Lue keskustelun säännöt.
Hassuin työhaastattelu?
08.02.2025 |
Aikoinaan onnettomuuden jälkeen jouduin lopettamaan tehdastyöni.
Eläkeyhtiö ei kuitenkaan myöntänyt, kuin osa-aika työkyvyttömyys eläkkeen. Nooh, menin sitten työhaastatteluun ja haastattelija oli aivan täpinöissään osaamisestani ja kokemuksestani.
Sitten kummasteli, että miksi olen työtön? Noh, kerroin onnettomuudesta ja osatyökyvyttömyydestäni.
Hirmuna pahoitteli ja sanoi etsivänsä kokoaikaista työntekijää. Mutta tarjosi kuitenkin pullakahvit.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei ehkä hassuin, mutta oudoin. Hain myyjäksi. Sain kutsun haastatteluun. Olin hakemuksessa selvästi kertonut että haen vaatepuolen myyjäksi, en kosmetiikkamyyjäksi. Kyseinen tavaratalo haki molempia myyjätyyppejä, avoimia paikkoja oli siis kaksi. Menin paikalle ajoissa, mukanani oli sekä työtodistukset että tutkintotodistukset. Kun vuoroni tuli menin haastatteluun, minua vastapäätä istui 3 henkilöä. Esittelyjen jälkeen alkoi se oudoin osuus.
Oli tuolloin yli 50-vuotias, mikä kävi ilmi hakemuksestani. Minulta kysyttiin aionko hankkia lapsia? Kerroin että en ole aikeissa adoptoida. Sitten jankattiin että tarkoitettiin omia lapsia. Kerroin että omat lapset ovat jo aikuisia ja että olen vaihdevuosi-iässä enkö saa enää lapsia, joten en. Sitten jankattiin hoidanko lasteni lapsia? Sanoin että lapsillani ei ole lapsia. Tässä vaiheessa teki jo mieleni poistua haastattelusta. Sitten testattiin reaktionopeuttani laittamalla kynä vierimään pöytää pitkin. Nappasin kynän hyvissä ajoin ennenkuin putosi pöydältä. Sitten ruvettiin kysymään tunnetko kosmetiikkasarjoja, mitkä olivat heillä myynnissä. Kysyin että miten tämä liittyy vaatemyyjänä työhön. Siihen he sanoivat että koska minulla on kokemusta molemmista myyntitöistä he ajattelivat että voin toimia sekä vaatepuolen että kosmetiikkaosaston myyjänä. Siinä vaiheessa mietin että miten mahtaa onnistua kun osastot ovat eri kerroksissa.
Sitten kysyttiin että voinko aloittaa jo tänään? Olin hakemuksessani maininnut että minulla on kuukauden irtisanomisaika työpaikassani ja että en pysty aloittamaan kun vasta kuukauden päästä. Työn piti sitäpaitsi alkaa vasta kuukauden päästä. Kysyin että miksi tänään kun työpaikkailmoituksissa oli että alkaisi vasta kuukauden päästä. Vastaus oli että täällä tarvitaan siivoojaa jo nyt. En kyllä ollut siivoojaksi hakemassa. Tässä vaiheessa sanoin että kiitän haastattelusta, mutta minulla on tänään toinenkin haastattelu, johon pitäisi ehtiä. Kysyin vielä lopuksi haluavatko nähdä todistukseni. Eivät halunneet.
Menin siihen toiseen haastatteluun ja sain paikan. Kuukauden kuluttua sain soiton tästä oudosta paikasta ja jankattiin miksi en ollut tullut töihin kun työt alkoivat jo klo 9. Kukaan ei vaan ollut vaivautunut ilmoittamaan että sain jonkun näistä tarjotuista 3 paikasta. Oletin että en saanut.