Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakunnassa puolestani rukoillaan koska kerroin etten ole koskaan pamahtanut uskoon

Vierailija
07.02.2025 |

Vaan uskon oma-alotteisesti, tasaisesti ja varmasti ilman kiihkoiluja. Uskoni näkyy pienissä arkisissa asioissa.

Se ei ole kuulemma oikeaa uskoa, oikea usko on suurieleistä ja ylitsevuotavaa iloa. Oma pieni tasainen liekki ei riitä pelasukseen, joten puolestani rukoillaan.

En ole itse ollenkaan huolissani. Olen pitkälle tapauskovainen ja en edes usko mihinkään helvettiin, vaikka Jumalaan uskonkin, joten en ole huolissani. Ihmetyttää vain, että minun uskostani ollaan huolissaan.

Onko antaa perspektiiviä, mitä en hahmota?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> En ole itse ollenkaan huolissani. Olen pitkälle tapauskovainen ja en edes usko mihinkään helvettiin <<

Ei siis mikään ihme, että uskovat ovat huolissaan sinusta.

Jeesus itse sanoi, että on synnyttävä uudesti ylhäältä eli pitää "pamahtaa uskoon", vaikka useimmilla se ei kyllä mikään pamahdus ole ollut, mutta uskoontulo kumminkin.

Raamattu puhuu nimenomaan "uskoon tulemisesta" eli juuri näillä sanoilla, mikään vapaiden suuntien uskovien keksintö se ei siis ole.

Esimerkkejä Raamatusta:

"Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon."

"Ja muutamat heistä tulivat uskoon."

"Näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita."

Vierailija
42/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lahkon nimi oli?

Varmaan luterilaisuus, yksi protestanttinen lahko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilman lupaa rukoillaan lahkon entiteettejä. Se ei kuulosta kauhean kivalta. Vaikka positiivisuus muuten ok.

Vierailija
44/45 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lahkon nimi oli?

Kertoo jotain Suomen hengellisestä tilasta kun Raamatun mukaan uskovia nimitellään lahkolaisiksi. 

Kyllä, eli hengellinen tila on terve. Kaikki uskovaiset ovat lahkolaisia.

Vierailija
45/45 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ilman lupaa rukoillaan lahkon entiteettejä. Se ei kuulosta kauhean kivalta. Vaikka positiivisuus muuten ok.

Niin, rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme