Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avasin eilen maidon parasta ennen 25.1, ei mitään vikaa!

Vierailija
04.02.2025 |

Hyvin säilyy näköjään. Meinasin jo heittää viemäriin, onneksi en heittänyt.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyy varsinkin avaamattomana.

Vierailija
2/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri meinasi heittää jugurtin jääkaapista roskiin, koska eräpäivä oli mennyt 3 päivää sitten. Pelastin sen sanomalla että älä heitä, minä syön sen. Katsoi hitaasti mutta ei heittänyt.

uskomatonta kuinka ihmiset ovat päivämääräuskovaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi niin tuotteissa ei ollut edes mitään pakollisia parastaennen päiviä ja kaikki selvittiin hengissä, maistamalla ja maistamalla tiesi onko tuoretta vai ei.

Vierailija
4/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin kaksi viikkoa vanhaa proteiinirahkaa. Ei mitään vikaa ollut. 

Vierailija
5/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No talvella kyllä säilyy,mutta kesä kuumalla kannattaa olla varuillaan ja  aistit vähän enemmän herkillä.

Vierailija
6/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kylmäketju ei ole juuri katkennut ja avaamaton purkki niin maito säilyy ihan helposti tuon verran, rasvaton maito jopa 2 viikkoa yli parasta ennen pvm. Hapanmaitotuotteet myös.

Vierailija
7/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se avaamattomana jääkaapissa säilyy.

Vierailija
8/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaantunut maitohan lotisee "palasina" vessanpyttyyn.

Vierailija
9/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Något konstigt är det med finska mjölprodukter och deras långa brukstider.

Vierailija
10/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt yli kymmenen vuotta vanhoja säilykkeitä. Olivat ihan käyttökelpoisia.

Vierailija
11/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No talvella kyllä säilyy,mutta kesä kuumalla kannattaa olla varuillaan ja  aistit vähän enemmän herkillä.

Pilaantuneen maidon kyllä tunnistaa, vahingossa on vaikea sellaista tulla juoneeksi.

Vierailija
12/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjättyä vettä nykyään, ei mene pahaksi.

Vierailija
13/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilyy varsinkin avaamattomana.

Nyt on 4.2.25? Eli maito olisi säilynyt syömäkelpoisena kaksi viikkoa siitä mikä on ilmoitettu viimeinen käyttöaika. Eikö se hehätä kysymyksiä? Epäilys herää onko maidossakin säilytysaineita?

Vierailija
14/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kylmäketju ei ole juuri katkennut ja avaamaton purkki niin maito säilyy ihan helposti tuon verran, rasvaton maito jopa 2 viikkoa yli parasta ennen pvm. Hapanmaitotuotteet myös.

Hapanmaitotuotteet säilyy helposti, Kermaviili tms. Leivonnassa olen käyttänyt kuukausiakin vanhaa kermaviiliä. 

Vierailija
15/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä söin kaksi viikkoa vanhaa proteiinirahkaa. Ei mitään vikaa ollut. 

Mies söi eilen jugurtin jossa oli päiväys 12.1. ihan ok oli. Hapanmaitotuotteet säilyvät tosi pitkään.

Vierailija
16/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää onko siinä vikaa jos et tee sokkotestiä, johon otat mukaan maidon jonka parasta ennen päivä ei ole ylittynyt.

Vierailija
17/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistaa ja maistaa. Jos yökkää on pilalla, jos tuntuu normaalilta ei kun ääntä kohti. Rohkeasti vain. Ihminen on iät ja ajat haistanut ja maistanut mikä on syömä kelvollista. Jos oikein pahasti erehtyy niin vuorokauden ripuli ja sillä selviää. m39

Vierailija
18/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin joskus vahingossa kinkkukiusaukseen  ruokakermaa jossa oli mennyt päiväys kuukausi sitten .  Huomasin vasta kun laitoin purkin roskiin.  Mutta ei mitään vikaa ruuassa. Se tosin sai pohtimaan että mitä noihin säilöntäainekermoihin tungetaan,sillä seurauksella että käytän nykyään aina ihan oikeaa kermaa. Mieluummin karrageeni vapaata. 

Vierailija
19/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistaa ja maistaa. Jos yökkää on pilalla, jos tuntuu normaalilta ei kun ääntä kohti. Rohkeasti vain. Ihminen on iät ja ajat haistanut ja maistanut mikä on syömä kelvollista. Jos oikein pahasti erehtyy niin vuorokauden ripuli ja sillä selviää. m39

Eri asia hygieenikoilla.

Vierailija
20/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi niin tuotteissa ei ollut edes mitään pakollisia parastaennen päiviä ja kaikki selvittiin hengissä, maistamalla ja maistamalla tiesi onko tuoretta vai ei.

Minun lapsuudessa oli viimeinen myynti päivä merkintä, muistelen että kun jauheliha ostettiin tiskiltä siinäkin oli joku merkintä, toki ei ne niissä pakkauksissa kauaa säilyneet eli ostettiin kun se aiottiin käyttää, näin siis 70 -80 luvulla