Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kysyä luovan alan kesätöitä? Kesätyösetelillä.

Vierailija
09.02.2025 |

Nuori saa kesätyösetelin, lukiolainen. Oisko ehdotuksia mikä kesätyö olisi luovuutta vaativaa, kuvataide, käsityöt, askartelu...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se seteli on? Miten toimii? Minulle on luovan alan yritys. 

Vierailija
2/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartelukaupat, valokuvaamot? Kannattaa olla sitkeä ja soitella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida noilla aloilla kesätöitä olla. Hyvä kun saavat itselleen tarpeeksi palkkaa elääkseen.

Vierailija
4/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyösetelin arvo on 330 euroa, työn kesto kaksi viikkoa. Ei tuu työnantajalle kustannuksia. Paitsi jos maksaa yli 330 euroa.

Vierailija
5/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt luovalla alalla 20 vuotta, ja voin sanoa että ei kannata. Siitä on luovuus kaukana, kun mietitään miten tehdää businesta ja koetetaan välttää konkurssi

Vierailija
6/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida noilla aloilla kesätöitä olla. Hyvä kun saavat itselleen tarpeeksi palkkaa elääkseen.

Mä voisin palkata jonkun nuoren vaikka tekemään tiktok-videoita tai muuten auttamaan. 

Vierailija
7/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa piirtää ja maalata itse koko kesä. Ei firmoissa ole ollut luovia aloja tai ne ovat täynnä.

Vierailija
8/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työskennellyt luovalla alalla 20 vuotta, ja voin sanoa että ei kannata. Siitä on luovuus kaukana, kun mietitään miten tehdää businesta ja koetetaan välttää konkurssi

Se onkin enemmän harrastus, ainakin minulle. Elämäntapa. Iltaisin menen työhuoneelle ja katon telkkaria ja teen rutiinihommia. En oikein jaksa olla tekemättä mitään tv:n ääressä. 

Uskon, että tästä tulee hyvä. Uuden luominen on aina vaikeaa. Siis oikeasti omaperäisen asian. Vie vuosikausia. 

Vierailija
9/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se olisi ensisijaista, että jokin työ. Jos se olisi hauskaa ja mukavaa itseilmaisua, sitten se ei olisi työtä vaan harrastus.

Vierailija
10/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa piirtää ja maalata itse koko kesä. Ei firmoissa ole ollut luovia aloja tai ne ovat täynnä.

Mun luovalla firmalla on paljon ns. valmistelevaa hommaa. Yli puolet työajasta. 

Vierailija
11/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin luovalla alalla nyt 25 vuotta työskennelleenä sanoisin, että on hyvä ottaa se luovuus käyttöön, kun miettii bisnestä ja taloutta. Itsellä on kannattanut ihan kivasti.

Vierailija
12/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se olisi ensisijaista, että jokin työ. Jos se olisi hauskaa ja mukavaa itseilmaisua, sitten se ei olisi työtä vaan harrastus.

Ei kai sitä nyt nuorta laiteta mitään luomaan muutaman viikon aikana? Mutta siivoamista, ja rutiinitöitä. Videoiden kuvaamisessa auttamista. 

Vierailija
13/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseilmaisu on raskasta ja ahdistavaa, kun sitä tekee joka päivä. Ei voi mittään. Tälläistä tämä on. 

Vierailija
14/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hei vähän luovuutta ja nuori itse ajattelemaan ja työtä kysymään. 

Vierailija
15/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseilmaisu on raskasta ja ahdistavaa, kun sitä tekee joka päivä. Ei voi mittään. Tälläistä tämä on. 

Buahahhaa, kun ei ole tiimiä. Sitä istuu sitten yksin luomassa puoli päiväisesti. Buahahhaa. 

Vierailija
16/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy kirjailijaksi tai taidemaalariksi, miksei säveltäjäksi. Ei tarvi kysyä töitä muilta. Sen kun itse tekee.

Vierailija
17/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin luovalla alalla nyt 25 vuotta työskennelleenä sanoisin, että on hyvä ottaa se luovuus käyttöön, kun miettii bisnestä ja taloutta. Itsellä on kannattanut ihan kivasti.

Tuotteistaminen on tosi jees. Siis sitten kun on mitä tuotteistaa. Yritän nyt opiskella kuosisuunnittelua, että saisi tuotteita. Siis tilaamalla valmiina. En ompele niitä itse. Mutta tuo kuosisuunnittelu on ihan oma juttunsa. 

Vierailija
18/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy kirjailijaksi tai taidemaalariksi, miksei säveltäjäksi. Ei tarvi kysyä töitä muilta. Sen kun itse tekee.

No niimpä. Teen taidetta, jonka muutan kuoseiksi. Yhtäkkiä keksin, että todellinen kiinnostavuus tulee jonkun toisen asian kautta. Mulla on outouksia tuosss tekemisessä. Olen virittänyt itselleni ansoja, mutta rikkoo kaavaa. 

Vierailija
19/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö joku muu luovaa asiaa jonkun toisen asian kautta? Miten sen nyt selittäisin paljastamatta itsestäni liikaa. 

Vierailija
20/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö joku muu luovaa asiaa jonkun toisen asian kautta? Miten sen nyt selittäisin paljastamatta itsestäni liikaa. 

Esimerkkinä treenaisi uintia tanssin kautta? Mutta se on jotain omaperäistä vesitanssia.