Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset tilaa huolestuttavan paljon Temusta ihoa vasten pidettäviä tavaroita: vaatteita, petivaatteita, kosmetiikkaa

Vierailija
09.02.2025 |

Näiden turvallisuuttahan ei valvota. Vaikka suomalaisissa kaupoissa myydään kiinalaista tavaraa, niin niiden turvallisuus on tarkistettu ja jos jotain ongelmaa turvallisuuden suhteen ilmenisi myöhemmin, niin tuote vedettäisiin myynnistä. Temusta tilatessa noissa voi olla vaikka mitä myrkkyä tai vaikka mitä ällöä...

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä oireet välttämättä heti näy, vaan pikku hiljaa ajan myötä.

Niinpä. Voi mennä useampi vuosikymmen, ennen kuin ongelmat räjähtävät käsiin.

Jep. Eihän se asbestikaan heti mitään aiheuttanut, mutta vuosikymmenten päästä sitten tappoikin. Eikä kukaan voi enää mitään sen jälkeen, kun kerran altistut. Ei ole keinoa poistaa asbestia keuhkoista. Ei myöskään mikromuoveja ja myrkkyjä.

Vierailija
62/69 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä koko Temu onkin omanlaistaan köyhien hävittämistä pallolta. Vähän niin kuin biologiset aseet, mutta ei tällä kertaa virusten, vaan myrkkyjen muodossa. Käyttääköhän nuo kiinalaiset itsekään ko. vaatetta ja tavaraa vai myydäänkö muualle maailmaan ne myrkyllisimmät erät tarkoituksella. 

Olen käyttänyt vuosien varrella paljon Kiinan sisäistä markkinapaikka Taobaota. Ko. sivustoa ei edes saa käytettyä ilman kiinalaista postiosoitetta eikä muutoin kuin kiinankielisenä (itse käytän Chromen kääntäjää), ja ihan samanlaista skeidaa sieltä saa ostettua, mutta halvemmalla, ja tavaraa on paljon enemmän kuin länkkärimarkkinoilla. Tosin nykyään taitaa olla Taobaolle tehty kolmannen osapuolen sivuja, Ubuy ja Spreenow ja sen sellaisia, jotka mahdollistavat selaamisen ja tilaamisen länsimaista, mikä varmaan osaltaan vaikuttaa siihen että sielläkin pyörii vuosi vuodelta enemmän kusetuksia. Itse aikanaan pistin kaverille Kiinaan sähköpostilla listan linkeistä ja kiinaksi värivalinnat ym, ja hän tilasi ja lähetti sitten puolen vuoden jälkeen yhdessä koontipaketissa tavarat minulle. Nopeasta ja helposta kiinashoppailusta ei voitu puhua. Itse ostin harrastukseen liittyviä käsintehtyjä tuotteita (joita siis löytyy Taobaosta myös, toisin kuin Temusta), mutta niitä etsiessäni jouduin kahlaamaan sen verran paljon hakutuloksia että sain aika hyvän yleiskuvan siitä, mitä kiinalaiset toisilleen myyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki iPhonetkin tehdään Kiinassa. Lopettakaa niiden ostaminen!

Mulla on ikivanha nokialainen. En tosin muista, missä maassa se on valmistettu, vuoden 2005 tienoilla tietääkseni.

Vierailija
64/69 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä liioittelua havaittavissa... Kiinasta on ostettu valtavasti tavaraa ympäri maailman jo vuosikymmeniä.

Vierailija
65/69 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ja petivaatteet pestään ennen käyttöä. Jos niissä jotain jäämiä on ne lähtevät pesussa. Nähtävästi joillakin ei ole pesukonetta tai ikinä pese pyykkiä? Siitä voi taas syyttää itseänsä jos käyttää jotain epämääräistä kosmetiikkaa. Nämä tiedot ovat olleet saatavilla jo vuosikausia joten ei voi väittää ettei tiennyt.

Pesun jälkeen niitä temunkin tavallisia vaatteita voi käyttää. Jättäisin kyllä kaikki pvc ja muut muovi goretex härpäkkeet pois. 

Vierailija
66/69 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientä liioittelua havaittavissa... Kiinasta on ostettu valtavasti tavaraa ympäri maailman jo vuosikymmeniä.

Mutta onko ne olleet noin käsittämättömän halpoja? Mitä halvempi tuote niin sitä epäillyttävämmästä p a skasta se on tehty. 

Vierailija
67/69 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ja petivaatteet pestään ennen käyttöä. Jos niissä jotain jäämiä on ne lähtevät pesussa. Nähtävästi joillakin ei ole pesukonetta tai ikinä pese pyykkiä? Siitä voi taas syyttää itseänsä jos käyttää jotain epämääräistä kosmetiikkaa. Nämä tiedot ovat olleet saatavilla jo vuosikausia joten ei voi väittää ettei tiennyt.

Pesun jälkeen niitä temunkin tavallisia vaatteita voi käyttää. Jättäisin kyllä kaikki pvc ja muut muovi goretex härpäkkeet pois. 

Jotkut aineet vaatii kymmeniä, jopa satoja, pesuja ennen kuin ne lähtee kokonaan pois. 

Vierailija
68/69 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko ne olleet noin käsittämättömän halpoja? Mitä halvempi tuote niin sitä epäillyttävämmästä p a skasta se on tehty. 

Suoraan ostettuna kyllä on olleet.

Vierailija
69/69 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut temusta kaikki ollut parempaa ja laadukasta etenkin vaattet olen aina pessyt tosi hyvää laadukasta eikä maksa paljon ...tottakai ihminen ostaa sieltä mistä saa halvemmalla Suomesta tilataan joka päivä 77000 temu pakettia Amerikasta tilataan 3 miljoonaa temu pakettia joka päivä  ..tilasin langattomat kuulokkeet oli EU hyväksymä 25 euroa maksoi hyvä äänen laatu myös lataus telineen 12 euroa ja hyvin on toiminut muuta elektroniikkaa en ole tilannut ...ei ole pahaa sanottavaa Temun tuotteista kaikki tehdään Kiinassa myös oura2 äly sormus mistä maksoin 336 euroa 

On hyvä nuuka kauppa ei ole krääsää joka nilkka tuen 19 eur temusta oli laadukas ja kohtuu hintainen miksi ei saisi tilata temusta en käsitä ostan myös Suomesta kaikkea myös temusta niin kauan kun saa sieltä tilata ...iho voiteen todella hyviä ollut mitä tilannut 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi