Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet muuttanut asunnosta pois heti kun mahdollista?

Vierailija
10.02.2025 |

Onko sinulle joskus käynyt niin että olet heti tai jonkun ajan kuluessa muutosta uuteen asuntoon todennut että et halua tai pysty asua siinä ja muutat pois heti kun mahdollista? Kauanko asuit ennen poismuuttoa ja mikä oli syy? 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt? Alusta!

Vierailija
22/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa ei asu yhtään somppua (onneksi), mutta nimiä eivät kaikki vaihda oveen. Ei tulisi mieleenkään pitää ovessa jonkun toisen nimeä. Naapurissa asui virolaisia ukkoja ja nämä pitivät ovessaa edellisen asukkaan nimeä. Olivat aika ihme hiihtäjiä ja möykkääjiä, onneksi muuttivat pois. Meillä on kiva asunto, naapurit  nyt ok ja vuokrakin sopiva, joten toivottavasti ei tarvitse muuttaa pois möykkääjien takia!

Ei kai niitä nimikylttejä itse vaihdeta vaan huoltoyhtiön toimesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä asunnosta muutin pois, kun joku naapuri teki asunnosta aiheettoman lastensuojeluilmoituksen ja levitti juoruja. En jäänyt odottamaan, että tehtailisi näitä ilmoituksia lisää.

Toisesta asunnosta muutin pois, koska seinänaapurista kuului liikaa elämän ääniä ja isännöitsijän mielestä ongelma oli meidän.

Vierailija
24/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa ei asu yhtään somppua (onneksi), mutta nimiä eivät kaikki vaihda oveen. Ei tulisi mieleenkään pitää ovessa jonkun toisen nimeä. Naapurissa asui virolaisia ukkoja ja nämä pitivät ovessaa edellisen asukkaan nimeä. Olivat aika ihme hiihtäjiä ja möykkääjiä, onneksi muuttivat pois. Meillä on kiva asunto, naapurit  nyt ok ja vuokrakin sopiva, joten toivottavasti ei tarvitse muuttaa pois möykkääjien takia!

Jos ei itse ilmoita huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle muutosta niin ei sitä nimeä vaihdeta.

Vierailija
25/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ötökkäongelma, jota ei saatu ratkaistua. Olivat huoneistossa jo valmiiksi muuttaessani.

Vierailija
26/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naapuriin muutti suoraan savanneilta aurinkoa saaneita suuri sakki.sitä älämölöä ei kestä kukaan ja se ruuan haju yötä päivää oli aivan kamala.

käytävässä huudettiin kellonajasta riippumatta.ovet paukkuivat ja vieraita kävi paukuttelemassa ovia kellon ympäri.

muutettuani pois kuulin että kaikki muutkin älämölö kämpän ympäriltä lähtivät pois.

maassa maan tavalla.

Ollaankohan oltu samassa talossa... ennen mua muutti ilmeisesti yksi ja mun jälkeen vielä kolmas. Kolmannet ottivat vuokrasakot siitä etteivät asuneet täyttä vuotta mutta en yhtään ihmettele. 

Vierailija
27/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itse ilmoita huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle muutosta niin ei sitä nimeä vaihdeta.

Jaa, no minulle vaihdettiin aina automaattisesti kun vuokrasoppari tehty. Ehkä suuremmissa kaupungeissa sitten tällainen "antirasistinen" tyyli ja saa asua edellisen asukkaan nimellä.

Vierailija
28/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Espoossa neljä kuukautta. Vuokra oli korkea ja sijainti onneton. Löysin edullisemman Tikkurilasta. Siihen aikaan vuokra-asuntoja oli vaikea löytää ja muutto Espooseen oli hätäratkaisu. 

Vierailija
29/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkerrassa ravasi ja raivokantapäähakkasi nuori nainen. Joka helkkarin ilta sen piti ravata ensin pari tuntia, sit se lähti baariin ja tuli muutaman tunnin kuluttua takaisin ja sama meno jatku. Sillä oli kengät jalassa koko ajan, korkkarit.

Laskin sen vaihtuvia poikaystäviä, pääsin 30 ni lopetin, kun menin jo laskuissa sekasin. 14 kuukautta tuli asuttua siinä yhteensä. Sit pääsi onneksi pois. Ei tullut univelassa työnteosta oikein mitään, eikä isännöitsijäkään tehnyt mitään.

