***HEINÄKUISET uuteen viikkoon***
Noinkohan se kevät jo tulisi? Ainakin täällä Savossa on tulossa kovat loskakelit ja +2 astetta koko viikko!!
Kovin kiire viikko tulossa... huomenna emännöin kansanedustajaehdokasillan ja kevätmarkkinoiltakin pitäisi ehtiä tehdä raporttia. Samoin kun torstaina naistenmessuilta.... KYllä varmaan viikonloopuna nukuttaa!
Milloin ja missä ne lapsimessut järjestetään? Joku puhui niistä edellisessä ketjussa???
Oma olo on tosi hyvä, väsymystä lukuunottamati. Hartiatkin on aika kipeät, mutta muuten siis ok olo.
Nyt takaisin duuniin!
heather, neiti-nessukka ja mötkö 23+3
Kommentit (16)
Oulussa ei aurinko paistele, eilen oli kyllä ihana keli lenkkeillä.
Et sinä vompatti vielä vimppa ole tuon rakenneultran kanssa, meillä kun se on vasta ylihuomenna, jos eivät taas peru sitä. Enää en kyllä malta odottaa pidempään, että mitä siellä näkyy!
Maha on alkanu nyt kasvamaan silleen että sen kuitenki erottaa ihan hyvin tuolta vaatteiden sisältä. Huomenna puoliväli, kuulin että toinen puolikas menee hitaammin. Riippuu paljon ihmisestä, joojoo, mutta sais se kyllä minulla hitaammin mennäkki, on nimittäin melko vauhilla suhahettu tänne asti.
Pesänrakennusvimma on iskeny, mutta onneks ei oo " ylimäärästä" millä sitä rakentaa :) Pitää ootella enemmän kevääseen ni sitten on kiva auringon paisteessa alkaa laittelee ja ostelee, enimmäkseen vauvalle, mutta kyllä koko asunto kaipais uudistusta.
Hyvvää vointia kaikille!
Tv: Annemari ja poeka 19+6
Harmi vaan, ettemme voi mennä ulos nauttimaan auringosta, sillä esikoinen tuli eilen kipeäksi ja on nyt kuumeessa. Mua stressaa aina ihan hirveästi, kun lapsi on sairaana, vaikkei kyse olisi edes mistään vakavasta. Toivottavasti tämä tauti ei oo mikään kovin pitkällinen hoidettava.
Vauva potkii nykyään oikein mukavasti, eikä enää tartte olla huolissaan. Kai tämä on nyt sitten sitä keskiraskauden auvoisaa aikaa, kun kaikki tuntuu olevan niin kunnossa kuin vain olla ja voi:) Ihanaa!
Hyvää viikon alkua kaikille!
t. Päikky, poika 06/05 ja masun asukas rv 21+2
on nimittäin vasta reilun viikon kuluttua... millään ei jaksaisi enää odottaa!
Täällä pikkuisen potkut voimistuvat kovasti ja mylläys vatsassa on melkoinen.
Sukupuolituntemukset vaihtelevat lähes päivittäin, mutta aika varma olen kolmannesta tytöstä =)
Vointi on hyvä, flunssakin kun tuli voitettua ja energiaa taas piisaa.
Duracel rv 19+4
Mä olin taas osastolla perjantaista eiliseen.Kävin lääkärintarkastuksessa ja vuoto oli yltynyt taas joten ottivat sisään.Vuodosta otettu lapsivesitesti näytti heikkoa positiivista ja nyt infektioriski on suuri.(tulehdusarvoja seurataan nyt olleet hyvät)Sain vuotoa niukentavaa lääkettä ja kaksi kortisoni piikkiä kypsyttämään vauvan keuhkoja.Perjantaina pikkuinen oli 600g ja ylitti siis puolenkilon painon, josta mahdollisesti lähetetään helsinkiin jos syntyy ennnen 34 rv.NYt taas vaan lepään ja seuraan tarviiko mennä osastole uudestaan.Vuodon syy vieläkin ihan mysteeri.Nyt vuodan siis 7 vai jo 8 viikkoa ja elelen hetki kerrallaan.
On tää niin painajaismaista koko odotus ja nyt toivon vaan että menisi edes kuun loppuun.Mä sain univelkaakin sieltä oli sen verran äänekästä huonetoveria etten saanut nukuttua kuin muutaman tunnin yössä.
Kaikille masuille nautinnollista raskausaikaa!
Nekkis 23+3
Olen välillä lueskellut teidän kuulumisisanne, mutta pysytellyt pitkän, pitkän aikaa ihan vain tausta joukoissa. Nyt kuitenkin ajattelin osallistua jutusteluun. =)
Kolmatta lasta siis odottelen, kaksi ihanaa tyttöä. Pieni salainen haaveeni olisi, että tämä masuasukki olisi poika, mutta tyttö on aivan yhtä tervetullut meidän perheeseemme. =) Kovasti kyllä tuntuu, että eiköhän se tyttö sieltä tule.
Minä en käynyt ollenkaan rakenne ultrassa. Olisin päässyt, jos välttämättä olisin halunnut. Lääkärin tarkastuksessa ultrataan kyllä tuossa pääsiäisen tienoilla.
Minä olen ollut ihan uskomattoman väsynyt nyt muutamien päivien ajan, eikä pesän rakennus vietti ole minuun vielä iskenyt, kuten joillekin teistä. =) Lisäksi olen huomannut, että nivuset ovat olleet tosi kipeät! Onko teillä muilla? En muista, että tyttöjen kohdalla näin olisi ollut tässä vaiheessa vielä. Viikkoja tasan 22.
Muutaman päivän kuluttua me miehen kanssa suuntaamme etelän lämpöön viikoksi! En ole ennen istunut lentokoneessa ja se hieman jännittää. =D Myös hieman jännittää, miten nuorempi neiti selviää mummon ja papan kanssa, kun ei ole oikei koskaan ollut meistä niin kauaa erossa. Onneksi isosisko on " turvana" ja muutenkin pikkuneiti on oikein reipas. Tämä onkin meille varmasti vähään aikaan viimeinen mahdollisuus lähteä näin pitkäksi aikaa kahdestaan johonkin reissuun ja aiomme ottaa kaiken ilon irti. =D
Oikein hyvää odotus viikkoa teille muillekin. =)
vipetus tasan 22
Meillä on täällä pikku pakkasta. Ihana ilma jotenkin mutta ulos ei voi mennä. Esikoisella todettiin eilen korvatulehdus.
Tänään oli neuvola. Hemppa oli 113 laskenut edellisestä hiukan. Pissanäytteessä leukkarit kolmella plussalla. Huomenna kontrollinäyte neuvolaan.
Sokerirasitukseen sain lähetteen. Sf-mitta kasvaa edelleen tasaisesti yläkäyrää.
Mä olen neulonut kestovaippojen villiksiä parit kappaleet. Katsotaan nyt kuinka käy. Jaksanko sitten vauvan synnyttyä innostua siitä. Olen ostanut muutamia HuutoNetistä halvalla. Serkkuni on osakestoillut kummankin tyttönsä kanssa ja hän sai mut rohkaistua tähän.
Vauva potkii ihan hirveästi. Alavatsaan ja virtsarakkoon... Pissahätä kun on niin siinä ei kyllä yhtään mietitä että mennäänkö. Ja vielä kun pieni antaa vähän monoa niin tuntuu että saa ihan juosta.
Anteeksi oma napa.
Hemppu, poika 0104 ja KainoVieno 23+2
Tästä tulee todellinen pikaviesti, olin just haalimassa kamoja kasaan kun jumitin sitten lukemaan viestejänne :) nopeasti kuitenkin kirjoittelen vähän.
Nekkis:
Paljon tsemppiä ja voimia sinne! On varmasti ollut vaikeaa ja raskasta.. välillä tuntuu, että itellä on mukamasten niiiin ärsyttävän lamaannuttava raskaus ihan vain pahoinvoinnin takia, mutta voispahan olla tosiaan huonomminkin asiat. Tsemiä, toivotaan että nappula pysyy kyydissä vielä hyvän aikaa ja että loppuraskaus menis edes helpommin!
Pliis, kertokaa kaverit kuinka paljon te juotte kahvia näin odotusaikana? Entä oletteko kiinnittäneet ruokavalioon huomiota millä tavalla? Mä tunnen itteni niin huonoksi odottajaksi, rv 13 aloin maistelemaan kahvia kun pahoinvointi helpotti vähän, ja joskus rv 16 lähtien olen juonut taas melkein joka päivä :( ja joinain päivinä uppoaa todellakin enemmän kuin se sievät 3dl. Ja eilen heräsin hesessä mättäessäni, että hetkonen- mähän olen syönyt nyt viimeisen kuukauden sisään 5-6 kertaa roskaruokaa.. huoh. On jotenkin niin huono omatunto noista kahdesta jutusta, ja minä kun en oo syöny edes D-vitamiinia kuin silloin tällöin. Välillä vedän paniikissa juustoa/maitoa, joista viimeksi mainittu tulee aika usein ylös jostain syystä, kuin myös kalkki-D- tabletit. Kasvaako mun vauvalle ollenkaan luita? :D
-Ahdistunut W+minihippo 21+3
ja varsinkin sille sinnikkäälle pikkukyytiläiselle!!!
Mukavasti olet saanut jo kerättyä viikkoja ja vauvalle painoa, nyt vaan jatkat samaan malliin niin kyllä se odotus siitä vielä onneksi muuttuu. Onhan se sinnikäs sintti näyttänyt miten se taistelee mukana, koitat vaan ottaa rauhallisesti. Aika ja odotus tuntuu tuolla tavalla varmasti tooooodella pitkältä, mutta onneksi se loppuu kesään mennessä ja jälkikäteen tuntuu varmasti jo paljon lyhyemmältä ajalta....
Voimia siis rutkasti sinne ja kiva aina kun jaksat kertoa kuulumisia ja pitää meidät ajan tasalla!
Duracel rv 19+5
Nekkis: yhdyn Duracelin viestiin. 24 vkoa on mulle aina tärkeä rajapyykki. Onneksi olet jo lähellä. itse onnistuin tirauttamaan su 10 tippaa kirkasta verta ja säikähdin kovasti. Voin vain kuvitella kuinka rankkaa sinulla on. Voimia!
Aksu20: odotelen jännityksellä ultra kuulumisasi. Eikö meillä ole tosi samaan aikaan la? Möhkön la 28.7.?
Duracel: mistä ajattelet, et teille on tulossa kolmas tyttö? Meillä 2 poikaa ja luulen, et tämäkin on poika, koska raskaus on niin samanlainen kuin edellinenkin. Toisaalta näin enne?unen tyttövauvasta.
Oma napa: rakenneultra takana. Kovin tarkasti tutkittiin. Ainoastaan kaksi keuhko?laskimoa eivät näkyneet kovin tarkasti. Vauva liikkui virkeästi. Istukka oli etuseinässä, kuten jo arvelinkin (potkut ei tunnu). Ei kuitenkaan yllä kohdunsuulle, vaikka melko alas. Painoa pikkuisella oli 306g ja vastasi viikkoja (rv 20). Sukupuolta ei näkynyt, eikä sitä kysyttykään. Olen taas saanut siirtyä 1xkk neuvoloihin, kun sokerit pysyy kurissa niin hyvin. Pidän viikon mittausloman!
Mukavaa viikon jatkoa!
Vompatti ja Möhköfantti rv 19+4
jotenkin vaan on semmoinen tyttöfiilis, en osaa kuvitellakaan että kesällä sitä hoitelisi poikavauvaa. Mutta kaipa se kahden tytön jälkeen on aika luonnollistakin että näkee itsensä vain tytön äitinä... toisaalta kivahan se olisi saada miehellekin tasoitusta tähän akkavaltaan =) vaikka mies vitsaileekin omasta haaremistaan ja on tietenkin maailman onnellisin prinseissoistaan, joukkoon mahtuu siis ihan kumpia tahansa =)
Mulla ei kuitenkaan ole mitään semmoista ihan varmaa merkkiä kummastakaan, tai lähinnä varmaan siksi, että kaikki kolme raskauttani ovat olleet täysin erilaisia keskenään, ja sen perusteella en kyllä osaa sanoa yhtään mitään. Nyt mikä minusta on hassua, tämä vauva majailee ihan alavatsassa kun taas ennen tytöt potkivat kovin ylhäällä jo tässä vaiheessa... sepä vaan ei taida kuitenkaan sukupuoleen liittyä =D
Jännää kyllä jännätä. Me ollaan edellisissä raskauksissa ja rv 13 kuultu ensimmäinen veikkaus sukupuolesta ja nyt ei haluttu sitä tietää eikä aiota rakenneultrassakaan kuulla sitä, täällä kun lääkärit kertovat enemmän kuin mielellään sukupuolen, joten on aina aika vaikeaa monien ultrien ajan jankuttaa ettei halua tietää, kuitenkin melkoisen uteliasta sakkia kun ollaan =)
Seuraillaan kumpia me mahdetaan saada, jospa nyt menisi sukupuolet sekaisin ja teille tulisi se prinsessa ja meille prinssi =)
Vipetus: Vasen nivunen on ollut mulla jo pidemmän aikaa kipeä. Kipu tulee ja menee sekä tuntuu olevan osittain asentoriippuvaista. Samantyyppistä kuin sinulla? Suonenvetoa on myös öisin, jos jalat eivät ole lämpimässä.
