Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS:n tulokset joutuu itse tulkitsemaan

Vierailija
04.02.2025 |

HUS:n hallintojohtaja väitti HS:ssa, että vain kymmeniä tutkimustuloksia on potilas joutunut itse tutkailemaan Maisasta. Oma kokemus on se, että mitään tutkimustuloksia ei avata potilaille keskustelemalla potilaan kanssa. Monissa tutkimuksissa käyneenä, en ole saanut keslustella lääkärin kanssa tuloksesta kertaakaan. Jos haluan vastauksen pitää lääkäriä pyytää soittamaan ns.hoitopuhelu, joka toteutuu vasta monen viikon päästä, jossa minuuttitaksa. Potilas on HUS:lle se välttämätön paha, jonka tunteista ei ole mitään väliä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS on läpensa paska laitos. Ei siellä mikään toimi, ja olen vakavasti sairaana saanut tämän muutamaan otteeseen todeta. 

2/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:in kanssa en ole viime aikoina joutunut tekemisiin, mutta terveyskeskuksen puolella on sujunut varsin hyvin lääkärin ja hoitajien kanssa viestittely Maisan kautta. Ja siis ne labravastauksista keskustelut on hoituneet terveyskeskuslääkärin kanssa siis viesteillä, ei puhelimessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä ja HUS:n johtajilla ei ole minkäänlaista käsitystä inhimillisyydestä hoidossa. Aivan kuin pölynimuria hoitaisivat.

Vierailija
4/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että pomot tienaa. Varsinkin venäläinen Grigori Joffe. Sen ei pitäisi olla Suomessa ollenkaan. 

Vierailija
5/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Minulla oli koholla tietyt munuaisarvot joten tottakai olin ihan paniikissa ja googlasin vajaatoiminnan oireita, ruokavaliota...kun ei saanut edes soittoaikaa lääkärille. Myöhemmin jouduin toisesta syystä lääkärille, ja sivulauseessa mainitsin munuaisten ongelmista. Lääkäri kulmat kurtussa vilkaisi tuloksia ja sanoi "Ei näissä ole mitään huolestuttavaa, koska tuo suhdeluku on hyvä ja tuo luku taas normaali. Olit varmaan paastonnut labroihin? Silloin tämä voi kohota ja.." 

Sääliksi käy meitä kaikkia. 

Vierailija
6/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustuloksia ei todellakaan maallikko voi ymmärtää.

Ai niin, itsellä heillä palvelu pelaa ja lääkäreillä on aikaa tulosten kertomiseen.

Vierailija
7/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

HUS:in kanssa en ole viime aikoina joutunut tekemisiin, mutta terveyskeskuksen puolella on sujunut varsin hyvin lääkärin ja hoitajien kanssa viestittely Maisan kautta. Ja siis ne labravastauksista keskustelut on hoituneet terveyskeskuslääkärin kanssa siis viesteillä, ei puhelimessa. 

Sinulla on ilmeisesti koulutus ja elämänkokemus, mutta kaikilla ei ole. Voi myös olla niin kipeä tai rajoitteinen ettei löydä tietoja. Tai edes osaa käyttää maisaa joka on turhan monimutkainen. Myös suoranaisia virheitä ja laiminlyöntejä tapahtuu vaikka niitä ei tietenkään kirjata. Vaihtuvien henkilöiden takia tulee lisää vähän kustakin purkista.

8/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Sinulla on ilmeisesti koulutus ja elämänkokemus, mutta kaikilla ei ole. Voi myös olla niin kipeä tai rajoitteinen ettei löydä tietoja. Tai edes osaa käyttää maisaa joka on turhan monimutkainen. Myös suoranaisia virheitä ja laiminlyöntejä tapahtuu vaikka niitä ei tietenkään kirjata. Vaihtuvien henkilöiden takia tulee lisää vähän kustakin purkista.

Olet ihan oikeassa. Mulla on myös se onni, että mulla on omalääkäri ja omatiimi terveyskeksuksessa eli siellä ei koko ajan vaihdu henkilöt. 

Vierailija
9/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tuota HUS:a ylipäätään tekohengittää, kun se ei toimi. Voihan sen pilkkoa pienempiin alueisiin ja ylimääräiselle porukalle tehdä YLE:t, eli antaa potkut, aiemminmainittu ylilääkäri voisi tosiaan poistua maasta ja muutama muu voisi vaan poistua.

Vierailija
10/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tälläinen hoito läpäisee mitään hoito kriteereitä?

Vierailija
11/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että terveydenhoidossa ei joidenkin mielestä tarvita selkeää suomea. Onkohan tällaista asennetta ja tällaisia "palvele itseäsi ja tulkitse itse ja käytä tarvittaessa englantia" -toimintatapoja missään muussa maassa?

Vierailija
12/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito arvioinnit lähetetään vain, jos hoidettava hymyilee. Ei hapan naamoille yhtäkään kyselyä.

Vierailija
13/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus:n alainen Allergiasairaala on kyllä jännä paikka. Minulle nousi testeissä selkeä patti penisiliinistä, vähäteltiin että oli muka jotenkin huonosti pistetty ja että allergiapatit "näyttää vähän erilaisilta". Aha. Kuitenkin just ennen tätä sama hoitsu kehuskeli miten ylläpitävät pistotaitoaan vuosittain pistämällä toisiaan säännöllisesti...

Sama paikka kirjasi minut ulos potilaana, kun olin perunut yhden käynnin sairastumisen vuoksi. OmaKantaan vaan ilmestyi samana päivänä, että pt ei ilmestynyt paikalle jne. vaikka olin aamulla puhunut sihteerin kanssa?? Mitään tietoa puhelustani ei ole kirjaantunut, ainoa todiste on oma logini. 

Vierailija
14/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantatekstehin kirjataan usein, jopa pääsääntöisesti ihan räikeitä asiavirheitä liittyen huomioihin ja diagnostiikkaan, jopa sukupuoli on ollut väärin (silmälääkärin kirjaama! Olisiko tohtorinkin syytä käydä Specsaversilla). Jossainvaiheessa pyysin oikaisemaan virheet, nykyisin en, revin nimittäin hupia siitä että katselen lääkärin ilmeitä, kun lukee omia ja kollegoittensa kirjaamisia. Jos itse olisin tuon alan pitkälle koulutettu ammattilainen, häpeäisin silmät päästäni, jos tekisin pahoja asiakirjamokia ja kohtelisin potilaita huonosti. Se ei ole mitään muuta kuin ammattitaidottomuutta, toki tohtori on varmaan myös ihmisenä yksinkertainen moukka.

Vierailija
15/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut HUS:sta syöpäkontrollien lausunnot ja tulokset kirjeellä kotiin/Kantaan ja jatkohoitojen tiedot. Ihan yllätyksenä lääkäri soitteli useampi kuukausi tämän jälkeen tuloksista ja jatkoista. Lääkärillä tosin oli väärän potilaan tiedot auki, kun alkoi kyselemään lääkkeistä. 

Vierailija
16/17 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten nämä jotka päättävät asioista ovat niin pihalla hoitamisen tasosta, et jätetään kaikki normaali kommunikointi potilaan kanssa pois. Samoin kun toimittajat tekevät näitä hus- ystävällisiä juttuja,  jotka perustuvat jonkun johtajan väittämiin. Miten olisi asioiden kysyminen jostain muualta. Suomessa terveydenhoidon ja hoidon taso on kielletty puheenaihe josta sairaat eivät jaksa taistella. Varakkaiden ei tarvitse taistella ja terveet eivät jaksa edes ajatella. 

Vierailija
17/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulokset tulevat Maisaan ja sitten mietit, että onko asiat hyvin vai ei. Aika ikävä tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi