Kuinka nopeasti saitte sokerit viitearvoihin dm2-diagnoosin jälkeen ja mikä oli lähtötaso?
Ja pääsittekö kokonaan eroon lääkityksestä, vai pitääkö jatkaa edelleen?
Kommentit (3)
Kymmenen vuotta on ollut diabetes2 ja sokerit on koholla koko ajan. Remissiossa eivät ole olleet koskaan ja lääkettä rouskutan. Toisaalta en ole pahemmin koettanut muuttaa elintapojani. En tupakoi enkä ryyppää. Eihän diabetes oikeasti mihinkään häviä kun diagnoosin saa. Mutta aloittajalle onnea ja tiukkaa kuria. Aiotkos kokeilla ketoilua? Minä en aio edes kokeilla. Kuullostaa niin kuvottavalta dieetiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta on ollut diabetes2 ja sokerit on koholla koko ajan. Remissiossa eivät ole olleet koskaan ja lääkettä rouskutan. Toisaalta en ole pahemmin koettanut muuttaa elintapojani. En tupakoi enkä ryyppää. Eihän diabetes oikeasti mihinkään häviä kun diagnoosin saa. Mutta aloittajalle onnea ja tiukkaa kuria. Aiotkos kokeilla ketoilua? Minä en aio edes kokeilla. Kuullostaa niin kuvottavalta dieetiltä.
Ehdottomasti ei ketoilulle. Vehnähöttö ja sokeriherkut jäävät tietysti vähemmälle tai kokonaan pois. Olen yrittänyt ennenkin elintapamuutosta, mutta sse on aina jäänyt kesken. Nyt on todellinen motivaatio onnistua, diagnoosi oli melkoinen järkytys. Lähtöarvot olivat paastosokeri 10,6 ja pitkä sokeri 47, eli ilmeisesti tilanne ei ollut vielä ihan hirveän paha, ainakin diabeteshoitaja väitti että elintapamuutoksella olisi mahdollista jopa päästä kokonaan eroon lääkityksestä. Seuraavat labrat parin kuukauden päästä, sitten kai alkaa jo nähdä jotain suuntaa.
ap
Up
Minulla on vahva tahto saada sairaus mahdollisimman nopeasti remissioon ja olisi kiva saada vähän vertaistukea ja tietää kuinka kauan muilla on kestänyt.