Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjahylly makuuhuoneessa tai työhuoneessa? Onko kenelläkään?

Vierailija
09.02.2025 |

Vietkö vieraitasi koskaan tutustumaan makuuhuoneeseen tai työhuoneeseen vai ovatko aina olohuoneessa/keittiössä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi kirjahylly liittyy vieraisiin?

Vierailija
2/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhuoneeseen. Makuuhuoneeseen mahdollisimman vähän pölynkerääjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla kirjahylly.

Iso ei!

Vierailija
4/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhuoneeseen tai olohuoneeseen. Makuuhuoneeseen jos ei muualle mahdu ja siinä tapauksessa kirjakaappi, ei hylly. 

Vierailija
5/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjahyllyjä työhuoneessa, ruokailutilassa ja makuuhuoneessa. Myös yläkerrassa on yksi kirjaylly.

Vierailija
6/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kirjahylly sekä makuu-, että työhuoneessa, muttei olohuoneessa. Avokeittiö kun vähentää olohuoneen seinäpinta-alaa.

Ja kyllä meillä on huoneiden ovet auki, kun vieraita tulee. Joskus on asuntoa ensimmäistä kertaa kylään tulleelle esiteltykin.

Vierailija
7/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jokaisessa huoneessa kirjahylly. Johtuu ihan siitä, että mitä isompaan asuntoon olen tässä muuttanut, on olohuone jokaisessa aina edellistä pienempi ja iso kirjahylly ei enää mahdu olohuoneeseen. Päätin kalustaa asunnon ihan uudella tavalla ja olohuoneeseen jäi se pala hyllyä, jossa on lasiovet. Kirjoja siinä ei ole, vaan parempia astioita.

Ne muut kirjahyllyn osat ovat makuuhuoneessa (kaksi osaa) ja työhuoneessa (yksi osa). Joten se virallinen kirjoja sisältävä kirjahyllyn pala on tällä hetkellä makuuhuoneessa. Siellä nyt petivaatteetkin keräävät pölyä niin ei haittaa että kaikki pölynkerääjät ovat siellä.

Vierailija
8/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemässä huoneessa on jonkinlainen kirjahylly, neljä niistä on lasten huoneita

Vierailija
9/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneessa ei ole kirjahyllyä, työhuoneessa, olohuoneessa, keittiössä, ruokailutilat ja kirjastossa on. Vieraat ovat yleensä olohuoneessa, ruokailutilassa, keittiössä tai kirjastossa. En vie vieraita makuuhuoneeseen tai työhuoneeseeni (paitsi työhön liittyviä).

Vierailija
10/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso ei!

Sivistyneet ihmiset lukevat kirjoja.

Vierailija
11/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy makuuhuoneesta pieni kirjahylly jossa käsityölehtiä ja kirjoja, askartelupöytä sekä yksi kiinteä kaappi jossa askartelutarvikkeita. On vähän kuin yhdistetty makuu- ja askarteluhuone. Niin, ja löytyy myös joidenkin kauhuksi televisio hehheee...

Vierailija
12/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On makuuhuoneessa koko oven viereisen seinän kokoinen itse rakennettu kirjahylly jonka isä aikanaan rakensi, asun siis lapsuudenkodissani.

Vierailija
13/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten huoneissa on meillä heidän omat kirjahyllyt. Meidän omat kirjahyllyt on ns. työkirjallisuuden ja tietokirjojen osalta työhuoneessa ja fiktion osalta yhden pitkän käytävän varrella.

Vierailija
14/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvieraat makuuhuoneeseen, muut keittiöön tai olohuoneeseen.

Vierailija
15/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso ei!

No mihinkäs minä laittaisin kaikki sadat kirjani? Niitä on kymmeniä hyllymetrejä.

Vierailija
16/16 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta päätellen ja ymmärrettävästi ihmisillä on hyvin erilaisia mielikuvia siitä, millaisesta kirjahyllystä aloittaja puhuu. Joillain on tuhansia kirjoja, joillain vain vähän, ja melkein mikä tahansa hyllykkö on siis myös kirjahylly. Itse kuulun paljon kirjoja lukeviin ja myös niitä omistaviin. Kodissani on onneksi tilaa niin, että kirjoja ei tarvitse säilyttää makuuhuoneessa.

Aloittaja viittaa vieraiden osalta ilmeisesti siihen, että vieraat liikkuvat kodissa katselemassa kirjoja. Minä ratkaisisin tuon asian niin, että kaunokirjallisuus olisi olohuoneessa ja muu kirjallisuus työhuoneessa, joten sen ei tarvitsisi olla "edustustila". Olen myös ollut useammassa kirjakodissa, jossa myös eteinen ja mahdolliset käytävätilat on hyödynnetty kirjojen säilyttämiseen. Jos on aktiivisuutta, lattiasta kattoon hyllyköt tai vain puolivälistä seinää katon tuntumaan ratkaisut voivat säästää tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä