Kuinka rasvaista jauhelihaa ostat?
Kommentit (25)
Mitä enemmän läskiä niin sen maukkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaisinta tietenkin.
Mutta, kuinka rasvaista se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaisinta tietenkin.
23%:sta on nyt kaapissa.
Olen lopettanut täysin kaiken jauhelihan oston. Syömme vain kanaleikkeitä ja maksalaatikkoa, ei mitään muuta lihapitoista.
Riippuu ruuasta mitä olen tekemässä eli vaihtelee sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaisinta tietenkin.
23%:sta on nyt kaapissa.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut täysin kaiken jauhelihan oston. Syömme vain kanaleikkeitä ja maksalaatikkoa, ei mitään muuta lihapitoista.
Sääli, ettet piittaa terveydestä.
Mulle kelpaa vain 10% naudan jauheliha - muita en ostaisi ikinä.
9-10% nautaa. Hamppareihin ja lihapulliin 17% nautaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Lääkärini käski minua lopettamaan rasvaisten eläinperäisten ruokien syönnin liian korkean kolesterolin vuoksi. En syö suklaata tai leivonnaisiakaan. Marjoja, hedelmiä, kasviksia, kauraa ja kahvia pääosin.
Ostin syksyllä vahingossa sika-nauta-jauhelihaa (23%). Tein siitä lihapullia, jotka olivat totisesti paljon maukkaampia ja mehevämpiä kuin pelkästä lähes rasvattomasta naudan jauhelihasta (10-12%) tehdyt. Nykyään käytän pelkästään sika-nauta-jauhelihaa, joka on lisäksi edullisempaakin.
Ei ole valinnanvaraa enää lihatiskeillä.
Mistä ostatte lampaanjauhelihaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valinnanvaraa enää lihatiskeillä.
Mistä ostatte lampaanjauhelihaa?
Ei mistään. Pakastimessa on paikalliselta metsästysseuralta saatua hirven ja peuran jauhelihaa. Ne taitaa olla molemmat käytännössä rasvattomia eli pitää jostain hankkia rasvaisempaa lihaa kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Lääkärini käski minua lopettamaan rasvaisten eläinperäisten ruokien syönnin liian korkean kolesterolin vuoksi. En syö suklaata tai leivonnaisiakaan. Marjoja, hedelmiä, kasviksia, kauraa ja kahvia pääosin.
Et siis piittaa terveydestä, vaan jätät syömättä hyvän ravinnon kun lääkäri "käskee"
Hitto mikä urpo olet :)
10-24