyselisi että missä on paras leipäjono.
Ei siinä mitään, sallittuahan sekin on.