Eikö makaroonilaatikko ole enää kenenkään lempiruoka?
Mitkä on sun lempiruuat? Itseä yllätti, kun eräässä kyselyssä kukaan ei vastannut makarooniloota.
Kommentit (22)
Pekoniaurajuustojauhelihamakaronilaatikko on lempparini.
Vanha kunnon makarooniloota on aina hyvää ja ihan lemppari mutta tasavertaisena tulee mulla tonnikalapastavuoka.
Makaroonilaatikko on liian arkista lempiruoaksi, mutta kyllä sitä ainakin koulussa oppilaat syö.
Kerrotko ap ensin oman lempiruokasi?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap ensin oman lempiruokasi?
Kasvisrisotto.
Ei se niin hyvää vanhempana enää ole, mutta yhä ihan ok. Nuorena se oli herkku, desi ketsuppia päälle.
Jauhelihamakaronilaatikko on mun lemppari
Kyllä makaronilaatikkoa moni 35+ perheenäiti tekee, mutta en tiedä onko siinä joku raja ysärin ja kasarin välillä, kun 30+ tutuista kukaan ei oikeen tee. Et onko sitä syöty enempi kasarilla syntyneiden lapsuudessa, vai sattumaa vain.
Itse en ole koskaan tehnyt, mutta syön kyllä jos jossain on. Olen joskus kipeänä ostanut sitä kotiin, kun mielestäni se on sellaista flunssaan sopivaa mättöruokaa.
Lempiruokani olisi fish&chips niin että kala on paneroitu oikeaoppisesti keltuaisessa ja jauhoissa, ja perunat on uppopaistettu eläinrasvassa, niin kuin kuuluisikikin. Ei saa Suomesta mistään.
Perinteinen makaroonilaatikko on aina hyvää. Lihaperunalaatikko, tilliliha, stroganoffi, janssonin-ja muut kiusaukset, munakastike, onhan näitä vaikka kuinka paljon.
Luottoruoka. Helppo ja aika nopea tehdä. Uudistuu mukavasti mausteilla, erilaisilla juustoilla ja vaikka pakastevihanneksilla yms. Lempiruoka se on aina ollut.
Öö vain juntit syö makaronilaatikkoa?
Nyt ei eletä enää vuotta 1980?
Makaronilaatikko on epäterveellistä ja junttia sapuskaa
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, höttöhiilari makaronia ja rasvaista sika-nautaa
Macaroni box is the best love food in italy
Vierailija kirjoitti:
Hirveän elitistinen ja epäkulinaristinen asenne ruokaan tuollainen, että mikä on "junttia" ja mikä ei.
Eihän ruuassa ole kysymys ollenkaan siitä, onko se "junttia", vaan mausta.
Just luin lapsille vanhaa ystäväkirjaani ja lempiruokana oli todella monella makaronilaatikko, osalla lihapullat ja parilla makkarakastike ja pyttipannu :D
80-luvun alkupuolta nuihin aikoihin on eletty, ei ollut edes pizzaa kenelläkään tai hamppareita.
Harrastuksetkin paljon muuttuneet, ihmettelivät kun lähes jokainen tyttö ilmoitti harrastuksekseen kirjeenvaihdon.
Mulla on just nyt makaronilaatikko uunissa. Tein sen kanan jauhelihasta ja täysjyvämakaronista.
Ei ole lempiruokani koskaan ollut, joskus teen kun on moneksi päiväksi sitten ruokaa. Olen makkaraperunat ihminen.
Minä tykkään. Tosin tykkään kyllä lähes kaikista ruuista.