Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakunnassa puolestani rukoillaan koska kerroin etten ole koskaan pamahtanut uskoon

Vierailija
07.02.2025 |

Vaan uskon oma-alotteisesti, tasaisesti ja varmasti ilman kiihkoiluja. Uskoni näkyy pienissä arkisissa asioissa.

Se ei ole kuulemma oikeaa uskoa, oikea usko on suurieleistä ja ylitsevuotavaa iloa. Oma pieni tasainen liekki ei riitä pelasukseen, joten puolestani rukoillaan.

En ole itse ollenkaan huolissani. Olen pitkälle tapauskovainen ja en edes usko mihinkään helvettiin, vaikka Jumalaan uskonkin, joten en ole huolissani. Ihmetyttää vain, että minun uskostani ollaan huolissaan.

Onko antaa perspektiiviä, mitä en hahmota?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian maallistunut, etkä ole vielä antautunut Jeesukselle ja jättänyt elämääsi hänen käsiinsä, toisin sanoen jättänyt kaikkea taaksesi ja lähtenyt lähetystyöhön.

Ahaa! Mites suurperheinen yrittäjä? Laita tietosi, niin ehkä alat rahoittaa lähetystyötäni?

Sellainen julistaa evankeliumia vaikka sukujuhlilla, alansa messuilla, muilla työmatkoilla ja miljonääriklubilla tai missä nuo yrittäjät nyt aikaansa viettääkään. 

Ei kyllä julista paria minuuttia kauempaa ennen kuin suu muurautuu nyrkiniskuista umpeen.

Vierailija
22/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lahkon nimi oli?

Kertoo jotain Suomen hengellisestä tilasta kun Raamatun mukaan uskovia nimitellään lahkolaisiksi. 

Hihhuli tai uskishörhö ovat kyllä minustakin osuvampia nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian maallistunut, etkä ole vielä antautunut Jeesukselle ja jättänyt elämääsi hänen käsiinsä, toisin sanoen jättänyt kaikkea taaksesi ja lähtenyt lähetystyöhön.

Tosiaan: jos et ole lähetyskentällä, olet osa lähetyskenttää. 

Höpöhöpö.

Selittäisitkö tarkemmin että mikä siinä höpöä oli? Uskovilla on lähetyskäsky, ei lähetystoive tai -pyyntö.

Lisäksi olisihan se suorastaan moraalitonta että jos näkee lähimmäisensä kulkemassa kohti katastrofia, ettei edes yrittäisi varoittaa. Jos toinen ei neuvoja kuuntele, niin sehän on sitten ihan oma asiansa. 

Juuri niin, olisi moraalitonta olla varoittamatta.

Siksipä varoitankin: Hankkiudu eroon noista uskomistouhuiluista niin kauan kuin vielä on järkeä tallella sen verran että sen pystyy tekemään.

Vierailija
24/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa! Mites suurperheinen yrittäjä? Laita tietosi, niin ehkä alat rahoittaa lähetystyötäni?

Sellainen julistaa evankeliumia vaikka sukujuhlilla, alansa messuilla, muilla työmatkoilla ja miljonääriklubilla tai missä nuo yrittäjät nyt aikaansa viettääkään. 

Ei kyllä julista paria minuuttia kauempaa ennen kuin suu muurautuu nyrkiniskuista umpeen.

Eihän siinä silloin kuin manalantrolli todista Raamatun todeksi tänäkin päivänä:

"Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne. Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun nimeni tähden, siksi etteivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, he eivät olisi syyllisiä, mutta nyt heidän on mahdotonta puolustella syntiään. Joka vihaa minua, vihaa myös Isääni."

Joh. 15

Vierailija
25/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Selittäisitkö tarkemmin että mikä siinä höpöä oli? Uskovilla on lähetyskäsky, ei lähetystoive tai -pyyntö.

Lisäksi olisihan se suorastaan moraalitonta että jos näkee lähimmäisensä kulkemassa kohti katastrofia, ettei edes yrittäisi varoittaa. Jos toinen ei neuvoja kuuntele, niin sehän on sitten ihan oma asiansa. 

Olisihan se. Sen sijaan on ihan puhdasta typeryyttä huudella taikauskojaan julki kaikelle kansalle, ja vielä typerämpää olettaa kenenkään olevan niistä kiinnostuneita.

Vierailija
26/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä silloin kuin manalantrolli todista Raamatun todeksi tänäkin päivänä:

"Jos minua on vainottu, vainotaan teitä

[ ] kiinnostaa

[x] ei kiinnosta

Vierailija
27/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihhulit vauhdissa taas. Mitä edes teet missään seurakunnassa? Tule pois sieltä vielä kun olet edes jotenkin tolkuissasi.

Siinä perspektiiviä.

Tämä on ainoa ohje  mitä tarvitaan. Pois, pois, äkkiä pois ja lopullisesti.

Vierailija
28/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Olisihan se. Sen sijaan on ihan puhdasta typeryyttä huudella taikauskojaan julki kaikelle kansalle, ja vielä typerämpää olettaa kenenkään olevan niistä kiinnostuneita.

Ei typeryyttä, vaan Jumalan tahdon noudattamista. Eihän kristinusko olisi koskaan laajentunut maailman suurimmaksi uskonnoksi, jos evankeliumia ei olisi julistettu kaikille.

Vierailija
29/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihhulit vauhdissa taas. Mitä edes teet missään seurakunnassa? Tule pois sieltä vielä kun olet edes jotenkin tolkuissasi.

Siinä perspektiiviä.

Kylläpäs uskovien yhteys on pahaa myrkkyä manalan trolleille :o

Vierailija
30/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lahkon nimi oli?

Kertoo jotain Suomen hengellisestä tilasta kun Raamatun mukaan uskovia nimitellään lahkolaisiksi. 

Höh, kaikki lahkolaiset katsovat uskovansa Raamatun mukaan.

Suomen hengellinen tila on hyvä eli epähengellinen eli maallistunut.

Vierailija
31/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en koe, että tuosta rukoilusta ainakaan mitään haittaa on. Senkus rukoilevat puolestasi. Mitä väliä mitä muut sinusta ajattelevat?

Vierailija
32/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Niinpä! Siinäkin yksi kulkemassa kohti katastrofia. Toivottavasti vielä järkiinnyt.

Vierailija
33/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herätyskristillisissä piireissä kasvaneena en myöskään ymmärrä uskonnollisten elämysten ja elämyksellisen "uskoontulon" hehkutusta. Se on kokemukseni ja näkemykseni mukaan itsesuggestiota ja eräänlaista joukkohysteriaa.

Uskon kyllä, että ne elämykset, joita ihmiset saavat kun kokoontuvat yhdessä iloitsemaan ja kiittämään, ovat heille itselleen todellisia.

Itse en ole tunteellinen enkä elämyshakuinen, joten jätin ne piirit. Ja järkevänä ihmisenä myös tiedostin uskonnon ja sen oppien älyllisen kestämättömyyden. Jumala on älykäs ja looginen, mitä Raamatun Jumala ei ole.

Silti ymmärrän, että toiset tarvitsevat uskomiselleen turvalliset raamit ja samanhenkistä seuraa. Toisten uskonnon harjoittaminen ei ole minulta pois, kunhan pitävät sen omana tietonaan. 

Ap:lle en kyllä suosittele sellaista yhteisöä, jossa hänet tuomitaan siitä, että hän ei ole tunteellinen ja elämyshakuinen persoona. Ainakin suuremmissa kaupungeissa löytyy seurakuntia joka lähtöön. Varmasti myös tasaisemmille persoonille sopivia. 

Vierailija
34/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä perspektiiviä.

Kylläpäs uskovien yhteys on pahaa myrkkyä manalan trolleille :o

Jos siellä yhteisössä palvottaisiin Mikki Hiirtä tai muuta satuhahmoa, niin ei aiheuttaisi tällaista vastustusta.

Vierailija
35/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse herätyskristillisissä piireissä kasvaneena en myöskään ymmärrä uskonnollisten elämysten ja elämyksellisen "uskoontulon" hehkutusta. Se on kokemukseni ja näkemykseni mukaan itsesuggestiota ja eräänlaista joukkohysteriaa.

Uskon kyllä, että ne elämykset, joita ihmiset saavat kun kokoontuvat yhdessä iloitsemaan ja kiittämään, ovat heille itselleen todellisia.

Itse en ole tunteellinen enkä elämyshakuinen, joten jätin ne piirit. Ja järkevänä ihmisenä myös tiedostin uskonnon ja sen oppien älyllisen kestämättömyyden. Jumala on älykäs ja looginen, mitä Raamatun Jumala ei ole.

Silti ymmärrän, että toiset tarvitsevat uskomiselleen turvalliset raamit ja samanhenkistä seuraa. Toisten uskonnon harjoittaminen ei ole minulta pois, kunhan pitävät sen omana tietonaan. 

Ap:lle en kyllä suosittele sellaista yhteisöä, jossa hänet tuomitaan siitä, että hän ei ole tunteellinen ja elämyshakuinen persoona. Ain

Luulisi herätysliikkeen kasvatin tietävän, että ei uskossa olla hyvän seuran ja elämysten takia olla, vaan siksi että saisi synnit anteeksi ja pelastuisi viimeisellä tuomiolla. 

Vierailija
36/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle en kyllä suosittele sellaista yhteisöä, jossa hänet tuomitaan siitä, että hän

Tiedän että teikäläiset ovat sitä mieltä. Itse olen toista mieltä. Jumala antoi minulle aivot, jotta kykenisin itse erottamaan oikean ja väärän. En usko sellaiseen Jumalaan, joka kiduttaa sieluja ikuisesti vain siksi, että he uskovat "väärin". Enkä sellaiseen, joka pelastaa vaikka sarjamurhaajan tältä ikuiselta kidutukselta, kunhan sarjamurhaaja vain kuolinvuoteellaan katuu. Mutta ei siitä sen enempää.

Ikävää muuten, että syytät minua valehtelijaksi. Isäni todellakin kuului helluntaiseurakunnan vanhimmistoon, mutta hänkin jätti seurakunnan, koska koki mm. seurakunnan ahneuden omatuntonsa vastaiseksi. 

Vierailija
37/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn minäkin silloin tällöin kirkossa vaikka en ole uskovainen. Mitä se muille kuuluu uskonko vai enkö. 

Vierailija
38/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä synnit? Pelastuisi mistä? Millä ihmeen tuomiolla?

On niin helppoa olla ei-uskonnollinen, kun vertaa teidän hihhuliuskisten kokemaan sisäiseen ja ulkoiseen paineeseen.

Vierailija
39/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle en kyllä suosittele sellaista yh

Tiedän että teikäläiset ovat sitä mieltä. Itse olen toista mieltä. Jumala antoi minulle aivot, jotta kykenisin itse erottamaan oikean ja väärän. En usko sellaiseen Jumalaan, joka kiduttaa sieluja ikuisesti vain siksi, että he uskovat "väärin". Enkä sellaiseen, joka pelastaa vaikka sarjamurhaajan tältä ikuiselta kidutukselta, kunhan sarjamurhaaja vain kuolinvuoteellaan katuu. Mutta ei siitä sen enempää.

Ikävää muuten, että syytät minua valehtelijaksi. Isäni todellakin kuului helluntaiseurakunnan vanhimmistoon, mutta hänkin jätti seurakunnan, koska koki mm. seurakunnan ahneuden omatuntonsa vastaiseksi.

Ei kai tässä ketään valhettelusta syytetty.

Se on kyllä hyvä että kelvottomista seurakunnista erotaan, muutenhan synnin annetaan jatkua. 

Vierailija
40/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä synnit? Pelastuisi mistä? Millä ihmeen tuomiolla?

On niin helppoa olla ei-uskonnollinen, kun vertaa teidän hihhuliuskisten kokemaan sisäiseen ja ulkoiseen paineeseen.

Raamatussa on vastaus kaikkiin kysymyksiisi. Sieltä vain lukemaan, niin ei tarvitse enää pimeydessä vaeltaa syntikuorman alla ja vailla toivoa paremmasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi