Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko liian mustasukkainen?

Vierailija
05.03.2007 |

Miesystäväni ex-vaimon piti lauantaina vain käydä pikaisesti miehellä. (emme siis asu yhdessä vielä). Ex olikin siellä monta tuntia, ja valmisti ruokaa ja söivät yhdessä.

Olenko liian mustasukkainen kun harmistun tuollaisesta. Mielestäni ei kuitenkaan ole ihan tavallista että ex tulee laittamaan ruokaa.

Lämmitteleekö toinen suhdetta uudestaan, mitä luulette?

Vaikea ajatella järkevästi, kun on itsellä tunteita pelissä niin paljon.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain kun on niin monia vuosia jonkun kanssa elellyt ja asunut, niin kyllä siinä tietyllä tapaa loppuelämänsä on jollakin tavalla sidoksissa toiseen. Minusta ja exästäni tuli erottuamme hyvät ystävät, ja olemme kyllä entisessä yhteisessä kodissamme (missä mies asuu nyt) pitäneet porukalla pihatalkoita ja grillausiltoja eron jälkeenkin. Mikäli exä kuitenkin uuden emännän taloon löytäisi, niin en minä sinne pukkaisi enää ikkunoita pesemään ;)

Mutta siis jos ovat olleet kauan yhdessä aikanaan, niin mistään välien lämmittelystä tuskin on kyse -eritoten jos miehesi ihan avoimesti sulle kertoo exästä ja hänen vierailuistaan. Ota asia puheeksi miehen kanssa jos mustasukkaisuus painaa, kenties tämän exän tapaaminen olisi myös paikallaan, jos viettävät yhä aikaa yhdessä?

Vierailija
2/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ole iloinen, että miehesi on exänsä kanssa vielä väleissä. Osoittaa luultavasti sen, että ero on tehty harkiten ja kypsästi -tutkimusten mukaan ' hyvä ero' on paras alku uudelle parisuhteelle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miesystäväni ex-vaimon piti lauantaina vain käydä pikaisesti miehellä. (emme siis asu yhdessä vielä). Ex olikin siellä monta tuntia, ja valmisti ruokaa ja söivät yhdessä.

Olenko liian mustasukkainen kun harmistun tuollaisesta. Mielestäni ei kuitenkaan ole ihan tavallista että ex tulee laittamaan ruokaa.

Lämmitteleekö toinen suhdetta uudestaan, mitä luulette?

Vaikea ajatella järkevästi, kun on itsellä tunteita pelissä niin paljon.

Vierailija
4/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuollainen ei ole sopivaa. Sun sijassa tekisin miehelle tukalat oltavat, selväksi, ettei tuollainen peli vetele

Vierailija
5/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi pystynyt enää käydä exälläni kokkailemassa eron jälkeen. Koin että en halunnut enää samaan taloon missä exällä oli ollut myös uusia naisia, ja ehkä niitä samoja joiden kanssa mua petti.

Ja nyt kun ex on naimissa en mene eteistä pidemmälle kun haen lapsia. Talo on nyt heidän kotinsa, eikä minulla ole sinne asiaa, vaikka olen taloa itse rakentanutkin.

ap

Vierailija
6/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että miksi exästä pitää tehdä sellainen mörkö kuin esim. sinä nyt teet. Kuka puhui kynttiläillallisesta? Ap puhui vain syömisestä. Ja toki itsekin olen vienyt exälle kyläilemään mennessäni usein ruokaa mukanani, jos aion olla paria tuntia pidempään, ja usein olen jopa ruokaa hämmentänytkin (" tehnyt exälleni ruokaa" ;).

En todellakaan haikaile exääni takaisin, eikä väleissämme ole ollut mitään romanttista sitten vuoden 2002. Onneksi minun puolisoni ymmärtää tämän, ja onpa exä tulossa keväällä meille avuksi peltotöihinkin (toki muitakin ystäviämme tulee).

Mielestäni luonnottomampaa olisi se, jos kaksi vuosikaudet yhdessä elänyttä ihmistä ei enää ' naps vain' olisikaan missään tekemisissä keskenään. Enemmän olisin mustasukkainen tuollaisessa tilanteessa, jos ero olisi ollut riitaisa (tai jos toinen osapuoli ei olisikaan halunnut erota), sillä silloin tunteet ovat olleet rutkasti pelissä vielä erovaiheen jälkeenkin.

t. 2

Vierailija
7/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla huono itsetunto ap?

Vierailija
8/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

. minusta tuo on pettämistä

Vierailija
9/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö " uuden naisen" vain sulattaa, että nuo miehen exät nyt tulee kaupanpäälle. Ja lauantai-iltana voi kylässä olla muita naisia.

Vierailija
10/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on epäilevä kun on ennenkin tullut petetyksi. Onko se sitten huonoa itsetuntoa?

Tilannetta vaikeuttaa vielä se, että mies haluaa että minä muuttaisin hänen kotiinsa. Miten pystyisin alkaa tuntemaan kodilta sellaista paikkaa, missä häärii muita naisia?

ap

Vierailija
11/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole seinänaapurin kanssa elämäänsä jakanut, ei ole (toivottavasti ;) koskaan seinänaapuriaan rakastanut tai rakastellut. Suhde on exän kanssa -siis pitkäaikaisen exän kanssa- hitusen erilainen kuin " kaikkien muiden naisten kanssa" .

