))) SYYSKEIJUT VIIKKO 10 (((
Viime viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9706839&p=2&tmode=1&smode…
Isommat kiistelee (taas), mentävä on jo rauhottamaan.
-piias-
Kommentit (28)
Onnin ihotuma näyttää laantuvan, tänään 5. päivä pelkällä maidolla. Yöt on edelleen levottomia, mutta viime yönä poika söi vain kerran eli jospa tämä tästä alkaisi tasottumaan.
Kuonokas, samaa ollaan mietitty että ihon rauhoittumisen kannalta olisi ehkä hyvä odottaa sinne lääkäriin saakka ennen uusia ruoka-aineita. Ja sitten taas mietin, että jos vien täysin oireettoman lapsen lääkäriin, niin ottaako minua edes todesta? En saannut aikaa omalääkärille, joka on todella pätevä ammattilainen vaan jollekin toiselle ja vähän epäilyttää kun tk-lääkäreissä on eroa... laittaako lähetteen testeihin vai joudummeko menemään yksityiselle, mikä tulee kalliiksi kun ei ole vakuutusta.
OMA AIKA G: ihan kivasti olen päässyt menemään, lähinnä 3-4h shoppailureissuja miehen hoitaessa lapsia viikonloppuisin. Arki-iltaisin olen tosi väsynyt, enkä lähde minnekään jos ei ole pakko. Mies kyllä hoitaisi lapset jos haluaisin mennä harrastamaan. Muutamana lauantaina ollaan tehty niin, että mies lähtee kaikkien kolmen lapsen kanssa anoppilaan ja minä jään kotiin siivoamaan ja nauttimaan hiljaisuudesta. Aika luksusta, samalla ehtii tehdä rauhassa omia juttuja.
Kiljukaula löytyy täältäkin, on se oma ääni eri kiva juttu! Onnilla oli lyhyt hiljainen kausi halkioleikkauksen jälkeen, mutta nyt taas päristelee ja kiljahtelee tuttuun tapaansa.
Riina ihana matka teille tulossa!
Jahas, jos vaikka siivoisi tulevan viikonlopun kunniaksi.
Mayella ja Onni 5kk1vko
Nostan vain, ukko roikkuu tissillä...ei käsi taivu kunnolla kirjoittamaan. Tauti hellittämässä, joten josko se tästä.
Riinan matka kuulostaa ihanalta!
Mentävä, vkonloppuja...
kuonokas ja ukkeli 6 kk
Juu, nyt siis lunta tulee ja nollakeli..eilen satoi vettä kaatamalla, joten ihan kiva tuo lumen tulo. Ei nyt ihan vielä tarttis tuon lumen sulaa pois, vaikka kyllä sitä täältä meiltä päin vielä löytyy..
Kovasti tuntuu syyskeijuja pöpöt ja ruoka-allergiat vaivaavan, toivon pikaista paranemista kaikille, jotka niistä kärsii! Ja ruoka-allergioihin selvitystä, jotta arkenne hieman helpottuisi. =)
KOTIGALLUP..Me asutaan maaseudulla v.1987 valmistuneessa omakotitalossa, 3mh,oloh,keittiö, sauna+suihku+wc. Talo on muuten hyvä, mutta kodinhoitohuonetta kovasti kaipaan, ja eipä olisi pahitteeksi myös yksi makuuhuone lisää, jotta kaikille lapsille tulisi omat huoneet. Paikka on ihanteellinen lapsiperheelle, on rauhallista, naapurit näkyvät, mutta eivät ole " tontissa kiinni" , piha on iso, joten tilaa löytyy temmeltää. En ole aikaisemmin ollut mikään viherpeukalo, mutta pikkuhiljaa olen opetellut kokeilemaan kaikenlaista, mutta enemmäkseen kesäisin noita kukkia löytyy. Kylälle meiltä on matkaa vajaa10km, ja kaupunkiin noin30km, kyläkoulu on 2km päässä. Eli tykätään kovasti asua tälläpaikalla, ainut mitä toisinaan entisenä kaupunkilaisena kaipaan on katuvalot ja asfalttitiet, jotta voisi joskus hämärän tullenkin lenkkeillä, ja tuo asfalttitie siksi, että helpompi liikkua rattailla..mukavuuden haluinen siis olen =) Mutta nehän ovat vain pikkujuttuja, en silti haluais lähteä enää kaupunkiin asumaan, täällä on myös hyvä koirien kanssa touhuta. =)
Apua, mulla oli vielä mielessä jotain, mitä piti kommentoida, mutta kummasti tuo ajatus sitten karkaa..hmm.. noh toisella kertaa sitten.
