Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sappikivivaiva ja raskaus

05.03.2007 |

Onko muia joilla olisi alkanut sappikivivaivat raskaana ollessa. itselläni todettiin tänään sappikivet ja mietin että onko ketään joilla olisi helpottanut raskauden jälkeen vaiva vai onko vasta leikkaus auttanut?

Miten kipeä leikkauksen jälkeen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin esikoisen 02/06. Ja mul todettiin sappikivet muutama päivä ennen synnytystä. Mul jouduttiin käynnistää synnytys (rv. 37+2) ku ne oli niin kipeet. Synnytyksen jälkeen helpotti jokski aikaa myt sit ne tuli taas niin kipeeks että sain sapen poistoon ajan 09/06. Toivottavasti sä selviit ilman suurempia kipuja. Mulla ei muuten ole vieläkään loppunu ne kivut vaikka koko sappi poistettiin.. :) et saa nähdä miten sit tässä raskaudessä käy..

Fina rv 23+6

Vierailija
2/3 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin odottaa ensimmäistä lasta, saman tien alkoi myös sappivaivat. Loppuraskaudesta vaiva paheni ja välillä olin ensiavussaskin niiden kauheiden kohtausten takia. Synnytys käynnistettiin vesien menon takia viikolla 36+2.

Kun vauva oli 2kk, sappi tulehtui niin että hengenlähtö oli lähellä. Leikattiin päivystyksenä sitten. Heti helpotti, sen jälkeen ei mitään vaivaa ja syömään olen pystynyt mitä vaan ilman ainaista pelkoa.

Toipuminen oli nopeaa leikkauksesta, kotiin pääsin vauvan luo jo seuraavana päivänä ja olin kai niin onnellinen, kun en kuollutkaan, että pieni kipu leikkausarvissa ei tuntunut missään. Hartiapistos oli vähän ikävää, jatkui muutaman päivän leikkauksen jälkeen.

Suosittelen kyllä leikkausta jos vaivat jatkuu raskauden jälkeen. Sapettomana elo on huomattavasti mukavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka sappikohtaus joulun jälkeen, tais olla 16. rv menossa. Sappikivethän siellä sitten oli kun ultrattiin. Sen jälkeen on ollut 2 todella kivuliasta kohtausta, joihin on liittynyt myös oksentamista. Viime viikolla oli sappitulehdus, johon sain antibiootit. Nyt lääkäri laittoi jo lähetteen leikkausjonoon, pääsen tähystykseen 2-3 kk synnytyksen jälkeen. Odotan jo innolla sitä! Se tosin arveluttaa kun monet sanoo ettei kivut välttämättä lopu kokonaan leikkauksen jälkeenkään....

On tosi ikävää kun joutuu koko ajan miettiä mitä uskaltaa panna suuhunsa ettei ne kamalat kivut taas iske. Viimeisen kohtauksen laukaisi ilmeisesti yksi geisha-konvehti! eli tosi tarkkana saa olla pienienkin määrien kanssa noita " kiellettyjä aineita"