Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset puhuu todella nopeasti??

Vierailija
07.02.2025 |

Meillä on töissä yksi asiantuntija, joka puhuu todella nopeasti. Sen lisäksi, että hän puhuu nopeasti, hän heiluttaa koko ajan käsiään ja liikehtii jos on seisaallan. Häntä ei voi keskeyttää tämän puhetulvan aikana. Emme työkavereiden kanssa aina saa edes selvää kun hän puhuu niin nopesti. Eikö nopeasti puhuja ajattele kuulijoitaan ollenkaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden vähättelyä ja aliarvioimista harrastaa hän.

Vierailija
2/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulee, että se on merkki älykkyydestä, Ei ole.

Juoko liikaa akhvia tai käyttää aineita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun nopeasti, koska aina joku keskeyttää heti enkä saa asiaani loppuun jos vähänkään hidastan tai jään sekunnin sadaksi osaksi miettimään sanomisiani.

Vierailija
4/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys ja ahdistus voi aiheuttaa tuota

Vierailija
5/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD voi olla

Vierailija
6/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluus.

Vierailija
7/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on ns nopeampia, toiset hitaampia.

Itseä taas enemmän ärsyttää hitaus, jaarittelu.

Vierailija
8/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan tooooodella hitaita. Todennäköisesti Italiassa tai Briteissä kollegasi olisi normityyppi. 

Vierailija
9/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologit taas vauhdissa. Ihmiset ovat erilaisia, mitäpä tuota sen enempää diagnosoimaan.

Vierailija
10/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan itse viipyilevä temperamentiltasi? Äitini on sellainen. Ottaa vastaa hitaasti kerrotun tiedon, vähä kerrassaan.

Vierailija
11/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on ns nopeampia, toiset hitaampia.

Itseä taas enemmän ärsyttää hitaus, jaarittelu.

Usein nopea puhe on ääneen ajattelua. Jos on ihan tavisälyllinen, voi joku erehtyä luulemaan toisen ääneen ajattelua älykkyydeksi.

Kaikkein älykkäimmät tuntemani henkilöt puhuvat melko hitaasti ja selkeästi - tai eivät ollenkaan.

Vierailija
12/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että puhenopeutta on kiihdytetty Yle:n ja Mtv:n uutis- ja ajankohtaisohjelmissa. Maikkarin meteorologit ei ehdi ees näkemiin sanoa. Pekka pouta tuskin hengittää ehtii.

Kumma trendi.

Vierailija
13/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko heo Turust?

Vierailija
14/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulijalle pitää antaa aikaa kuulla, kuunnella ja ajatella kuulemaansa! Rauhoittakaa puhetta.

Vierailija
15/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin löytyy ihmisiä jotka puhuvat aina liian hiljaisella äänellä.

Raivostuttavaa kun joutuu koko ajan kysymään "mitä?" ja toinen ei vain tajua lisätä yhtään voimakkuutta.

Ja kyllä, kuuloni on tutkittu ja normaali.

Vierailija
16/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla on joskus tällaisia, huippuja osaamisessaan, mutta aivot käy ultranopeaan. Tekevät muutenkin joskus päivässä saman verran kuin minä kahdessa viikossa. 

Tiedän yhden, joka tekee kaiken nopeasti: syö, puhuu, kirjoittaa, koko päivän pikajunan vauhti päällä.. Koodaa aamulla sovelluksen, sitten vetää kolme kokousta, nopea lounas, sitten kirjoittaa dokumentin tai pari, lisää kokouksia, puheluita, esityksen teko, illaksi networkaan.. Ja sieltä tulee illasta vielä updatet

Vierailija
17/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjoissa on onneksi mahdollista säätää lukunopeutta. Kumpa sen ominaisuuden saisi myös ihmisiin. Entinen työkaveri puhui niin nopeasti, että asiakkaat tuli multa pyytämään tulkkausta. Itse hengästyin jo hänen kuuntelemisestaan. Hän oli vikkelä vain puheessa, liikkeet olivat kuin hidastetusta filmistä. 

Vierailija
18/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin löytyy ihmisiä jotka puhuvat aina liian hiljaisella äänellä.

Raivostuttavaa kun joutuu koko ajan kysymään "mitä?" ja toinen ei vain tajua lisätä yhtään voimakkuutta.

Ja kyllä, kuuloni on tutkittu ja normaali.

Aina se kovempaa puhuminen ei vain onnistu. Olen käynyt puheterapeutilla opettelemassa puhumista äänekkäämmin. Lopputulos on kipeä kurkku ja tolkuton yskä kaikista harjoitteista huolimatta. Olen kärsinyt viasta jo 50 vuotta, joten en enää usko paranemiseen.

Vierailija
19/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin itse lapsena ja nuorena todella nopeasti mutta se johtui epävarmuudesta ja ihmispelosta. Halusin pois tilanteesta mahdollisimman pian. Tilanne korjaantui ajan mittaan kun sain itsevarmuutta ja elämänkokemusta 

Vierailija
20/24 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse olen näitä nopeita kuulijoita, enkä ymmärrä mitä sanotaan jos joku puhuu liian hitaasti ja tuskin huomaan jos joku puhuu nopeasti.

Rasittava piirre itelläkin tuo. Sen puheen ei tarvitse olla edes välttämättä erityisen hidasta kun alkaa kaikumaan kuin kuuroille korville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä