Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ahdistus -miten pukea n 10-vuotias tyttö juhlaan?

04.03.2007 |

Miten pukisitte 9v & 145cm tytön juhliin? Minulle tytön juhlatamineet alkavat aiheuttamaan harmaita hiuksia... aivan liian suuri käyttämään mitään pikkutyttöjen " liivimekkoja" tms helppoja vaihtoehtoja ja aivan liian pieni katsomaan vielä mitään xxs-kokoja aikuisten osastolta. Tämän ikäiset ja kokoiset ovat mielestäni oikein väliinputoajia sekä juhlavaatteissa että -kengissä, remmikenkien ja korkkarien väliin ei juuri ole tarjolla kuin ballerinoja.

Burberry, Elle sekä yllättäen Me too ovat tarjonneet joitain ihan kivoja juttuja, mutta muuten etsiminen on ihan tuskaa. Jotain olen ostanut myös Stockan Global Girl -mallistosta.

Mistä muualta etsiä & mitä ehdottaa tytölle, jonka mielestä farkkuhame + toppi/t-paita on aina oiva valinta...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko keskustellut lapsen kanssa juhlista ja niiden luonteesta (esim. ovatko kuinka hienot ja juhlavat)? Oletko painottanut että juhlavalla pukeutumisella osoitetaan kunnioitusta juhlan järjestäjää/juhlakalua kohtaan ja se farkkuhame ei aina ole oikea valinta? Itse luen viestisi rivien välistä että olet kyllä löytänyt lapselle hienoa vaatetta mutta hän ei halua/pidä niistä.

Itse muistan kuinka etsimme omalle pikkusiskolleni (on 7v nuorempi) rippijuhliin vaatetta. Oli muuten rasitava homma, 2 pv siihen meni, ja sittenkin päädyttiin kompromissiratkaisuun (lue: pakotimme hänet ottamaan jotkut vaatteet). Mutta hän ei itse tehnytkään mitään vaatteen löytymisen eteen. Ei edes osannut sanoa että haluaako hameen vai housut, tai edes väriä.

Joka tapauksessa onnea " metsästykseen" , sitä tulet tarvitsemaan. Hyviä hermoja toivotan myös!!!

Vierailija
2/6 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko juhla-asuksi valita siistin puolihameen ja juhlavan pitkähihaisen (tai lyhythihaisen) kauluspaidan, sukkahousut ja kengät tyylin mukaan.

Tyttärellä on aikuisten syntymäpäiväjuhlilla ollut tummansininen puolihame, jonka kanssa vaihtelevasti pitkähihainen valkoinen juhlapaita tai lyhythihainen valkoinen hienompi puuvillapaita + ohut puuvillatakki. Jalassa valkoiset sukkahousut ja mustat kengät. Tummansinisiä puolihameita on kaksi: toinen on suora hame (kuitenkin aika väljä, että lapsi voi liikkua), toinen klassinen vekkihame. Vekkihame on lapsen suosikki. Kengät ovat vielä olleet " remmikengät" , mutta siistit sellaiset, lähinnä hyvän istuvuuden takia. Minusta ballerinat menee hyvin, jos lapsi suostuu niitä käyttämään.

Meillä ei ole vielä ollut ongelmia juhlapukeutumisen kanssa (nähtävästi niitä on edessä...). Olen antanut muutamia vaihtoehtoja vaatteiksi, joista lapsi on sitten valinnut. Keskustelu vaatevalinnoista on joskus kyllä kiivasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko katsastanut Benettonin tarjonnan? Jouluksi oli aika paljon juhlavaa vaatetta XXS - XXL koissa.

Tai sitten miten olis kiltti ja kiltin sävyjen mukaan joku tyköistuva paita?

Kengissä ballerinat on mun mielestä ihania. Miksei Mary Jane-tyyppiset remmikengätkin menisi isolla, onhan niitä aikuisillekin.Tai sitten jotkut tyttömäiset, ohutpohjaiset loaferit?

Vierailija
4/6 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juhlavaatteetkin voivat olla muodikkaat! Siis rohkeasti vaan väriä päälle. Esim. pinkki ja oranssi sopivat hyvin, kunhan raikastaa valkoisella. Tuo ehdotettu valkoinen yläosa - sininen alaosa vaikuttaa auttamattoman vanhanaikaiselta ja tylsältä. Sitä paitsi tuo väriyhdistelmä sopii aniharvalle suomalaislapselle.

Miten olisi vaikka tällainen:

http://www.riiminka.com/433.htm

(Minusta tuolla sivustolla on noilla " mallityttösillä" ihania yhdistelmiä. Nuo raidalliset legginsit on ihanat!

PS: Toivottavasti kyseessä ei ole hautajaiset tms. jotka vaativat tummaa pukeutumista. =)

Vierailija
5/6 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuoden verran on meillä ollut se, että mekot eivät enää oikein kelpaa, hameet kyllä. Näin ollen tarpeeksi juhlavan hameen löytäminen on enemmänkin kiinni siitä materiaalista (sileä sametti, vakosametti, paksu stretchpuuvilla tms) josta hame on tehty - se lähinnä viestii sitä juhlavuutta (tietty väri myös, mutta sitä en kommentoi koska monet värit ovat juhlavia). Koettakaa siis löytää esim juuri Benettonilta, Burberryltä, Elleltä tai vaikkapa Espritiltä sopiva hame joka on tarpeeksi pitkä, ettei ole liian mini.

Sitten esim H&M:ltä valkoinen peruspaitis, siellä on ollut hyviä, hieman slimmattuja perus puuvillastretch paitapuseroita. (Päälle kenties vielä slipoveri, esim Benetonilta tms?)

Mielestäni balleriinat on helppo " myydä" tytölle, ne ovat muotia ja värejä ja materiaaleja löytyy vaikka mitä. Lisäksi kivat sukkikset.

Vierailija
6/6 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ikää on vasta 7,5 vuotta. Mekot alkavat tosiaan olla harvassa tuossa koossa, ainakin ei-kesällä.

Meillä on yksi Exitin vuosi sitten ostettu mekko, joka oli ostettaessa lähes nilkkoihin, nyt puoli sääreen. Sen kanssa bolero. Exitin koko 10/11 saattaa siis vielä mennä. Phink Industriella onkin sitten ihan eri tyyppisiä vaatteita.

Toinen vaihtoehto on paita ja hame; kuten joku sanoi, materiaali ratkaisee. Sen lisäksi tietty, miten yhdistää vaatteet. Tällä hetkellä meillä Lindexin alesta löytynyt intianpuuvillapaita, jossa vähän liehukkeita ja paljetteja. On kokoa 152, joten lyhyemmälle lapselle menee navan ylikin :o) Hameena Benettonin farkku- tai villahame. Myös Exitin liehuhelmainen hame tarjolla.

Ja sokerina pohjalla tytön lempiasu! Sen ostin myös Lindexistä pitkän harkinnan jälkeen. Puolihame ja hihaton paita (myytiin erikseen) taftia muistuttavasta kankaasta. Jos tuo laitetaan kaverin synttäreille, bolero päällä.

Summa summarum: juhlavaatteiden etsimiseen menee enemmän aikaa, kun ei enää voi ostaa mekkoa. Materiaali ja osien yhdisteleminen ratkaisee. Lindexille olen palannut yllättäen; arkivaatteita en tuossa koossa sieltä osta.