Vierailija
30/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo oli puolillaan somppuja. Ei tullut ilmi kuin vasta muuton jälkeen koska iso osa ei ollut vaihtanut oikeaa nimeä postiluukkuun. Talon seinissä myös onneton eristys joka aiheutti sen että kaikki kuului läpi. Ja sitä rapussa ramppaamista ja mölinää oli päivästä toiseen yötä myöten, ihan arkenakin. Teen raskasta työtä joten uni on tarpeen. Juuri ennen poismuuttoa aloin olla jo siinä pisteessä että univelan ja jatkuvan yleisen häiriköinnin takia menen seuraavaksi joko vankilaan (naapurin pahoinpitelyn johdosta) tai psykiatriselle osastolle. Muutin siis pois. Sen vähimmäisajan kituutin eli vuoden.

Nyt jos joku tulee vinkumaan että yhyy rassismia, sanon teille että syökää paskaa.

Sä todella tarvitsisit osastojakson, jos tuo on mielestäsi tervettä. 

Vierailija
31/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin vuokraamaan asunnon uuden työn vuoksi nopealla aikataululla toiselta paikkakunnalta enkä päässyt katsomaan asuntoa paikan päälle. Kuvien perusteella tein sopimuksen. Sinäänsä asunnossa ei ollut mitään vikaa mutta se ei vaan tuntunut kodilta. Asuin muutaman kuukauden ja muutin kun löysin asunnon joka tuntui heti kodilta. 

Vierailija
32/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kymmeniä vuosia samassa asunnossa suht tyytyväisenä, kunnes naapuriin muutti pelijonne.

Aika pian laitoin lordille tekstaria, että "mä olen lähdössä" ja aloin juosta näytöissä.

Vierailija
33/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltoyhtiöt eivät aina vaihda. Silloin täytyy vaihtaa itse.

Vierailija
34/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti muuttaa yhden itsestäni riippumattoman jutun takia. Tuli paniikki ja paine löytää äkkiä asunto ja löysinkin sen kahdessa päivässä! Huh! 

Vierailija
35/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei vaihdeta vaikka ilmoittaisit molemmille, ja saisit vielä kuittauksen että "ilmoitus hyväksytty".

Vierailija
36/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin ilmoitukseen, jossa annettiin opiskelijalle huone työtä vastaan. Ei siis tarvinnut maksaa vuokraa. Kun kysyin asiasta sanottiin että vanhuksen auttamista, apteekissakäyntiä, kaupassakäyntiä ja pientä siivoustyötä. Kuulosti hyvältä, muutin. Todellisuus osoittautui ihan muuksi, vanhuksen hoivausta 24/7. Ei saanut lähteä viikonlopuksi pois tai lomailla. Jopa opiskelemassa käyntiä katsottiin pahalla. Muutin heti pois kun löysin uuden asunnon. Tuota varten on olemassa kotihoito.

Vierailija
37/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto olli muuten hyvä, mutta makuuhuoneen alapuolella oli taloyhtiön pyykinkuivaustila ja sinne asennettu puhallin oli kuivaustilan katossa. No arvatkaas paljonko melua ja meteliä tuli kun se puhallin pörräsi yötä myöten ja runkoäänet tuli suoraan meidän makuuhuoneen lattiaan.

Mulla oli vanhassa kämpässä hissimoottori katolla pään päällä, kattohuoneisto. Tiesi aina kun rapussa kuljettiin!

Vierailija
38/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin pienkerrostaloon, iäkkääseen puutaloon. Esittely ok, kaikki siistiä. VA kovasti hoputti päätöksen kanssa, sanoi että pari ottajaa olisi. No, minä muutin asuntoon. Eipä menny ku päivä kun tajusin että siellä haisee. Töissä vaatteista huomasi tosi vahvasti lemun. Aloin kyselemään asiasta ja naapuri tiesikin kertoä että edellinen vuokralainen asui kuukauden, lähti pois samasta syystä. Irtisanoin asunnon ja uhkasin jatkotoimilla jos en saa hyvitystä. Piti pestä ja pyyhkiä aivan kaikki tekstiilit sekä tavarat. Plus heti uus muutto siinä ym. kulut. Olin todella vihainen. Huijaripappa oli, tiesi hyvin että asunnossa haisee. 

Minkätyypinen haju se oli? Home? Vanhaa likaa tai pinttynyttä tupakkaa?

Vierailija
39/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Nuorena. Jos oli ihan ankea ja kamala talo, asunto. Vikojakin. Tai hullut naapurit, että sai pelätä melkein.

Vierailija
40/52 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuoden ja muutin pois. Työsuhdeasunto. Oli kuin olisin ollut työnantajan kanssa naimisissa. Jatkuvaa vääntöä ja piilokiristämistä.