Osaatteko sanoa miksi
Lapseni opettajalla on käytäntö, että ei anna kokeita kotiin ikinä? Muut koulun opettajat kyllä antaa eli ei ole mikään yleinen käytäntö.
Äärimmäisen huono käytäntö. Mielestäni on hyvä vanhemman nähdä, missä virheet ja lapsen itsensäkin ja muutenkin ainakin itse olen kiinnostunut näkemään kokeen tason, onko helppo vai ei.
Opella on kuulemma vain sellainen tapa ja kuulemma kokeet ei palaudu eli sen takia. Ihan älyvapaa toiminta tai perustelut huonot.
Tykkäisitkö itse tuollaisesta käytännöstä?
Kommentit (6)
Ota yhteyttä koulun rehtoriin. Nythän sen opettajan kokeiden arvostelun pätevyys on kaiken valvonnan ulkopuolella.
Ehkä opettaja haluaa käyttää samoja kokeita vuodesta toiseen ja ei halua niitä kopioitavaksi.
Ajattelin vaatiakin, mutta opettaja pilannut jo asist niin, että koska tuo ei ole käytäntö luokassa, ei lapseni halua, että pyydän erikseen hänen saavan kokeet kotiin. Ei muutkaan pyydä ja olisi noloa, joten ei halua että pyydän.
Numerot kuulemma näkee wilmasta, niinkuin näkeekin ja sehän oli opettajan yksi peruste Lapsi ei itse ymmärrä, miksi olisi tärkeää, että vanhempi näkisi myös kokeen ja voisimme yhdessä kstsoaxmyös virheitä. Oppilaat saavat ne kerran käteen tutkittavaksi tunnilla, mutta ei tuoda kotiin.
Taitaa olla unohtunut joillain kouluilla ja opettajilla, että koulussiat kuuluu vanhemmille, eivätkä todellakasn ole asioita, missä pitäisi olla viestintää pelkästään oppilaan ja koulun välillä.
Olin myös hieman hämmästynyt siitä, että erääseen koulun tapahtumaan pystyi lapsi ilmoittautumaan vain oman wilman kautta. Lapsia kuulemma kannustetaan itsenäiseen toimimiseen. Tai siis kyseistä infoa ei edes ollut vanhemman wilmassa. Juu, ihan hyvä, että lapsella oma wilma, jotta voi halutessaan seurata koulun tiedotteita. Kas kun eivät kohta merkkaa omat poissaolotkin.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä koulun rehtoriin. Nythän sen opettajan kokeiden arvostelun pätevyys on kaiken valvonnan ulkopuolella.
Niinkuin tuossa kirjoitin, ei kyse siitä, että opettajan pisteiden antoa pitäisi valvoa tai hyvä nekin tarkastaa ja huomauttaa, jos huomaa jotain ihmeellisyyksiä. Kyllä sellaisiakin voi olla, tosin todella harvoin. Ei se numero siitä miksikään muuttuisi kokeen kotiin tuomisella, mutta se ei ollutkaan pointti.
Itselläni useampi lapsi ja aina ovat tuoneet kokeet kotiin. Ehkä kaikilla vanhemmilla ei mielenkiintoa lasten koulunkäyntiin ollenkaan, mutta mielelläni. näen, minkälaisia virheitä on tehnyt ja muutenkin mikä osaaminen ollut. Myös lapsen itse olisi hyvä katsoa niitä. Sen takia pelkkä wilmasta numeron katsominen ei riitä. Todellakin toinen lapsi samassa koulussa ja vain tällä opettajalla oma käytäntönsä.
Ai niin kokeet piti saada yhtenä könttänä sitten joululomalla. Eipä näkynyt. Eikö olekin outo käytäntö?
Vaatisin ehdottomasti kokeet kotiin.