Iltalehti pääkirjoitus: Nauroitko sinäkin ilmaisten ämpärien jonottajille -Ei kannattaisi!
Ämpärin jonottaminen on Suomessa Pyhä Asia ja ilmainen ämpäri voi pelastaa henkesi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9828f859-2c01-4ee8-8524-90e5c19a1e64
Kommentit (52)
Maalla täysi vesiämpäri kuuluu normielämään, jolle kaupungista tulleet naureskelevat. Maalla ämpäri pitää ostaa itse, niitä ei jaella maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Maalla täysi vesiämpäri kuuluu normielämään, jolle kaupungista tulleet naureskelevat. Maalla ämpäri pitää ostaa itse, niitä ei jaella maksutta.
Oikeasti maalla on kaivo, josta sitä vettä saa tarvittaessa käsipelillä, ei niitä ämpäreitä etukäteen varmuuden vuoksi täytellä.
Ja oman kokemuksen mukaan maalaiset lähtevät yhtäläisellä innolla kaikenlaisiin ilmaistapahtumiin, isännät viettää päivän koeajellen uusia traktoreita jos ilmoituksessa lukee makkaratarjoilu. Siinä jos on ämpäriä tarjolla niin "otetaan tosta emännälle vielä tommonen"
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisen ämpärin jonottaminen kertoo Suomen historiasta kommunistisen Neuvostoliiton naapurina. Ämpärin jonottaminen on siis suomalaiskansallista kulttuuriperimää, mitä pitää suosia. Se kun luo yhteisöllisyydentunnetta eri väestöryhmien välille.
T. Ilmaista ämpäriä jonottanut porvari ja nykyinen miljonääri
En kyllä muista, että Neuvostoliiton aikoina olis ämpäreitä jonotettu, milloin lie tuo tapa alkanut.
Voisiko sen ämpärin liittää jotenkin Suomen lippuun tai linnanjuhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitää olla juuri ämpäri? Entä kanisteri? Toisekseen, se ämpäri täytyy aina pitää puhtaana ja siinä täytyy olla kansi tätä tarkoitusta varten. Minulla ei ole ämpäriä, mutta on muita astioita sen verran, että voin täyttää ne vedellä, jos vesikatkosta saa tiedon etukäteen.
Kannellinen ämpäri on hyvä silloin kun ei oo mahdollista käyttää sisävessaa. Pönttö ei toimi kun on sähköt ja vedet pois käytöstä.
Sitten niitä ämpäreitä pitää olla 2kpl, toinen juomavedelle ja toinen kakkaamiselle?
Niitä ei kannata säilyttää kuitenkaan vierekkäin, etteivät mene sitten vahingossa sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisen ämpärin jonottaminen kertoo Suomen historiasta kommunistisen Neuvostoliiton naapurina. Ämpärin jonottaminen on siis suomalaiskansallista kulttuuriperimää, mitä pitää suosia. Se kun luo yhteisöllisyydentunnetta eri väestöryhmien välille.
T. Ilmaista ämpäriä jonottanut porvari ja nykyinen miljonääri
En kyllä muista, että Neuvostoliiton aikoina olis ämpäreitä jonotettu, milloin lie tuo tapa alkanut.
Meillä oli Suomessa semmoinen halpakauppa call Vapaavalinta, joka jakoi aina uuden myymälän avajaisissa ämpäreitä asiakkaille, ämpäri saattoi sisältää pyyhkeen tai juuriharjan. Mister tokmanni osti vapaavalinta-ketjun ja jatkoi vapaavalinnan aloittamaa perinnettä
Torilla marjakauppias lupasi 20 tyhjällä ämpärillä puoli ämpärillistä puolukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitää olla juuri ämpäri? Entä kanisteri? Toisekseen, se ämpäri täytyy aina pitää puhtaana ja siinä täytyy olla kansi tätä tarkoitusta varten. Minulla ei ole ämpäriä, mutta on muita astioita sen verran, että voin täyttää ne vedellä, jos vesikatkosta saa tiedon etukäteen.
Kannellinen ämpäri on hyvä silloin kun ei oo mahdollista käyttää sisävessaa. Pönttö ei toimi kun on sähköt ja vedet pois käytöstä.
Kyllä. Samalla ämpärillä sitten vettä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Maalausliike pitää järjestää ämpärimatkoja. Bussikuljetuksilla voidaan tarjota yhä useammalle suomalaiselle mahdollisuus päästä jonottamaan ämpäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalausliike pitää järjestää ämpärimatkoja. Bussikuljetuksilla voidaan tarjota yhä useammalle suomalaiselle mahdollisuus päästä jonottamaan ämpäriä.
Maaseudulta*
Sain juuri Tokmannilta ämpärin, kun ostin kolme pakettia tennissukkia 3x5 paria, 10 eurolla.
Entä jos et saa tietoa etukäteen? Vesiämpäri on nimenomaan siksi, että siinä on aina vettä, tulipa katkotietoa tai ei. Mutta kyllä, ämpäri pitää puhdistaa säännöllisin välein, edes kannellisessa astiassa vesi ei ikuisesti pysy puhtaana.