weatherby: Myös mulla on huono omatunto ruokavaliostani, kun aina löytyy uusia uhkakuvia, millä olen voinut vahingoittaa tahtomattani vauvelia. Esim. olen Hesen sapuskoita useamman kerran syönyt raskauden aikana... enkä huomannut jättää listeroosipeikkoja eli ceddaria ja majoneesia pois. :(
Masussa on ollut viimeisinä iltoina melkoinen rumba vauvelin liikuskellessa, myös päivisin tuntunut töytäisyjä. Huomasin tänään, että muotoonommeltu paitapuseroni alkaa revetä napeista tämän masun kanssa... pitänee siirtyä isompiin vaatteisiin. :op Meiltä ei ole vielä sf-mittaa otettu... ehkä ensi viikolla neuvolassa?
t. newbie & piltti 21+0
Ainakin Helsingissä messukeskuksessa on jotkut lapsimessut muistaakseni huhtikuussa...Olin venemessuilla tuossa taannoin, ja pisti silmään wc:ssä pöntöllä istuessa heitin mainos:) heh...
Lapsimessut ovat Helsingin messukeskuksessa 30.3-1.4 , eli aiemmin kuin viime vuonna. Siellä on esillä mm uusi äitiyspakkaus, jota ainakin itse odottelen innolla.
Muuten elämä jatkaa normaalia kulkuaan. Tällä viikolla olen ollut taas töissä ja ihan hyvin on mennyt. Ei tässä kuitenkaan enää monta viikkoa taida olla työelämää edessä.
Ensimmäinen ultra tutkimus oli jo viime viikolla ja nyt sain ajan uuteen kahden viikon kuluttua. Jos vaikka neiti olisi kääntynyt niin että nuo kammioväliseinä ja muut saataisiin katsottua. Kovasti olen iltaisin hänelle siitä keskustellut :)
Masu alkaa olla jo sitä luokkaa että yöllä saa miettiä miten kääntyisi, muutenkaan kumartelu lattian suuntaan ei enää miellytä...
MotherOf4 Tiku&Taku rv. 20+1 (vihdoinkin puoliväli on ylitetty)
Ärsyttää ko kirjotin kauheen kivan viestin tuossa ni hävisi perhana jonnekki!!!
No, ultra oli tänään, kaikki kunnossa, ei kertonu mittoja. Mutta vastasi viikkoja. Mulla siis VOMPATTI noita viikkoja on nyt 20+1 ja la 24.7, mut samoihin aikoihin kummiski ku sulla :)
Mies oli mukana ultrassa ja sitä nauratti hirveesti ku vaavi siellä heilutteli ja potki. Eilenki sitä nauratti ku ekku kerran tuntu potkuja massun peälle, se oli ihana hetki!
Käydään varmaan vielä kymmenen viikon päästä yksityisellä ultrassa, ku jäin kummiski jotain kaipailee tästä ainokaisesta kuvauksesta mikä oulussa tarjotaan. Pyh, enempi niitä pitäs olla :)
Niin, Nekkikselle paljon voimakkaita voimahaleja, ja kaikille muillekki joilla on jotain häikkää vuotoja yms. kanssa!!
me mennään ripustaan nyt pyykkilöisiä, HEIPPA KAIKILLE!
t: annemari ja poikanen 20+1
Täällä esikoistaan odottava, rv 19+4. Rakenneultraan menossa vasta 16.3. Ultrattiin rv-viikolla 16 ja tarkistettiin laskettu aika, joka on 29.7. Puolet ajasta takana, ei pahoinvointia, alussa tietämätön koko raskaudesta. Ultrassa tulikin yllättäen tietoon, että ollaankin 5 vkoa pidemmällä, kuin oli alunperin arvioitu. Raskaustesti kun näytti miinusta marraskuun lopulla! Ihmeellinen on elämä. :) Liikkeet ovat tulleet aivan viime aikoina selvemmin havaittaviksi.
Eipä tekisi mieli sisällä istua, kun ulkona aurinko paistaa niin upeasti. Viikonloppu oli täällä Lapissa myös kuin suoraa unelmista: aurinkoista, -5C. Kaivoimme lumitunneleita ja lsakimme innolla mäkeä.
Nyt vaan odotetaan huomista rakenneultraa. Taidan olla viimeinen, jolla se on vielä tekemättä? Näin myös viime viikolla unta tytön nimestä, jota en ole koskaan ennen kuullut. Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on 52 sen nimistä naista. Jos meille tulee tyttö, niin etunimikin on nyt selvä. Unessa saatu, kuten Johannes kastajan etunimi aikoinaan :-)
Mukavaa viikkoa kaikille.
Vompatti, Möhköfantti rv 19+3 ja pojat 03 ja 05