<> <> SYYSKUISET maanantaihin <> <>
Viikonlopun pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9747762&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (11)
Mulla jää näköjään tämä kirjoittelu noin kertaan viikossa. Iltaisin ja viikonloppuisin kun ei millään viitsi enää konetta avata kun kaiket päivät sen ääressä jo töissä istuu.
Mukava ja rentouttava viikonloppu taas takana. Ehkäpä sen voimin jaksaa taas tämänkin viikon. Jotenkin on motivaatio tähän työntekoon kadoksissa ja ajatukset ihan muualla, vaikka vielä pitäisi sellaiset neljä kuukautta jaksaa. Mites muilla töissä käyvillä, onko motivaatio työntekoon säilynyt ennallaan?
Äitiyspakkauksesta oli viikonloppuna ollut puhetta. Meillä on esikoiselta 2005 vuoden pakkaus ja sillä aioitaan pärjätä. Meillä kesäkuun alussa syntyneelle pitkälle pojalle se toppahaalari oli ihan hyvä ja ahkerassa käytössä ekana talvena. Nyt voipi olla iso kun vauveli on vain muutaman kk:n ikäinen talven tullessa. Muutenkin oli kyllä vaatteet ja tarvikkeet ahkerassa käytössä ja mielestäni ihan hyviä ja kivoja. Meillä kun ei ole sukulaisilta tai kavereilta perittyjä vaatteita juuri lainkaan niin ei sitten tarvinnut ihan kaikkea ostaa. Laatukin oli mun mielestä ihan ok, mikään ei mennyt rikki eikä pahemmin yhden vauvan käytön jälkeen ole kulahtanut. Ja se makuupussi on kyllä tosi hyvä. Mutta nyt siis otetaan rahassa. Jos vaikka tyttö tulisi niin ostellaan sitten sillä rahalla vaikka vaaleanpunaisia hörhelöitä :) Kaapit kun pursuaa nyt sinistä..
Ehkä jo pikkaisen alkaa olo helpottamaan, tai sitten se oli taas vaan hyvin levätyn viikonlopun ansiota, saas nähdä. Torstaina on neuvolalääkäri, en mitenkään innolla sitä ronkkimista odota..
Jondeliini ja rusina 14+2
Täällä taas maanantai ja uusi viikko alkanut!! Kyllä on niin keväinen ilma että hyvälle tuntuu!! Uusille tervetuloa mukaan!!
Perjantaina kävin sitten ostamassa mammafarkut. Löysin Beluasta sellaiset, jotka eivät ole ihan pillit vaan ihan vähän (lue silti ihan liian vähän) levenevät lahkeesta. Kieltämättä meinaavat tippua päältä vaikka kiristykset onkin.. Nämä on niin pehmeää stretsiä että tuntuvät kovasti löystyvän. Olivat ihan sika kalliit.. 88 euroa on mun mielestä aivan törkeä hinta sellaisista housuista joita ei muuten maksustakaan pistäisi jalkaansa. Ei nämä rumat ole, mutta silti on paha mieli siitä kun eivät nämä tosiaan oman tyylisetkään ole..
Mutta kyllä nämä sentään hyvälle tuntuvat päällä. Silti meinaan uhrata jotkut omatkin farkkuni.
Lauantaina meillä oli tyttöjen ilta ja oli oikein kivaa. Baariin en sentään jaksanut/viitsinyt lähteä.. Mä olen varmaan hullu, mutta ehkä mä sit voin lähteä kun näytän rehellisesti raskaana olevalta.. Nyt mä näytän vaan läskiltä (ainaki omissa silmissäni) joten on oikeasti vähän sellainen surkea olo.. Mutta veikkaanpa että jos ultrassa on kaikki hyvin niin sitten sitä alkaa asennoitumaan kaikkeen ihan erilailla.
Vielä yli viikko odotettavanan, mutta viikonloppuna on messut joten menee ainakin aika nopeaan. Torstaina jo lähtö jyväskylään. Se onkin kivaa, Jyväskylä on mun suosikki messukaupunkini. Maanantai menee takuulla koomassa nukkuen ja tiistaina onkin jo lääkäri. Hermostuttaa jo valmiiksi se sydänäänien kuuntelu!! Onneks tosiaankin keskiviikkona on ultra!!! Kun eipä ne äänet kai välttämättä tosiaan tässäkään vaiheessa vielä kuulu.... Varsinkaan kai kun mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Mutta jännistystä on tosiaan ilmassa =D
Mä olen alkanut näkemään tupakka unia. Hyih. Tajuton morkkis aamulla kun olen unissani kiskonut posket lommolla ja joissain unissa jopa tietoisena siitä että odotan. Mulla tekee tällä hetkellä aivan hirveän huonoa tupakan hajukin.. Ja niiden unien jälkeen se makukin on suussa. Hyi hitto!! Ja siis todellakin, lopetin polttamisen jo ennen kuin tiesin odottavani.. Mut ehkä tästä syystä se oli tällä kertaa tosi helppoa.
Huono olo on lähes mennyttä.. Enää vain satunnaisia hetkiä, mutta ei enää sitä kammottavaa jatkuvaa etomista. Ihanaa!!
Ja lollot on jo vähän liiankin isot ollakseen kauniit.. Pöh.. Ne suuret ja kiinteät mä halusin pitää =D
Mun nimimerkki juontaa mun kissoista, eli siis Cola ja Toffee.. Heh, eli näinkin mielikuvituksetonta!
Nyt mä jatkan töitä! Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!
Colis ja Joululahja K-P 11+4
Vitsit, olin eilen illalla pitkällä lenkillä koirien ja kuopuksen kanssa. Muksu istui rattaissa ja mä lykkäsin, en oo tuota tehnyt siis aikoihin ja kyllä tuollainen lähes 3v painaakin jo ihan huolella. Me viellä asutaan sellai mäessä että aina saa ylämäkeen kävellä kotiin ja nousua on lähes kilsa jos ihan alhaalla asti käy. Lenkiltä tullessa oli ihan mukava olo mutta illalla oli sitten issiashermo niin kipee etten sitten enää juurikaan liikkunut :( Onneks on huomenna neuvolalääkäri, rutisen kyllä sitten ihan huolella.
Muutoin viikonloppu meni kivasti. Mitä nyt noilla kahdella pojalla on kummallakin joku ihme uhma päällä. Jatkuvaa kiukkuamista ja tappelua. Onneksi, siis onneksi, esikoisella alkoi tänään leikkikoulu. Sain paikan hälle englanninkielisestä leikkikoulusta, on kolme päivää viikossa 5h kerrallaan. Eikä ollut edes hintava, 140e/kk ja tuohon saa vielä yksityisenhoidon tuen jahka siis mun hoitovapaa loppuu tän kuun alusta eli ei maksa meille sitten juuri mitään.
Muuten ei uutta kuulu, oma olo on taas aamusella ollut hyvä. Päänsärky on kyllä vaivannut enemmän kuin olis tarvista ja mies onkin ahkerasti saanut hieroa. Huonovointisuus on suurinpiirtein voitettu mutta mitään makeaa tai rasvaista ei voi syödä,. niistä ei mölliäinen tykkää.
minttupipsa kera möllisäisen rv 13
ai niin tuo minttupipsa nikki tulee mun kahden koiran nimestä, Minttu ja Pipsa (tosin Minttu asuu mummolassa nykyään)
oon ollu urakalla kipeä ja ajattelin jo tuossa viime viikon alussa et nyt kirppu kuoli ja paniikki iski..... nelisen viikkoa olin jo kärsinyt kunnon räkä flunssasta ja viikko sit lauantaina nousi kuume 39 asteeseen ja miehellä tietty samaan aikaan, tuli kunnon noro-viruksen aiheuttama mahatauti ja tavaraa tuli molemmista päistä....maanantaina sit kramppas mahasta niin paljon etten voinu istua enkä kävellä....ei kun päivystykseen....epäilivät umpparia tai keskenmenoa.....pikkusenkos pelotti.....ei kun gynepolille tutkimuksiin.....
Silnät kiinni makoilin kun ne teki ultran, kunnes lääkäri huomasi ja sanoi että voi rauhassa avata, kaveri voi hyvin....krampit johtu loppujen lopuksi rajusta yskästä ja oksentamisesta, mulla oli tullu kaupan päälle vielä keuhkoputkentulehdus....jäin vuorokaudeksi tippaan ja sit kotiin huilailemaan. Reilu viikko meni, et oon nyt jotenkin tolpillani....koko perheen se tauti kävi läpi, ja mummon joka sai otettua loma päiviä et pääsi auttamaan.... mut suunta on vain ylöspäin!!
maitohamsteri ja kirppu 13 + 6
Viikonloppu menee aina hulinassa kun mies pitaa lauantain vapaata (joka toinen). Lauantaina oltiin illallisella, ja kun mentiin sinne jo iltapaivasta, se paiva meni oikeestaan siihen!
Sunnuntaina oli jo paljon ohjelmaa, koiruus vietiin rannalle oikein ' leikkurin' kautta ja on nyt niiiin puhdas, etta! Se on sellanen villakoiran ja sakun sekoitus, nayttaa kylla ihan keskikokoiselta villikselta, nyt varsinkin pulittuna.
Nimimerkki tulee ihan esikolta; se oli hanen nikkinsa aluksi, joten suoraan sanoen kopsasin sen siis, ei oikeestaan ' tarkoita' mitaan, etsittiin vaan jotain kansainvaliselta kuulostavaa juttua...
Talla viikolla olis tarkoitus menna lekurille; en niin kauheesti sita odota, kun menen ystavalle joka ei niin kauheesti oo innostunu meitin lapsenteoista, heh; halle olis kolmekin riittany. Ja taa samainen gynis teki mun molemmat kaavinnat viime vuonna, ja kaski jo lopetellakin yrittamista... minahan en sinnikkaana sissina tottele!!
Noh, kylla nyt jos /kun tama onnellisesti saatetaan loppuun asti meinaan laitattaa ne klipsut sitten johtimiin, eli viimeista viedaan, nyyh... muttei fysiikka anna useammille enaa periksi, onhan mulla sentaan taa jo 8. raskaus!
Masu on taallakin jo noussu (niinkuin jokaisesta ed.) siis ihan rintojen alle asti! Ei siis pelkkaa laskikupua niinkuin aluksi. Ja painonnousukin on tasoittunu,ei enaa ole kiloja tullu viikkoihin!
Mutta myonnan etta itsesta tuo massu tuntuu isommalta kuin muitten silmissa, eilen mies kuvaili kameralla ja olin tosi pettyny, kun naytti niinkin pienelta kuvassa...
Mutta olo on ihan hyva, kauheesti on paansarkya ilmassa mullakin, mutta ehka se on taa kevatflunssa, mika kovin yrittaa pukata paalle!
Mutta voikaa nyt hyvin
- levinia ja Hope rv 12+2 -
Kylläpä oli tuskaisen todellista palata tänään töihin (hiihtoloman jälkeen).. Väsyttää ja kolottaa, mukamas, eiköhän se taas tästä lähde käyntiin.
Siitä tulikin mieleen [b]jondeliinin[/b] kysymys työmotivaatiosta! Kiven alta saa kaivella ainakin täällä minkään näköstä työmotivointia. Ärsyttää itseäänkin, kun mihinkään ei osaa tarttua ja nautinto työstä on kadonnut jonnekkin :( Olen siis päiväkodissa. Kaiken lisäks kun yrittää saada itsestään annettua töissä lapsille - on vielä vaikeempi antaa itsestään omalle lapselle työpäivän jälkeen. Onneks vähän on jo helpottanut sitten alkuvuoden.
[b]Colatoffee[/b] - Olikohan ne messut täällä Jyväskylässä mahdollisesti Rakennus -messut?! Tekis niin mieli mennä, kun on kuulunut joka vuotiseen perinteeseen, omasta talosta haaveilevalle ;) Yritetään vaan nyt säästää rahaa, niin, niin.. Saa nähä.
Ja paholainen tupakka!! Mie lopetin sauhuttelut kun raskauduin, tietenkin. On ollut erittäin helppo olla ilman tupakkaa, oikein nautin kun ei tarvitse polttaa. MUTTA mies oli viikonloppuna ostanut pikkuaskin ja vahingossa löysin sen kätkön (no ei se multa sitä tarkotuksella piilotellu), yllättäen iski hirvee himo päästä sauhuille, että ärsytti! Miehen kanssa yhteistuumin lopetettiin samaan aikaan - oltiin sovittu että sit raskaus aika ollaan molemmat ilman ja mies polttikin lähinnä muutaman viikossa..
Olipa kuitenkin poikien sauna iltaa varten ostanu ja sanoi ettei kuitenkaan maistunut. Joten hyvä hyvä :) Tupakat roskiin!
[b]Maitohamsterilla[/b] ollut harvinaisen inhottavaa sairastelua! Voi rähmä! Pelkään koko ajan että meillekkin iskee se noro.. Tuntuu et joka paikassa jyllää joku tauti. Töissä tuleekin käsidesiä ahkerasti käytettyä.
Omasta nassusta en ookaan vähään aikaan maininnut mittään. Jotenkin niin oireetonta aikaa elellään ;) Pahoinvointi lähes hävinnyt, energia palautuu pikku hiljaa normaaliks.. Eli kaikki tuntuu olevan ihan hyvin. Hehkeää keskiraskautta siis odotellessa :D
Ja ajatukseni siirtyvät koko ajan enemmän siskon lähestyvään synnytykseen! Pitäis alkaa jotain mamma-pakettia kasaamaan, jotain pientä tuoreelle äidille. Oisko muuten ideoita?! Ajattelin ainakin ostaa jotain mammateetä, edistämään imetystä tjv. :)
Jeps, mutta palailen kyökkiin tiskaus hommiin ja pyykitkin pitäsi jonkin laittaa kuivumaan, minunko muka..!
Dumle rv 11+4 - Jes, rv12 lähenee!
Karsee kröhä ja pahoinvointi elikkäs nastaa kun alkaa oikein yskittää niin johan laatta lentää. Erityisen ihana yhdistelmä kun olen asiakaspalvelutehtävissä....
Raksa-messuille matkalla myös, haaveissa alkaa hirsitaloo väkertää vuoden päästä keväällä.
Tonttis=tonttuvaavin äippä, joka oli puolestaan nimmarina vuonna 2001 kun odotin joulukuussa syntynyttä esikoistytärtä :o) elikkä aika pitkä historia, tonttiksena ehdin surffailla myös 2003-2004 aikana sillä tytär numero 2 syntyi kesäkuussa 2004. Kieltämättä tosta tonttiksesta tulee mieleen stondis ;o) hih hih....
Huomenna ois lääkärineuvola ja ennen sitä ultrataan ja varmistetaan LA. Sitä ja uusia kuulumisia ootellen!
tonttis ja sahara 11+4
TÄÄLLÄ ON NÄEMMÄ KAKSI ERI PINOA, JOTEN SIIRSIN TEKSTINI TÄHÄNKIN:
Eli tärkein eli vaavi oli oikean kokoinen ja kovasti oli nyrkkeilevää sorttia. Yksin tosin jouduin menemään ultraan KOSKA miehestäni ei taida olla enää tähän avioliittoon. Hänellä on noita alko-ongelmia ja nyt on taas meno päällä ollut useamman päivän. On se piru, miten tuo viina suomalaisia vetää puoleensa! Olen 3,5 vuotta yrittänyt auttaa sitä eroon tuosta kirotusta litkusta (huom. käytän kyllä itse alkoholia, mutten tuolla perseet olalle-meiningillä), mutta ei näytä onnistuvan. Nyt olen siinä pisteessä, etten enää jaksa katsella ja haluan myös suojella lasta kurjalta lapsuudelta. Eli luultavasti tässä raskauden mittaan käy niin, että jätän mieheni. Hieman hirvittää ajatella, että esikoiseni kanssa yksin yrittäisin pärjätä, mutta ei tässä oikein muutakaan vaihtoehtoa taida olla. Lapsi nyt kuitenkin on täysin syytön siihen, että joutuu keskelle toisen vanhemman härhöilyä.
Sen verran yritin piristää itseäni, että kävin katselemassa vauvanvaatteiden ale-rekkiä ja löysin sieltä pari suloista Esprit-paitaa. Muutoin tuskin raaskisin ostaa, mutta olivat aika hyvässä alessa.
Toivon muille vähän parempia fiiliksiä ja hyviä vointeja muutenkin.
Papu rv:lla 14
Minäkin pitkästä aikaa voisin vähän kirjoittaa.. :) Olen kyllä ahkerasti lukenut muiden kuulumisia, mut ite en vaan jaksa koskaan oikein kirjoitella...
Perjantaina oli lääkäri neuvola, sinne jouduin ronkittavaksi, vaikka oon parhaani mukaan aina yrittänyt vältellä niitä tilanteita...:) kaikki oli kunnossa ja pieni sydänkin siellä jumputti oikein mallikkaasti..
Tauteja tuntuu olevan liikkeellä, itelläkin on flunssa painamassa päälle, toivottavasti se menee viikossa ohi..joillakin se on kestäny parikin viikkoa. Mekään ei haluttais sitä noro virusta, parilla luokkakaverilla se on ollut...
Pahoinvoinnut on alkanu hellittää, mut väsymys on kyllä vieläkin jatkuvaa, ei millään jaksais opiskella, kun illaksikin riittää aina kaikenmaailman etätehtäviä.
Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta.. me aateltiin kyl ottaa se.. se on ihan kiva, vaik ei niitä kaikkia vaatteita tuu varmasti pidettyä.. esim. se haalari ei oikein varmasti vastaa tarpeita...:) Joudutaan hankkimaan kaikki tarvikkeet, kun on ensimmäinen lapsi ja kavereiltakaan ei oikein mitään saa, kun niillä on itelläkin tarvis vauva tavaroille...kirppiksiä olen ajatellut hyödyntää. Vaunut ja turvakaukalo ollaan ajateltu ostaa uusina, kun tämä ei kuitenkaan jää meidän ainoaksi, niin sama ostaa kerralla kunnolliset.
Oon tässä mietiskellyt, että kuinkahan sitä kesällä jaksais ja pystyis töitä tehdä... kesäkuuksi olen ajatellut jotain hakea.. hoitoalaa opiskelen... kertokaa te viisaammat, että miten yleensä siinä vaiheessa jaksaa töitä tehdä...?
täytyykin tästä lähteä nukkumaan, mies on urheilemassa, niin saan rauhassa alkaa nukkuun ajoissa, kun se ei ole täällä häiritsemässä..:)
Muutaman kysymyksen bongasin joita piti tulla kommentoimaan :)
Se miten raskauden loppuvaiheessa jaksaa olla töissä on hirmuisen tapauskohtaista. Minä olisin esikoisesta pystynyt olemaan töissä vielä lasketun ajan jälkeenkin, pompin kaikenmaailman kauppakeskuksissa ja IKEAssakin vielä yli-ajalla eikä tuntunut missään. Tämä kerta voi olla erilainen kun nyt loppuraskaus osuu kuumaan aikaan ja silloin muutenkin kerää helpommin nestettä. Tyttö syntyi siis maaliskuussa. Nyt tarkoitus on jäädä kesälomalle heinäkuuksi, kun likan hoitaja on lomalla. Sen jälkeen vielä joiksikin päiviksi töihin ennen äitiyslomaa.
Kelan paketista haaveilen, olisihan se kiva saada jotain uutta tällekin tulokkaalle. Mutta katsotaan nyt ensin miltä se värimaailma uudessa paketissa vaikuttaa. Vaunut pitää myös hankkia, tytölle oli lainassa miehen siskon perheeltä vaunut ja aika pian siirryttiin kyllä kuomurattaisiin. Nyt ostan varmaan käytettynä jotkut hyvät kuomarit pehmeällä kantokopalla heti suoraan. Sitterinkin myin pois mutta ehkä saamme sellaisen lainaksi jostain. Rintareppua käytin myös mutta tyttö oli niin iso että aika pian senkin käytöstä piti luopua. Nyt on jo yksi kantoliina varastossa, jos vaikka sen kanssa jaksaisi paremmin pelleillä tällä kerralla. Imetysta mietin kun tytön kanssa piti käyttää rintakumia, toinen puoli on sen verran matala. Nyt olen käyttänyt jo Nipletteä ja toivon että saisin tällä kerralla ihan normaalin imetyksen käyntiin. Jouduin esikoiselle antamaan aika pitkään lisämaitoa kun tyttö oli niin kova syömään. Teki Jorvin ennätyksen ensimmäisen vuorokauden aikana heti, kun 100 ml piti lisämaitoa antaa. Ja minä naureskelin että missä on ne lapset joille ne äidin ensitipat riittää :) Kesti noin 6 vkoa ennenkuin oma maidontuotanto alkoi riittää, osittain syy varmaan tuossa kumien kanssa pelaamisessa. Ja loppuaika meni lypsypuuhissa kun imuote ei oikein toiminut. Ehkä nyt sitten parempi onni ja tiukempi harjoitus heti synnärillä. Jos jotenkin pystyy itse etukäteen hommaa auttamaan niin olen kyllä valmis siihen nännien venyttämiseen vaikkei se kovin kivalta tunnukaan :(
Imetys mietteissä näköjään jo vaikkei edes np-ultraa ole vielä takana.
Mukavaa tiistaipäivää kaikille
t: Typykkä melkoinen möhömaha ja Hermanni pian jo sen 12 vkoa
Piti tulla lukemaan ja kirjoittelemaan vielä viikon viimeiset jutut, mutta tuo vuorokausi ehti vaihtua, niin aloitinpa sitten maanantain pinon.
Yökyöpelöinti kostautuu kyllä huomenna, kun pitäisi kuitenkin jaksaa aamulla herätäkin...
Piiu: Mitenkäs silmätulehduksen laita? Mulla oli kerran virusperäinen tulehdus silmässä ja siihenhän ei tietty mitkään mömmöt auttaneet vaan parani sitten viikon sisällä itsekseen. (Antibioottitippa oli kyllä, ettei tullut toissijaista bakteeritulehdusta.) Pohdiskelit myös ällöolon loppumista. Eikös se niin ole, että pahoinvointi alkaa yleensä helpottaa 12. rv:n jälkeen? Mulla ainakin selkeesti jo pahimmat ällötykset on jääneet taa.
rakkausvauva: Hyvä, että supisteluista huolimatta kaikki oli ok. Toivottavasti saat nyt hyvin levättyä ja moinen kiusa poistuu kokonaan.
kirahviina: Hienoa, että sinullakin kipuilut on ohi. Mun mielestä nuo terkan sanomiset saa jättää ihan omaan arvoonsa. Aika vahva kanta noin vaan lonkalta heitettynä...
Buuffa: Tervetuloa joukkoon!
Äiti0004: Hurja päivystyskäynti teillä. Nuo päivystyksen känniläiset kyllä ärsyttää megalomaanisesti. Kun siellä on jotenkin hätääntyneenä muutenkin ja ilmapiiri ei ole mitä leppoisin niin tulee joku sitten vielä möykkäämään... Äh.
Pieni gallup: Mistä teidän nimimerkit juontaa juurensa?
Minun on johdettu englanninkielestä: two to be (koska siis toista lasta odotellaan), jonka sitten vapaasti " suomensin" muotoon Tuutupii.
Omaan napaan ei kummempia. Nyt pitää mennä nukkumaan.
Tuutis ja Masuli rv 11+1