Ja joku täällä vertasi exää " toiseen naiseen" . Hänelle haluan sanoa, että toivottavasti miehelläsi ei ole exiä, muutoin miehesi elämä on oletettavasti suhteellisen rankkaa..

Jos miehen exä ei ole selkeästi suhteen päättymisestä lähtien yrittänyt kinuta miestä takaisin, niin en näe mitään syytä sille, miksi existä pitäisi tehdä toisen luokan kansalaisia ja ihmisiä.

Vierailija
12/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuutta on kahta lajia:tervettä ja sairasta. Terve mustasukkaisusu on merkki, että välittää toisesta eikä halua kenenkään kiilautuvaan parisuhteen väliin.

Musta ex:n kanssa ei tarvitse eikä kuulu viettää aikaa, jos on jo uusi suhde. Ainoastaan välttämättömät esim. lapsiin liittyvät tapaamiset ok.

Vierailija
13/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin todella mustasukkainen ja raivonvallassa.

Vierailija
14/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen tuota.

Luultavasti exä on ihan järkevä ihminen, jos kerran miehesikin vielä on hänen kanssaan väleissä. Älä sen takia jätä muuttamatta, että pelkäät exän häärimisvimmaa, sillä ainahan voitte miehenne kanssa tehdä yhteiset pelisäännöt YHTEISEEN kotiinne juuri näiden exien ja muiden varalle.

Olisin kyllä huolissani sinusta ap sen vuoksi, että selkeästikin olet turhan mustasukkainen. Et voi miestäsi varjella muilta naisilta, etkä voi exiäkään hänen elämästään poistaa; sun pitäis vain luottaa siihen, että mies on sut valinnut ja vapaaehtoisesti haluaa sun kanssa olla. Jos et voi tuohon luottaa, niin kannattaa harkita yhteenmuuttoa ja muuta vielä.

Vierailija
15/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kanssakäyminen exien kesken on siis kielletty siitä hetkestä lähtien, kun ero on tapahtunut?

Et ole tainnut saada vielä kertaakaan kokea, miltä tuntuu se, kun jossain tuolla maailmalla on olemassa ihminen, joka tietää sinusta kaiken ja tuntee sinut läpikotaisin, ja haluaa siltikin olla sinun ystäväsi. Exät ovat parhaimmillaan uskomaton voimavara (paitsi jos mustasukkaiset nyxät kieltävät ystävyyden)

Vierailija
16/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisitkös sinäkin syömään? Ap:n esimerkissä tehtiin nykyisestä toisen luokan kansalainen, mutta se ei vissiin ole tärkeää? Pääasia että exää kohdellaan hyvin?!

Vierailija
17/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siinä olisi mitään mustasukkaisuuden syytä kenelläkään puoleen tai toiseen. Mulla on kaikkiin exiini hyvät välit, ja nykyään myös heidän puoliskoihinsa.

Pahinta mitä voit tehdä tässä vaiheessa on alkaa napisemaan asiasta. Siis jos todella haluat, että suhteesta tulee jotain. Mies on eronnut exästään syytä tai toisesta, ja hänellä on uusi suhde. Jos uudessa suhteessa paljastuu heti alkutekijöissään mustasukkaisuutta, epäluuloa ja kyräilyä, niin kuka tahansa alkaisi miettimään kaksi kertaa, että onkohan tämä systeemi nyt kuitenkaan niin hyvä. Itse ainakin tekisin niin, mustasukkaiset miehet saavat mut häipymään välittömästi takavasemmalle.

Vierailija
18/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta vielä edes yhdessä, ja heti pitäisi luopua kaikesta omasta elämästään ja tehdä tiliä kaikista menemisistään ja tekemisistään.

Siis oikeasti, give me a break ja sille miehelle kanssa. En YHTÄÄN ihmettele, että suhteet kaatuvat, kun jo tuollainen aiheuttaa tällaisen mölyn ja epäluulon.

Vierailija:

pääsisitkös sinäkin syömään? Ap:n esimerkissä tehtiin nykyisestä toisen luokan kansalainen, mutta se ei vissiin ole tärkeää? Pääasia että exää kohdellaan hyvin?!

Vierailija
19/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä ainakin teen, en minä raijaa miestäni jokaiseen kissanristiäiseen missä on ystäviäni.

Eikös ex kuitenkin ihan itse kertonut ap:lle tästä syömisepisodista, vai ymmärsinkö ap väärin? En minä ainakaan vaadi mieheltäni mitään selontekoa jokaisesta päivällishetkestä tai kauppareissusta etukäteen; mies kertoo kyllä oleellisen jahka tulee kotiin. Ei ap:n mies ole velvollinen kysymään lupaa ap:lta, että SAAKO hän syödä exänsä kanssa, mutta toki on ensiarvoisen tärkeää mainita näistä asioista jälkikäteen, jottei synny väärinkäsityksiä.

Ja ei ole miehen exän tehtävä ostaa päivällistarpeita myös ap:ta varten, mutta sen sijaa ap:n miehen tulisi kyllä ENSI TILASSA esitellä tämä ex ap:lle ja toisin päin, jos aikoo jatkaa exän kanssa ystävänä.

Vierailija
20/32 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alatte juuri syömään. Eiköhän mies tajua. Ja jos ei, niin etsi mies joka viettää lauantait mieluummin sinun kuin exän kanssa. Etpä tuossa paljon menetä.