Superkondensaattorit vastaus sähköiseen lentoliikenteeseen.
Niitä voisi ainakin lentoonlähdössä käyttää akkupaketin kaverina, teho/painosude on erinomainen.
Joten hus kehittämään suuria jännitteitä kestävä ja hinnaltaan kilpailukykyinen superkondensaattori!
p.s. Niillä olisi muuallekin teollisuuteen kysyntää.
Kommentit (6)
Nuo ei tuo lentämiseen mitään mihin tavalliset akut ei pystyisi riittävästi.
Kodensaattoreiden energia/paino on akkujakin huonompi.
En voi ymmärtää, miksei ole saatu toimivaa fuusiovoimalaa vieläkään, vaikka se olisi niin loistava energianlähde? Tyhmiäkö ne tiedemiehet on vai mikä siinä kestää?
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, miksei ole saatu toimivaa fuusiovoimalaa vieläkään, vaikka se olisi niin loistava energianlähde? Tyhmiäkö ne tiedemiehet on vai mikä siinä kestää?
Fuusiovoimalan kehittäminen vaatiikin varsin syvällistä fysiikan ja tekniikan osaamista, joten ei ihme, ettet voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, miksei ole saatu toimivaa fuusiovoimalaa vieläkään, vaikka se olisi niin loistava energianlähde? Tyhmiäkö ne tiedemiehet on vai mikä siinä kestää?
Fuusiovoimalan kehittäminen vaatiikin varsin syvällistä fysiikan ja tekniikan osaamista, joten ei ihme, ettet voi ymmärtää.
Se sarkasmin taju...
Toimintasädeongelmaan on autoissa ratkaisuna lätkiä niin megalomaaninen akku, että pääsee pitkälle. Lentokoneissa tämä on ongelmallisempaa.
Lentoonlähdössä voisi olla vaikka sähkökisko keskellä kiitorataa, joskin epäilen, auttaisiko se paljoakaan.
Silti harrastuslentelyyn sähkö on epäilemättä oikein noheva, jos kolme varttia pysyy ilmassa. Koneiden liito-ominaisuuksia parantamalla voisi matkaa jatkaa purjekoneena.