Hyvää viikonloppua syyskeijuille!
terkuin snoopy ja Riina
lauantaitervehdys loskaisesta Itä-Suomesta!
Piti tulla kotigallupiin vastaamaan: me asumme siis jatkuvasti kasvavalla kylällä, melko" keskustassa" , rivitalo-osakkeessa. Neliöitä on 75 ja henkilöitä siis viisi, mummoja naapurusto tullollaan että ei ainakaan ole yöllistä häiriköintiä meilläpäin. Harmittaa ihan vietävästi, huvikseni surffasin etuovi.comissa ja löysin meille kodin, mutta en saa tuota jästipäistä lainapelkoista miestä tajuamaan että sinne pitäs nyt muuttaa! Uhkasin jo kaulimella pehmitellä jos ei muu auta ;) oikeesti, meille tulee tässä vielä ahdasta!! Ja vasta pintaremontoitu ois se talo...mutta kun ei, kun pitäs ottaa lainaa, ihan kun me nyt muutenkaan koskaan mitään taloa ilman lainaa saatas? No ei ikinä!!!
Nyt ruoanlaittoon.
Minjuska
nostetaanpas kulkiessa tätä pinoa...
Pientä pehmenemistä huomattavissa isännässä, mutta vielä se vaan haraa vastaan siinä oma koti-asiassa, mokoma. :( Kerrankin kun sattus talo, jota ei edes tarviis oman mielenmukaiseksi ruveta laittamaan niin ei...jästipää mikä jästipää!! Kun ei se talo meitä ikuisesti odota...
Iina vierastaa enemmän kuin sisarukset aikanaan, mites muilla, vierastetaanko vielä?
Iina on hassu, se pelkää kylpemistä, mutta tykkää saunasta ja suihkusta! En teidä mikä ihmeen vannakammo sille on iskeny ihan yllättäen, tärisee pelosta kun vannaan laittaa, ei enää potki ja melskaa kuten pienempänä ja kamala huuto tulee viimestään kun pois nostetaan, ja on ihan silkkaa pelokasta huutoa. SInänsä hassua että mitään " vahinkoa" tai läheltäpiti sattumusta vannaan ei liity, josta tuo vois johtua. Mutta saunassa istua napottaa sylissä ja kiljuu ilosta, suihkussa sätkyttälee ja tutkii vettä ja nauraa ja kiljuu. Käymme siis jatkossakin mieluummin saunassa. (tiedän kyllä ettei alle vuoden ikäistä suositella saunaan, mutta kaikki meillä on alottanu saunomisen viimeistään puolivuotiaana, yleensä ensimmäisen flunssan aikoihin -Iina siis 4kk iässä-, löyly ei ole kova -käyn Iinan kanssa viimeisenä- eikä kauaa viivytä)
no, tulipahan ainakin nostettua pinoa...
Ai niin PKKS-mammat: mulle tuo Carelicum 9.30 torstaina sopii.
Minjuska
Minä _en tietenkään_ pääse torstaina. Tää on niin tätä. Juuri tuona aamuna miehellä on semmoisia töitä, ettei voi joustaa.
-piias-
Täällä ollaan kipeinä, Joonaksella on 39,5 astetta kuumetta, nuhaa ja silmät vuotaa =( Vihdoinkin nukkuu, jota ei ole koko päivässä vielä tehnyt!!! Jos ei 10minuutin tirsoja lasketa mukaan... Supon laitoin juuri, mutta ei ne ole tuntuneet laskevan kuumetta mihinkään. Jos kuume jatkuu noin hurjana yön yli, on huomenna varmaan soitettava lääkäriin. Eikös näin pienellä kova kuume ole aika vaarallista?
*kysyy kolmen lapsen äiti* ;)
KODINKONEG: tiskikone on ollut hajalla kohta vuoden, eikä olla (hitaat hämäläiset) saatu korjautettua sitä. Meillä tuota tiskiä tule päivittäin aika kivasti, onhan syöjiäkin 7 hlöä + silloin varsinkin kun on jotkin juhlat!!
Kuivausrumpu hankittiin tänä talvena, ja on kyllä kätevä! Jos ei jaksa silittää, niin rummusta viikkaa suoraan kaappiin..kätevää.
Mitähän muuta...pyykinpesukoneen odotan laukeavan seuraavaksi, on niin pieni päältä täytettävä. Haluan isomman ja sivusta täytettävän! =)
Muihin Gallubbihin taisinkin jo vastata aiemmin...
Muu revohka lähti 30-vuotis syntymäpäiville ja minä jäin hoitamaan Joonasta kotiin...sääliksi kyllä käy pieni..tuolla inisee unissaan :/
Jaahas, tällä viikolla onkin siivottava urakalla (tai siis alkavalla viikolla),nimittäin pidän tupperi-kestit viikonloppuna ja lisäk keskimmäinen täyttää 3 vuotta piakkoin. Äitin vauva on jo " iso" poika.
Pojalla on muuten menossa jokin äiti-kausi,tai sitä on tuntunut olevan jo pitemmän aikaa! Yöllä nukkuu tosi levottomasti ja jos herää, on joko pissahätä,jano tai äitin pitää mennä pois vierestä tai jos nousen sängystä, niin mun pitääkin olla vieressä..hohhoijaa. Poika siis tulee joka yö viereeni nukkumaan vaikka olisi jo omakin sänky, mutta saan sitten pitkin yötä kantaa takaisin varmaan 100 kertaa niin olen tästä luopunut ainakin hetkeksi.. Joonas onneksi nukkuu yönsä hyvin,jollei ole maidon-nosto-päivät ;) No kuitenkin...samaa kiukkuamista ja omaa tahtoa piisaa päivällekkin ja kuitenkin kaipaa äidin syliä vähän väliä vaikka kuinka huutaa ja remuaa..
Jahas, Joonas heräilee itkien
-tiitiäinen ja Joonas 5kk-
Ilonalla kakan työntäminen jatkuu yhä. Tänään taidan käyttää neuvolassa punnituksessa, kotivaa' an mukaan paino ei oo laskenut, mut haluan varmistaa. Ja tänään en myöskään anna illalla velliä, katsotaan, onko sillä vaikutusta! Eilen illalla vielä sai vellinsä, varsinkin kun mie olin siellä Maija Vilkkumaan konsertissa. Josta päästäänkin sujuvasti..
OMA AIKA: Kahdesti oon käynyt kampaajalla, kerran kosmetologilla ja nyt siis eilen konsertissa (oli aivan upea elämys), tässäpä nuo isommat omat menot Ilonan syntymisen jälkeen. Tietty kaupassa olen käynyt ihan yksinkin :) Jumppa olis kerran viikossa, mutta siellä oon käynyt tosi harvakseltaan näiden sairastelujen takia. Oikeastaan en omia menoja sen kummemmin kaipaa (vielä), mutta ihanaa ois joku päivä olla kotona YKSIN! Tietty saamatta mitään aikaseksi ;)
Jännitin kyllä eilisiltaa. Onneksi olin kuitenkin jo klo 22 kotona, joten jos Ilonalle ei ois riittänyt nukutukseen pelkkä velli, oisin ollut ihan hyvissä ajoin imettämässä. Olihan tuo " taistellut" isille vastaan, mutta nukahtanut sitten syliin.
Ilonallakin on tuo kiekumis/kiljumis-juttu IN. Nyt alkaa olla myös seurankipeä, kitisee, jos naamat häviää. Sitterissä punkee itsensä istumaan ja sylissä myös. Tutti alkanut pikkuhiljaa kelpaamaan juuri nukkumiseen ja on jopa nukkunut rattaissa meidän ulkoillessa. Mutta kun muut menee sisälle ja vaunut jää kuistille, niin eikös sitä kohta jo herätä..
PKKS-mammat: Miten se ois, to 15.3. Carelicumin kahvio ja klo 9.30? Ite en kylläkään oo vielä muistanut mieheltä kysyä, mutta uskosin pääseväni.
Viikonloppua, mie soitan kohta neuvolaan ja kysyn punnitusaikaa.
-piias- ja Ilona 5,5kk