Kellään muulla vaaleita/ihonvärisiä luomia(?!)?
Siis suunnilleen sellaisia tavallisien luomien kokoisia ja näköisiä muuten mutta ne on vaaleita, ihon kanssa saman värisiä. Mitä nää on ja mistä nää oikein johtuu??? En ole nähnyt kenelläkään vastaaviä, joten oletan ettei ole kovin tyypillisiä yleisesti. Sairaanhoitaja arveli että ovat normaaleja, muttei osannut sanoa sen kummemmin.
Kommentit (15)
Mulla on näitä kasvoissa, enimmäkseen silmien ympärillä ja epäilen niiden olevan litteitä syyliä. Miliumeja ne eivät ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on näitä kasvoissa, enimmäkseen silmien ympärillä ja epäilen niiden olevan litteitä syyliä. Miliumeja ne eivät ainakaan ole.
Noi voi olla semmoisia muistaakseni kolesterolista johtuvia näppyjä, silmien lähettyvillä jos ovat tai sitten jos ovat varrellisia niin tietyn tyyppisiä syyliä.
Mulla noi luomen tapaiset on ympäri kehoa, kasvoissa tosin ei taida olla.
Multa ainakin on poistettu pari häiritsevää rasvaluomea, nehän voi olla minkä värisiä vaan mutta mullakin oli ihan vaaleita.
Todennäköisesti rasvaluomia (seborrooinen keratoosi), ne voivat olla ihan vaaleitakin ja pieniä. Niitä on useimmiten kasvoissa, kaulassa, selässä ja keskivartalossa. Ne eivät ole "oikeita" luomia, ja niitä sanotaan myös vanhuudensyyliksi.
Iltalehden toimittaja taas siellä kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu korkeasta kolesterolista silmien alueilla ja jos ovat kellertäviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole korkea kolesteroli eivätkä ole kellertäviä vaan ihonvärisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsiluomiako tarkoitat? Ne johtuvat korkeasta insuliinista, ja niitä on yleensä silmien ympärillä, kaulassa ja kainaloissakin. Kolesteroli ei aiheuta mitään näppyjä tai luomia.
Mulla oli kaksi leuassa. Poistettiin laserilla noin 10 vuotta sitten, eivät ole onneksi kasvaneet uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsiluomiako tarkoitat? Ne johtuvat korkeasta insuliinista, ja niitä on yleensä silmien ympärillä, kaulassa ja kainaloissakin. Kolesteroli ei aiheuta mitään näppyjä tai luomia.
Ksantelooma/ksantelasma on mitä tarkoitan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ksantelasmat ja ksantoomat ovat kolesterolia ja muita rasvoja (lipidejä) sisältäviä kertymiä ihossa. Ne voivat olla merkki veren korkeista kolesteroli- ja triglyseridipitoisuuksista, jotka ovat valtimonkovettumatautiin liittyvän sydän- ja aivoinfarktin riskitekijöitä.
Rasvaluomia melko varmasti. Vaarattomia.
Minä oon oikea rasvaluomitehdas. Koko torso niiden peitossa ja lisää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon oikea rasvaluomitehdas. Koko torso niiden peitossa ja lisää tulee.
Hyi
Eikö kellään oo?