Mä en ymmärrä ihmisiä
Jotka ei edes poikkeustapauksissa halua ottaa taksia esim. sairaana eikä olisi hyvä mennä julkisilla tai muussa erikoistilanteissa ja jos ei kyse oikeasti köyhästä tilanteesta, että siinä menisi ne viimeiset rahat ennen seuraavaa tilipäivää.
Tuo on joskus sellaista jääräpäisyyttä enemmön mielestäni kun taloudellisuutta. Tarkoitan siis poikkeustapauksia eli tapahtuisi harvoin.
Joillain on vaan: Ei taksia, se on kallis.
Kommentit (6)
Jos vaikka joutuu käyttämään taksia kerran viidessä vuodessa a 40€ matkan kaatuuko sun talous? Tunnetko että olisit pakotettu menemään julkisella kuitenkin tai ottaisitko taksin, jos olisit sairaana ja olisi pakko kulkea vaikja sairaala-kotimatka?
Näin Helsingissä en kyllä käyttäisi taksia varsinkaan sairaana
Tuon asian sisäistäminen vaatii joko riittävän laajaa ymmärrystä, kokemusta tai suhteellisuudentajua. Moni ihminen käpertyy rutiininsa turviin kun elämä potkii päähän. Sitten kun tulee poikkeustilanne jossa on mitään hätäelementtiä tai jopa ilmankin, ei löydy palikoita vaikka rahaa olisikin.
Mä en ota taksia koska en luota enää koko alaan. Villi hinnoittelu ja ei tiedä millasen kuskin/auton saa. Jos olisi tarve useammin suhata niin etsisin luottokuskin. Taksiala on pilattu.
Ei mun perse kestä taksia.